Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

vodafone GPRS tarieven buitenland, hoger dan verwacht?

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik krijg net mijn rekening van vodafone binnen, en wat ik moet betalen is hoger dan ik vantevoren zelf had uitgerekend (wat ik iedere maand ongeveer probeer, zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan).
Ik was overtuigd van het feit dat GPRS vanuit Tsjechië €15 per MB zou kosten, dit had ik toch écht nog nagekeken voordat ik op vakantie ben gegaan.
Nu kijk ik op de vodafone site, en zie ik dat daar €30 voor wordt gerekend. Heb ik voor het op-vakantie-gaan scheel gekeken, en was het toen ook al €30/MB, of is dit recentelijk gewijzigd of zo? Ik was er van overtuigd dat het €15/MB zou kosten (vind ik óók al veel, maar €30 is helemáál euh... "redelijk hoog" natuurlijk :X ).

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Heb nog geen factuur gekregen. Maar houdt mijn hart vast.

Vlak voor de vakantie telefonisch contact gehad met 1200.

GPRS in Nederland doet 15 euro per MB, en MAAR 5 euro voor België.
Ik was niet van plan om er veel gebruik van te gaan maken, tot dat ik heel even MSN aan had en opeens mijn virusscanner het lumineuse idee kreeg om maar eens wat Updates binnen te gaan zuigen :( .

Kortom 1mb verder lig ik elke dag voor de brievenbus ;)

In hoe verre kan je de HD aansprakelijk stellen voor die tarieven?

American Express vraagbaak

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Stinger_Ventura schreef op 26 augustus 2004 @ 19:22:
Heb nog geen factuur gekregen. Maar houdt mijn hart vast.

Vlak voor de vakantie telefonisch contact gehad met 1200.
dat had ik niet gedaan, ik heb op de website gekeken. Daar was ik écht van overtuigd dat er €15 stond. Wellicht toentertijd een fout op de website, en dat het tarief überhaupt niet zo was? Of heb ik het wel goed gezien , maar is het halverwege m'n vakantie veranderd...? Of heb ik toen gewoon 100% verkeerd gekeken? Ik kan in die buitenland-tabel nu geen enkel bedrag van 15 euro vinden, dus vind 't nogal vreemd hoe ik dan toch zo overtuigd ben van dat bedrag...
GPRS in Nederland doet 15 euro per MB, en MAAR 5 euro voor België.
dus ... soms zelfs goedkoper in het buitenland :? !?! hmmmkay :?
Ik was niet van plan om er veel gebruik van te gaan maken, tot dat ik heel even MSN aan had en opeens mijn virusscanner het lumineuse idee kreeg om maar eens wat Updates binnen te gaan zuigen :( .

Kortom 1mb verder lig ik elke dag voor de brievenbus ;)
ik kreeg geen bluetooth verbinding tussen m'n telefoon en m'n laptop op vakantie: of anders gezegd, die BT-verbinding deed het uitstekend, en m'n GPRS deed het ook goed. Alleen GPRS delen over BT lukte me niet. Misschien kan ik daar achteraf nog blij om geweest zijn, want dan had het nóg meer traffic geweest waarschijnlijk. Heb nu "alleen maar" mail opgehaald via de client op m'n foon (alleen die vreet blijkbaar flink wat overhead :( ), en ook nog wat andere dingetjes, zoals webpagina met serverstatistieken bekijken (tja, op zo'n moment kost 't me niet meer dan in gprs NL in principe, dacht ik....)
In hoe verre kan je de HD aansprakelijk stellen voor die tarieven?
ik zou 't al heel fijn vinden als ze na een telefoontje €15 willen rekenen per MB, al is 't maar uit coulance...

maar waar dit topic nou om gaat: is het míjn fout, heb ík verkeerd gekeken, of zijn de tarieven "opeens" veranderd :?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Ik kon destijds de tarieven niet vinden.

Heb meerdere weken achtereen een foutmelding op de pagina gekregen.

Aan de hand daarvan belde ik de HD!
Daar vertelde ze me dus overtuigend dat GPRS maar 5 euro kost in BE!

American Express vraagbaak

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 12:09

barrymel

BarryMel

over 1,5 week ga ik naar Portugal en daar is het 5 euro per MB, is nog te doen dan voor een weekje :) en heb het mijn Vodafone contact persoon besproken, heb het in een mailtje staan dus als het niet klopt kan ik ze daar op terug pakken :)

BarryMel

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
barrymel schreef op 26 augustus 2004 @ 22:23:
over 1,5 week ga ik naar Portugal en daar is het 5 euro per MB, is nog te doen dan voor een weekje :) en heb het mijn Vodafone contact persoon besproken, heb het in een mailtje staan dus als het niet klopt kan ik ze daar op terug pakken :)
http://www2.vodafone.nl/i...state_id=&slid=3&contid=4

ik zie daar toch écht 20 of 30 euro per mb staan bij vodafone live (afhankelijk van de bundel)....? Of heb je een Vodafone Office of zo :?
Pagina: 1