Ik heb een probleem met qmail sinds 2 dagen waar ik niet uitkom. Ik ken Qmail best aardig, en gebruik het al een tijdje.
De SMTP server wil geen berichten accepteren om te relayen. Het probleem lijkt hem te zitten dat hij helemaal niet laat zien waar die allemaal toe in staat is.
Probeer maar eens op hier:
telnet 217.148.191.9 25
en dan ehlo te geven, en vergelijk het laatste deel eens met hetzelfde maar dan op pierre-oord.demon.nl (dus telnet pierre-oord.demon.nl 25 en daarna ehlo). Je zult zien dat bij de laatste iets van 250 LOGIN AUTH PLAIN staat, en dat bij de 1e niet verschijnt. De 1e is nu ook helemaal ongepatcht overigens, een vanilla qmail dus.
Als iemand me kan helpen graag, anders open ik wel een eigen topic.
Voor de topicstarter: De guide www.qmailrocks.org is een uitstekende guide, als die nog niet genoemd is.
Nog even onder elkaar voor de mensen die geen zin hebben in telnet:
Kapotte qmail (unpatched om patches uit te sluiten):
En hier een goed werkende Qmail:
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, het is gewoon de standaard qmail 1.03, op de kapotte server heb ik alles verwijderd, qmail uitgepakt, geinstalleerd in /mail/qmail , en met ./config-fast even geconfigureerd. Nu zou het gewoon moeten werken.
Ik krijg straks weer een paar oude Pentium II bakjes, die kan ik dan vers installeren, en eens kijken wat die ervan vinden. Dit probleem heb ik nog nooit gehad. In de logs staan geen foutmeldingen, ook in ps aux vind je geen service foutmeldingen.
De SMTP server wil geen berichten accepteren om te relayen. Het probleem lijkt hem te zitten dat hij helemaal niet laat zien waar die allemaal toe in staat is.
Probeer maar eens op hier:
telnet 217.148.191.9 25
en dan ehlo te geven, en vergelijk het laatste deel eens met hetzelfde maar dan op pierre-oord.demon.nl (dus telnet pierre-oord.demon.nl 25 en daarna ehlo). Je zult zien dat bij de laatste iets van 250 LOGIN AUTH PLAIN staat, en dat bij de 1e niet verschijnt. De 1e is nu ook helemaal ongepatcht overigens, een vanilla qmail dus.
Als iemand me kan helpen graag, anders open ik wel een eigen topic.
Voor de topicstarter: De guide www.qmailrocks.org is een uitstekende guide, als die nog niet genoemd is.
Nog even onder elkaar voor de mensen die geen zin hebben in telnet:
Kapotte qmail (unpatched om patches uit te sluiten):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Trying 217.148.191.9... Connected to 217.148.191.9. Escape character is '^]'. 220 flexgaming.com ESMTP ehlo 250-flexgaming.com 250-PIPELINING 250 8BITMIME |
En hier een goed werkende Qmail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Trying 212.238.141.205... Connected to smtp.flexgaming.com. Escape character is '^]'. 220 pckennis.net ESMTP ehlo 250-pckennis.net 250-PIPELINING 250-8BITMIME 250-SIZE 0 250 AUTH LOGIN PLAIN CRAM-MD5 |
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, het is gewoon de standaard qmail 1.03, op de kapotte server heb ik alles verwijderd, qmail uitgepakt, geinstalleerd in /mail/qmail , en met ./config-fast even geconfigureerd. Nu zou het gewoon moeten werken.
Ik krijg straks weer een paar oude Pentium II bakjes, die kan ik dan vers installeren, en eens kijken wat die ervan vinden. Dit probleem heb ik nog nooit gehad. In de logs staan geen foutmeldingen, ook in ps aux vind je geen service foutmeldingen.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)