[USB mic] Me usb-mic wil niet installen

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
hoi,

ik heb een mic van logitech. de desktop mic. maar deze wil niet installen op mijn laptop. bij de andere computer wel.
nu denk ik zelf dat het aan de herkenning van hardware ligt. hij herkent als 1e een AK5370. op zich niet vreemd als je bedenkt dat je later bij audio in config scherm deze moet selecteren als inputdevice. maar hij moet eerst een USB-composite, USB audio apparaat en USB HID device installen. en de AK5370 helemaal niet das result van deze 3 dacht ik

want hij kan geen driver op mijn XP comp vinden en op andere XP comp wel. terwijl ik wel die bestanden heb!! die bij hardwareeigenschappen staan aangegeven

dus ik snap het niet. wie heeft er een oplossing.

Klaas

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien is je USB-mic USB 2.0, en je PC ook, en je Laptop niet?

Misschien iets meer info over je USB en de Mic

Ey!! Macarena \o/

• klaasopurk
mijn mic is USB 1.1 en me laptop USB 2.0 en me andere comp ook USB 2.0

In de handleiding staat voor mic USB 1.1 of hoger

Klaas

• klaasopurk
ik heb de fabrikant gebeld en die zegt dat het aan de chipset ligt. deze maakt dan het goed herkennen niet mogelijk.

een ander zegt ik heb met een ander appraat op een acer laptop (heb ik ook) gehad dat is perce een certificeerde kabel nodig heb. nu is dit een USB 1.1 mic die wel met 2.0 moet werken. dus is geen certificeerde kabel.

weet iemand nog een oplossing. niemand heeft enig idee die ik spreek.

Klaas

Verwijderd

tsja, met zo een taalgebruik lijkt mij dat normaal :)

Maar nu on topic: over welk model van microfoon gaat het. Als het aan de chipset zou liggen, over de welke gaat het? Zowel van de PC waarop het wel gaat als de laptop waar het niet op gaat. Dan kunnen we je misschien helpen.

De USB kabel zou mij nogal verbazen. Normaal als er een signaal doorkomt werkt het. Digitaal is of 0 of 1.

• klaasopurk
hoi,

the chipsets van mijn comp zijn intel 855 PM (type exact weet ik niet van andere precies. maar is ook intel van P4 processor)

de kabel lijkt mij ook sterk. maar een mogelijkheid is er, als de kabel zich zelf stoort doordat de bescherming te zwak is, maar dat ligt de herkenning niet zodanig in de weg dat het fout zou gaan.

Klaas

Pagina: 1