Radeon 9600 Pro problemen sinds Catalyst 4.7

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 16:57

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Hee mensen, ik zit weer eens met een lekker vaag probleem waar ik na veel zoek en speur en test werk niet uitkom :( Sinds ik Catalyst 4.7 heb geinstalleerd tript m'n Radeon 9600 Pro van Sapphire als een tierelier. Nu staat er 4.8 op maar dat helpt ook nix :(

Als ik gewoon aan het surfen ben of wat dan ook knalt het scherm ineens uit, en na een tijdje verschijnt er dan : "Out of sync" op m'n monitor en kan ik met het toetsenbord niet eens meer mn systeem bedienen (kan inmiddels al blind via toetsencombinaties mn pc restarten, maar dat doet ie dus nie :)). Als ik een MP3 heb draaien gaat deze echter wel gewoon door? Dus ik zet de VPU recover aan. Crasht ie weer na een tijdje, out of sync, ff w88, monitor weer aan maar beeld half fucked up en systeem helemaal vast, ook MP3 speelt nie meer.

Dus toen maar weer de Omega drivers erop, altijd goede ervaringen mee gehad maar zelfs deze willen niet werken. Fast writes stond altijd aan in de BIOS, maar Omega drivers zetten het weer uit expres. Maar welke bios combi ik ook probeer met fastwrites /uc - ucsw/ AGP performance control, nix mag helpen :(

Als klap op de vuurpijl zijn de meeste menu's vernaggeld omdat er witte blokken achter de text staat? Zie hier een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://bravo.a.la/menu.jpg

Specs van mn systeem staan in mn signature onder dit bericht, ik hoop dat jullie nog een idee hebben :) Thanx alvast!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem of heeft echt niemand een id? :'(

Verwijderd

staat fastwrite uit? heb je al op 4x agp ipv 8x agp geprobeerd?
en al eens een windows herinstallatie gedaan?

die blokken met de tekst lijken mij een software probleem want de
rest wordt goed weer gegeven.

wat heb je zelf al gedaan behalve de drivers?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Als je de omega drivers installeert kun je kiezen tussen fastwrites aan en fastwrites uit, probeer daar eens wat mee te spelen, en speel eens wat met je clock en mem speeds (lager instellen).

EDIT: probeer ook eens wat instellingen zoals resolutie, vsync aan/uit, AA en AF uit/aan en dergelijk dingen in het catalist control panel van de omega drivers te veranderen.

[ Voor 33% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 20:31 ]

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hmmm ff fastwrites aangezet bij omega drivers en tot nu toe nog geen problems, hoop maar dat dit de oplossing is :) thnx iig ;)

Verwijderd

RTBravo schreef op 28 augustus 2004 @ 18:51:
Hmmm ff fastwrites aangezet bij omega drivers en tot nu toe nog geen problems, hoop maar dat dit de oplossing is :) thnx iig ;)
meestal helpt het juist om hem uit te zetten :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 10:29:
[...]

meestal helpt het juist om hem uit te zetten :p
juist bij de 9600 series raad ati de fastwrite aan te zetten.
Dit om meer stabiliteit te verkrijgen. Wordt ook nog gemeld
bij de installatie van de omega drivers.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hmm, vanaf vandaag beginnen de problemen weer op te spelen :( Zit je gewoon te internetten, klapt monitor ineens uit en krijg ik out of sync melding en pc helemaal vast. Reset doen en dan gaat windows klagen dat alle schijven die ik toen benaderde gecheckt op fouten moeten worden en meestal vind ie nog fouten ook, zo ben ik mn halve trillian lijst al kwijtgeraakt :(

Wordt echt gek hier, hoop dat nog iemand een oplossing weet!

Verwijderd

hmm als windows gaat klagen om de schijven en hij vindt
al fouten loopt het zowiezo niet stabiel :)

dus format je hdd of prop er een ander in.
Installeer zo minmogelijk dus chipset en video drivers
en ga nog langdurig testen.

door een hdd kan een computer resetten of helemal vastlopen.
dan zou je een tik horen of in ieder geval veel lawaai.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah, maar dat hoor ik dus niet, ik hoor mn PC vrolijk verder gaan, ook al issie vast geslagen (hij reageert iig nie op het toetsenbord) en het enige wat uitvliegt is dus de monitor. Omdat het systeem zo ineens tot stilstand komt ben ik bang dat de foutmeldingen in scandisk ook hierdoor komen omdat ie misschien een half bestand aan het wegschrijven/updaten was?
Pagina: 1