Toon posts:

XBOX dancemat op PC-USB aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen dat de controllers van de XBOX gewoon USB waren met een andere connector eraan.

Nu zijn er geen goede dancematten voor de PC te krijgen maar alleen XBOX of PS2 matten. De meeste mensen sluiten dan een PS2 dancemat met behulp van een USB converter op de PC aan. :|

Is het niet gemakkelijker om het XBOX connectortje van een XBOX mat eraf te knippen en er een USB connector voor de PC erop te zetten? Heeft iemand dat al geprobeerd?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar dit is wel degelijk mogelijk (tenzij dat ding echt de 9V ader nodig heeft om te kunnen functioneren)

Hoe voor de rest die aderen in elkaar steken staat ergens in een schema'tje op www.xbox-scene.com (onder tutorials)

Op liksang stond ook nog deze

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 26 augustus 2004 @ 20:41:
Hoe voor de rest die aderen in elkaar steken staat ergens in een schema'tje op www.xbox-scene.com (onder tutorials)
Die link naar het schema'tje is dood :|
Ik heb al een tijdje gezocht maar nergens een pinout van de XBOX->USB gevonden.

Zou XP trouwens zo'n dancemat automatisch als controller herkennen? :?

Verwijderd

misschien als een gamepad, aangezien de xbox het ook zo doet. het is gewoon een ui de klassen gewassen controller die je op de grond neer legt :+

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Op deze manier sla je 2 vliegen in 1 klap.

Hierna kan je EN een usb muis/tb aansluiten op je xbox en een xbox controller op je PC :Y)

waar het dus basicly op neerkomt is, match the colors (zorg dat de kleurtjes met de juiste kleurtjes verbonden zijn) and let the yellow one unconnected (en blijf met je vingertjes van de gele af, tis geen aarde draadje oid)

Of XP een dansmat zou herkennen zou ik ECHT niet weten. Weet wel dat ze al Xbox controllers op PC's aansluiten, maar een dansmat :? ..... ( mag jij nu gaan testen :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een betere tutorial gevonden.
http://www.freewebs.com/redcl0ud/xbox_wiring.html

De XBCD - XBox Controller Driver for Windows 98/2000/XP schijnt ook speciaal voor Dance Dance Revolution Pad gemaakt te zijn. _/-\o_

http://www.redcl0ud.com/xbcd.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:13 ]

Pagina: 1