Toon posts:

acer aspire 1600 serie vs jewel bril 2775

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jups,

Ben op zoek naar laptop'ke voor school-gebruik, ben namelijk aan het studeren voor leraar met onder andere als basisvak, informatica, na een kleine zoektocht, kwam ik reeds zo ver dat ik met mijn studenten-geld, zal kiezen tussen een acer aspire 1600 serie of de jewel bril 2775.

Nu had ik graag eens wat reacties gehad i.v.m met deze laptops wat betreft:

- batterijleven, batterijduur (heel belangrijk, maar wil geen centrino)
- beeld-kwaliteit

En dan nog extra had ik mss graag s gehoord, kan er mij iemand een laptop aanraden waarmee ik naar tv kan kijken en opnemen?

Alvast bedankt, laat in je reactie ook eens achter welke je ervaring reeds is met laptops (of je er al veel van weet of niet en als je wil, je leeftijd, kan ik zowat een inschatting maken van de nuttigste info, dank bij voorbaad)

Met vriendelijke groeten

psychopaatje

Verwijderd

Waarom wil je geen centrino?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

Na veel rondkijken heb ik gemerkt dat centrino toch een stuk duurder en iets minder snel is en ik weet er zelf niet genoeg van af om mij tevreden te stellen met mijn aankoop.

Bovendien denk ik dat centrino, tenopzichte van de intel pentium enkel voordeel geeft qua batterijduur (op zich heel belangrijk, maar dat weegt voor mij niet op tegen het prijsverschil)

Maar 'k heb ondertussen onder een andere topic al veel goede commentaar gelezen over "jewel" in vergelijking met "acer" en een belangrijk punt is de pixel garantie, kan mij daar iemand wat meer uitleg over geven, is die ECHT belangrijk en bijna noodzakelijk????

mvg

Psychopaatje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:39:
Hmm,

Bovendien denk ik dat centrino, tenopzichte van de intel pentium enkel voordeel geeft qua batterijduur (op zich heel belangrijk, maar dat weegt voor mij niet op tegen het prijsverschil)
Ik ken nog meer voordelen, maar goed :P

-> [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]
Maar 'k heb ondertussen onder een andere topic al veel goede commentaar gelezen over "jewel" in vergelijking met "acer" en een belangrijk punt is de pixel garantie, kan mij daar iemand wat meer uitleg over geven, is die ECHT belangrijk en bijna noodzakelijk????
Ligt er een beetje aan waar jij je notebook koopt. Heeft de winkel zelf al regels ten aanzien van dooie pixels, of zijn ze erg streng daarin, etcetc. Even informeren bij de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:53 ]

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 08:47

Tom Yam

(>'.')>

ik heb een notebook gehad met een pentium 4 erin en nu heb ik een notebook met een centrino, en gebaseerd daarop kan ik je zeggen:

Ga voor een centrino. Gaat een stuk langer mee op 1 batterij, de notebook word niet zo heet en is over het algemeen ook een stuk lichter en platter dan de gebruikelijke pentium 4. verder is de notebook niet noemenswaardig langzamer... eerder even snel of sneller :D

tenzij je het echt enkel en alleen als desktop replacement gebruikt, en het apparaat niet of nauwelijks verplaatst. Ik ga elke dag heen en weer naar mn studie met mn lappie, en lichter is toch echt lekkerder

daarbij komt dat het ook meer een stylish uitstraling heeft :)

misschien dat een athlon 64 mobile proc ook iets is (weet niet precies hoe die heet)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

Topicstarter
hmm hmmm, hoeveel weegt jouw laptop met centrino, degene die ik zou kopen met intel pentium processor weegt maar 2.8 kilo en gaat naar ik heb gelezen tot 4 uur mee, de jouwe?

Klinkt alsof ik je reactie wil afbreken, maar is niet zo hoor, ben heel blij met wat tegenargumentatie!!!

mvg

psychopaatje

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 08:47

Tom Yam

(>'.')>

pfff zeg daar vraag je me wat... ff zoeken hoor

* Tom Yam zoekt op internet

ha kijk eens aan: 2.9 kg

is wel een stuk lichter dan mn oude notebook... maar daar kan ik het gewicht niet meer van vinden...

maar welke notebook wil jij kopen dan? want 4 uur op een accu met een pentium 4 :| is tamelijk lang imo.

en ook nog een licht notebook ook :P hoe klein is dat ding dan wel niet?

interresant dingetje dan :D

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ewel de jewel brilliant 2775, moet s gaan naar
http://www.jewelnotebooks.be/
en dan de brilliant 2775 aanklikken!

Dus ik dacht, ie is licht en gaat nog lang mee.... Maar als er mensen nadelen kennen aan de laptop, laat ze weten he, dak niet iets dom koop!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 08:52:
Hey

ewel de jewel brilliant 2775, moet s gaan naar
http://www.jewelnotebooks.be/
en dan de brilliant 2775 aanklikken!

Dus ik dacht, ie is licht en gaat nog lang mee.... Maar als er mensen nadelen kennen aan de laptop, laat ze weten he, dak niet iets dom koop!
Het scherm van de brilliant 2775 ziet er wel goed uit (15" SXGA+ TFT (1400x1050).
Zie dat Wlan optioneel is. Zou je toch aanraden dat te nemen, vooral voor de toekomst.

En ik zie dat hij zo'n LCD-schermpje voorop heeft zitten. Daar heb ik nou niet echt zoveel goede ervaringen mee :X

Verwijderd

Topicstarter
en wat zijn niet zo goede ervaringen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 11:35:
en wat zijn niet zo goede ervaringen?
Als jij je laptop dichtklapt, dan wordt je scherm enigzins nog beschermd. Alleen dat LCD-schermpje dus niet. Even tegen een tafelrand aanstoten, en je hebt een kapot LCD-schermpje. Bij mijn oude Compaq zo'n ervaring gehad.

Als het kapot gaat zul je het overigens niet missen. Ben hem liever kwijt.

Verwijderd

ik heb zelf de 2785 met de amd cpu, bij de specs staat dat hij 2.9 kg is maar kheb hem zelf eens gewogen en hij is wel een stukkie zwaarder 3.1/3.2

ik kan je ook wel verzekeren dat de 2775 niet langer dan 1.5 uur op de accu mee gaat want het is geen mobile.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, dan mss toch maar uitkijken naar een andere, het feit dat dat schermpje vooraan niet bedekt is en kan breken doet mij bedenken, heb zelf een mp3 speler en heb er een keer mijn sleutels op laten vallen en het glas was gebroken, dus hij is wss toch niet zo ideaal.

'k ga de andere raad ook opvolgen en keer kijken voor een mobile centrino ofzo, maar eerlijkgezegd ken ik daar nog niet veel van.

Moet ik bij mijn keuze rekening houden met bepaalde dingen, is centrino 1.5 ghz genoeg om een intel pentium 2.8 ghz te staven?

Heeft er iemand een goede laptop in z'n gedachte voor een 1300 eur, met minstens 60gb harde schijf en minstens 512 mb ram.

ahja is het verschil van een harde schijf 5400 rpm of 7200 rpm goed merkbaar?

mvg

Psychopaatje

merci al voor de hulp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:26:
Moet ik bij mijn keuze rekening houden met bepaalde dingen, is centrino 1.5 ghz genoeg om een intel pentium 2.8 ghz te staven?
Eerste kolom is Centrino, tweede is Pentium 4-M, derde kolom is Athlon XP. Een centrino 1.5 ghz is te vergelijken met ~ 2.5 ghz normaal.

1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz (Northwood) 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2100
1.6 GHz (Banias) 2.6 GHz (Northwood) 2200
1.7 GHz (Banias) 2.8 GHz (Northwood) 2400

Lees voor info over Centrino de uitgebreide startpost: [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merci beacoup,

kan je mij ook nog vertellen waarvoor northwood en banias staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:32:
Merci beacoup,

kan je mij ook nog vertellen waarvoor northwood en banias staan?
Dat zijn de typen processoren. Centrino heeft twee soorten: Banias en Dothan. Banias loopt t/m 1.6 ghz, Dothan vanaf 1.7 ghz. Northwood is het type processor voor Pentium4-m.

Maar deze info is niet relevant voor jou keuze, of verschil in kwaliteit. Ze hebben het beestje alleen een naampje gegeven, thats it :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Na wat door de verschillende topics te surfen en nog een paar websites af te lopen ben ik op een nieuwe laptop gestoten

Acer TravelMate 292LCi Centrino 1,5Ghz 60GB (7200rpm) 512MB DVD/CDRW 15"TFT WXP Home W-LAN 54Mbps met piwelwarranty voor 1298 eur incl btw.

Meer kan je zien op http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2553 voor 1298 eur incl btw.

Graag had ik van deze laptop eens de eventuele nadelen gehoord. Het is misschien wel handig dat ik vermeld dat ik geen gamer ben, dus ik draai geen zware spelletjes, 'k luister daarentegen wel heel veel naar muziek op de computer. 'k denk dat de zwaarste programma's die ik draai een aantal foto bewerkingsprogramma's zijn.

Hoop spoedig iets te horen

Dank bijvoorbaad

mvg

psychopaatje

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Dat zijn de typen processoren. Het Intel 855 PM / GM chipset ondersteunt twee soorten: Banias en Dothan. Banias loopt t/m 1.67 ghz, Dothan vanaf 1.75 ghz.
http://www.intel.com/prod..._proc+highlight_pentiumm&
;)

En dan zijn er nog lowvoltage en ulv dothans @ oa 1 ghz en 1.4 ghz

* Roberto heeft een Low voltage 1.2 ghz Pentium-M

offtopic:
Kon het niet laten :+

[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 28-08-2004 21:16 ]

Verwijderd

sterker nog de banias loopt van 1.3 tot 1.7 en de dothan van 1.5 tot 2.0

/me kon het niet laten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:33: