Pinnacle Menu slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:34
Ben nu al twee dagen bezig maar krijg het niet voor elkaar om mijn menu in een goede kwaliteit te krijgen. Ook wanneer ik de standaard menu's in het groot op mijn scherm toon zien deze er heel wazig uit, net of een jpg bestand van 50x50 uitgerekt over heel mijn beeldscherm.

Heeft iemand hier ook last van en is dit normaal in Pinnacle Studio 9? Of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Neem dan ook gewoon Pinnacle Liquid of Adobe Premiere Pro 1.5

Verwijderd

Ik heb hier pinnacle 8, en de menus zien er haar scherp uit.

Kun je vertellen wat je ongeveer doet?

Verwijderd

Alle update geïnstalleerd. Ik heb voor dit programma ooit tig Mb gedownload aan updates. Mischien dat het daaraan ligt? Ikzelf heb geen problemen met de menus. Ik bekijk ze op een 82cm breedbeeld.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
welk onderdeelis zwaig? alles of alleen je achtergrond?

• The_Light
Ik heb als achtergrond voor het menu een jpg bestand gebruikt, deze komt rechtstreeks van mijn digitale camera, wanneer ik deze image open in adobe ofzo is het haarscherp. Verder voeg ik nog wat eigen gemaakt knoppen toe, deze zijn ook als jpg opgeslagen, al deze images zien er in adobe haarscherp uit.

Wanneer ik nu het menu laat zien op mijn monitor is deze super wazig, als ik vervolgens een scherm afdruk maak en deze in adobe open dan krijg ik ook iets wazig.

De image is dan 1280 * 1024 (scherm resolutie), alleen de achtergrond is gewoon zwart en rechtsboven in de hoek heb ik dan de menu image staan. Het lijkt er dus op dat Pinnacle een image van 50*50 gebruikt en deze over het hele beeld verspreid waardoor het dus heel wazig eruit ziet.

Verwijderd

huum das raar bij mij gaat dat gewoon goed.
Die standaard menus die bij pinnacle zitten zijn die wel scherp?

en als je die image in photoshop alvast schaalt naar bv. 720*576?

• The_Light
Met de standaard images heb ik hetzelfde. Heb nu een menu gemaakt in Adobe Encore en daar ziet het er echt een heel stuk beter uit, snap er dus ook niks van waarom het er bij mij in Pinnalce er zo wazig uit ziet.

Ik zal maandag even kijken hoe het eruit ziet als ik image alvast naar 720*658 zet, denk zelf dat het niet veel zou uitmaken.

Het is toch ook niet toevallig ergens aan te geven in Pinnacle hoe hij met het menu moet omgaan?

Verwijderd

Heb je alle patches geinstallleerd?

En als je de film renderd wat is dan het resultaat?

• The_Light
Ik heb alle laatste patches gedownload en geinstalleerd. Heb inderdaad ook een keer een filmpje laten renderen en deze afgespeelt met PowerDVD, ook hier kreeg ik een brak menu.

Ben nu maar begonnen met het maken van een dvd in Adobe Encore, hier is het menu wel scherp alleen kun je wat minder makkelijk je dvd scenes maken.

Aan mijn scherm licht het ook niet want de film heb ik op mijn laptop afgedraaid en hier is het menu ook wazig.
Pagina: 1