Toon posts:

Linksys befsr41 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft de linksys befsr41 router en alles werkt perfect op een ding na...... dat is namelijk dat de pc's onderling niet met elkaar kunnen communiceren. In mijn netwerklocaties ziet hij de andere pc wel maar kan er nie op komen....
Hij heeft @home abbonenment met Zwarte Motorola modem (weet ff type nie)

Dit hebben we al gedaan:
Firewall's uit gezet
Zelfde werkgroep

Geen verbinding onderling :'( HELLUP!!!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
router resetten, al denk ik niet dat het daar aan ligt
ligt waarschijnlijk aan de manier waarop je je schijven hebt gedeelt in windhoos :D

Verwijderd

Topicstarter
denk het nie want je kunt ook de pc's onderling nie pingen :'( ..... rare situatie maar weet iemand het antwoord

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 19:52
Als je de pc in netwerkomgeving wel kan zien dan ligt het idd waarschijnlijk aan windows en niet aan de router. Kijk of je bestand en printerdelen wel op beide pcs aan hebt staan. Ping anders ook eens de computer zelf (127.0.0.1 ) dan kun je zien of dit op de pc wel goed geconfigureerd staat.

Verwijderd

Topicstarter
Pc is goed geconfigureerd hoor heb die test al uitgevoerd gevoerd

Verwijderd

maar nou weet ik nog niet wat ik moet doen :'(
ik heb echt van alles geprobeerd

please help mij :'(

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 19:52
Als je wel ip gedoe wel werkt moet je gewoon FTPen. Gewoon 1 persoon een ftp server laten maken met bulletproof ofzo en de ander met client of desnoods IE laten connecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:06:
Een vriend van mij heeft de linksys befsr41 router en alles werkt perfect op een ding na...... dat is namelijk dat de pc's onderling niet met elkaar kunnen communiceren. In mijn netwerklocaties ziet hij de andere pc wel maar kan er nie op komen....
Hij heeft @home abbonenment met Zwarte Motorola modem (weet ff type nie)

Dit hebben we al gedaan:
Firewall's uit gezet
Zelfde werkgroep

Geen verbinding onderling :'( HELLUP!!!
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:15:
denk het nie want je kunt ook de pc's onderling nie pingen :'( ..... rare situatie maar weet iemand het antwoord
Je ziet de andere pc wel maar kan hem niet pingen? Staat die andere pc nog in 'Mijn netwerklocaties' sinds voordat die router er tussen zat?

Als je wel op allebei de machines kunt internetten maar de machines onderling niet kunt pingen dan lijkthet me een probleem met de ingebouwde switch (ik neem nu even aan dat dat ding een ingebouwde switch heeft?). Probeer eens een andere poort, Kijk even of ze wel allebei in hetzelfde subnet zitten, misschien zit er eentje in een ander net dan de ander en dan gaat het ook niet werken.

Anders even ipconfig /all van de beide machines om verder te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee want toen had hij nog geen netwerk dus dat was nog niet het geval, ja deze heeft een ingebouwde switch... verschillende poorten geprobeert maar uiteindelijk no result

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:02 ]

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost, ik weet nie wat ik gedaan heb, maar het is opgelost, bedankt voor jullie tips =) :+
Pagina: 1