Artifacts, door het geheugen of core?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
IK heb dus artifacts. Maar heel soms, soms helemaal niet (al game ik dan uren). Maar de volgende keer weer wel, bv als ik ga gamen nadat de pc eerst wat uren gewoon heeft zitten downloaden in windows.

In ATITool vindt ie altijd geen artifacts, maar het hoort toch echt niet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boereboonekamp/R9800Pro/Artifacts.JPG

Mijn vraag is nu, komt dit door de core of het geheugen?

R9800 Pro @ Artic VGA Silencer (voor de montage ook al met stockkoeler hetzelfde probleem)

Verwijderd

gebruik ff radclocker om de core of het geheugen naar beneden te draaien en dan zie je welk van de 2 het probleem is

• kikibu
Dat heb ik geprobeerd en helpt helaas niet, de artifacts blijven.

Maar volgens mij heb je toch typische geheugen en core artifacts?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Thandor

SilverStreak

Misschien raakt er iets anders in je PC overhit.
Northbridge, Southbridge, MOSFets o.i.d.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• kikibu
Nee dat is echt niet mogelijk. Systeem temp is op z'n hoogst 35 en ik maak gebruik van 3 casefans (2 intake, 1 outtake) + 2 fans van de voeding. Dus dat kan gewoon niet, de moederbordonderdelen zijn ook niet overgeklokt.

[ Voor 3% gewijzigd door kikibu op 29-08-2004 23:08 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

offtopic:
Eeey COD :P

Heb je al geprobeerd om je kaart in een andere pc te testen.
gebeurt het alleen in cod of ook in andere spellen?
Of misschien ook in windows??
Gebeurt het ook in 3Dmark03?

(ps: voortaan de pic even resizen of een thumb maken. Dan verpest je de layout van GOT niet zo.)

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 21:11
Wie weet ligt het aan het spel. Doet hij het ook in andere programmas?
Anders misschien even je drivers nalopen.

Als dat ook niet helpt, kan het ook nog een fabricagefout zijn. Hoe oud is de kaart, en wanneer begonnen de problemen?

Verwijderd

ik zet als ik met atitool max core/mem gezocht heb, net iets lager...
omdat hij idd geen vind, maar ik er wel zie in games

• kikibu
Het komt ook voor in windows en ook in andere spellen. In Windows heb ik het vaak na een aantal uren en als ik dan scroll, dan komen er puntjes of een klein streepje van puntjes in beeld.
Ik heb het niet gezien in 3dmark, maar dat kan bijna niet anders dat het daar dan ook in voorkomt.

Vaak nadat ie lang heeft gestaan, temps Idle zijn (CPU@ 2300Mhz XP-M):
CPU Die: 49 (56 Stressed)
ABS II : 57
RT I (system: 35 (37 Stressed)

Voltages vertrouw ik niet meer nadat ik eerst m'n sweex 300W had vervangen door 350W en daarna door een Enermax 365P-VE(FM) vervangen heb. De uitgelezen Voltwaarden zijn laag gebleven (12V @ 11,4 en 3,3V @ 3,16).

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:05
ik denk dat het geheugen is, als ik mijn geheugen te ver clock krijg ik dat ook in 3dmark test1 op de aarde die je ziet

core zijn meestal kleine puntjes die een schaakbord vormen.

zet je kast eens los en plaats er een ventilator voor, helpt dat niet, dan kan het zijn dat je geheugen gaar begint te worden

De wijzen komen uit het Oosten!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me ook het geheugen. Bij core-artifacts verwacht ik ze meer gelijkmatig verdeeld over het beeld en niet netjes ingebed in de textures.

Edit: bovenstaande is natuurlijk ervan uitgegaan dat het inderdaad een hardwareprobleem is. Een softwareprobleem is in dit geval eigenlijk nog iets voor de hand liggender.

[ Voor 39% gewijzigd door koraks op 03-09-2004 11:11 ]

• kikibu
Het zit namelijk zo, ik had een keer de ventilator van m'n stock koeler eraf gehad en een gewone fan eronder gehangen. Ik kreeg toen artifacts en heb het weer gewoon gedaan. Later weer de Artic Silencer er (goed!) opgezet. Als dit core artifacts zouden zijn, zou ik het snappen waarom. Maar als dit geheugenartifacts zijn (textures zijn toch in het geheugen geladen¿?), dan is het helemaal niet logisch.

Als het softwarematig is, dan zou een grondige format en alle nieuwste drivers natuurlijk de beste optie zijn, of niet?

[ Voor 72% gewijzigd door kikibu op 03-09-2004 14:21 ]

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

kikibu schreef op 03 september 2004 @ 14:18:
Het zit namelijk zo, ik had een keer de ventilator van m'n stock koeler eraf gehad en een gewone fan eronder gehangen. Ik kreeg toen artifacts en heb het weer gewoon gedaan. Later weer de Artic Silencer er (goed!) opgezet. Als dit core artifacts zouden zijn, zou ik het snappen waarom. Maar als dit geheugenartifacts zijn (textures zijn toch in het geheugen geladen¿?), dan is het helemaal niet logisch.

Als het softwarematig is, dan zou een grondige format en alle nieuwste drivers natuurlijk de beste optie zijn, of niet?
heb eigenlijk hetzelfde probleem gehad met mijn hercules 9700 PRO.
Daar heb ik een nieuwe voor gekregen en nu werkt ie perfect.

PS. als je hem op de DVI aansluiting hebt, moet je eens de normale (VGA?) proberen, daar gaf ie bij mij geen artifacts

raar, maar het was wel zo.

Still King

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

koraks schreef op 03 september 2004 @ 11:10:
Lijkt me ook het geheugen. Bij core-artifacts verwacht ik ze meer gelijkmatig verdeeld over het beeld en niet netjes ingebed in de textures.

Edit: bovenstaande is natuurlijk ervan uitgegaan dat het inderdaad een hardwareprobleem is. Een softwareprobleem is in dit geval eigenlijk nog iets voor de hand liggender.
Aan het plaatje te zien lijkt het mij ook duidelijk geheugen. Textures worden van te voren ingeladen en als daar een fout bij op treed zie je dat in de grond ofzo. Als de core te hoog is krijg je vaak zwarte strepen etc. Stippen en dit soort dingen komen echt van je geheugen. OOk de stippen die je in windows ziet lijkt me door je mem te komen.
Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem, alleen dan bij een ti4200. een van de geheugen chips is kapot waardoor ik altijd stippen krijg in beeld. Beeld vliegt heel vaak op standby modus. Als ik het geheugen terug klok van 450 naar 350 wordt het minder maar tgaat niet helemaal weg.

systeem specs

• kikibu
Misschien één intake fan minder? Kan het komen door 'ophoping' van lucht / te hoge druk die fans zo hebben?
Pagina: 1