Mycom externe USB case met WD 80GB werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een extern kastje gekocht voor een hd, en volgens de manual heb ik geen drivers nodig want die zitten al in XP. Alleen als ik de hd inplug zegt de computer 'het usb-apparaat wordt niet herkent' en ik zie hem ook niet bij disk management staan van XP. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
alvast bedankt

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Iets meer informatie zou geen overbodige luxe zijn.

Wat voor kast, wat voor disk heb je erin gestopt, wat voor connectie?

Plug je in een Firewire of USB kaart, of onboard USB/Firewire? Als onboard, wat voor mobo, als een kaart, wat voor kaart?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

SP1?

[ Voor 50% gewijzigd door j-w op 26-08-2004 21:07 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Het is zon extern ding van de Mycom(http://silverapp1.mycom.n...uctID=70578&productType=1). Ik heb Windows XP SP1 en een asus a7n8x-e deluxe moederbord. Ik gebruik gewoon de onboard usb aansluiting. Er zit een WD 80 gb in.

Er komt bij apparaatbeheer een 'onbekend apparaat' te staan onder usb-controllers...

[ Voor 21% gewijzigd door Y0ur1 op 26-08-2004 21:21 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Ok een kleine update, ik krijg hem op een andere XP bak ook niet aan de praat...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijne doet het prima. Heb je de HDD al gepartitioneerd enzo?
Dat is de HDD waarschijnlijk standaard niet.

OM FAQ / Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

[ Voor 74% gewijzigd door bombadil op 26-08-2004 21:54 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Y0ur1
  • Niet online
Ik kan mijn hd wel partitioneren hoor.... maar dan moet windows hem wel eerst zien! en dat is nu maar 1 keer gelukt maar toen kreeg ik de volgende foutmelding bij diskmanagement:
Afbeeldingslocatie: http://www.placementsupport.com/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.placementsupport.com/1.JPG

En toen heb ik opnieuw opgestart en toen zag hij hem weer niet. Ook zegt hij als ik hem inplug dat er een 'snel usb-apparaat' op een langzame usb-hub zit terwijl ik wel degelijk usb 2 heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Y0ur1 op 26-08-2004 22:03 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

misschien kan je het apparaat weggooien uit de device manager, en dan op vernieuwen klikken.....

gaat ie opnieuw zoeken, en vind ie hm opnieuw

ik weet het niet 100% zeker
maar weggooien vanuit DM is iets anders als de box unpluggen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Y0ur1
  • Niet online
Peluso schreef op 26 augustus 2004 @ 22:02:
misschien kan je het apparaat weggooien uit de device manager, en dan op vernieuwen klikken.....

gaat ie opnieuw zoeken, en vind ie hm opnieuw

ik weet het niet 100% zeker
maar weggooien vanuit DM is iets anders als de box unpluggen
Ik heb hem al verschillende malen uitgezet en het 'onbekende apparaat' weg gegooid maar die komt gewoon terug als ik hem weer aanzet

Verwijderd

-Kijk eerst je jumpers eens na (moet op MASTER staan, dus geen CS of zo), als het een nieuwe schijf is, steek ze dan eerst even in de PC zelf. Zet er een partitie op en wat data. Dan ben je tenminste zeker dat ze werkt.

Als het dan niet werkt kan je ze eens uit het raam gooien (wie weet.... :P )

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je de schijf eens op je computer aansluit zonder dat usb, en dan formatteert, en desnoods partitioneerd, en dat je dan misschien via usb wel aan de praat krijgt. Anders gewoon ruilen bij mycom, scheelt je een hoop gedoe.

• Y0ur1
  • Niet online
Het is steeds gekloot... ik gooi alles weg, dan ziet diskmanagement hem maar dan kan ik er niks mee. Als ik hem dan vervolgens weer uit en aan zet is het weer een onbekend apparaat ipv usb-apparaat voor massa opslag. Ik ga hem nu iig effein me systeem hangen, kijken of het dan wel lukt.
Trouwens die opmerking over Master klopt niet helemaal of gaat voor mijn geval iig niet op, dan werkt hij helemaal niet. Als ik geen jumper gebruik dan doet ie dit.

• Y0ur1
  • Niet online
weeeirrrddd... ik heb hem direct aan me pc gepartitioneerd en heb hem nu aangesloten en hij werkt prima.... erg vreemd hoor. Bedankt door de hulp.
Pagina: 1