ADSL Verbinding delen

Pagina: 1
Acties:

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Ik wil MxStream Basic nemen en ik wil dit beschikbaar maken op de twee computers die ik hier ter beschikking heb. De ene is een AMD Duron, die draait op Windows 2000, en de andere is een p2-400. Er is geen mogelijkheid om een (oude) derde computer te installeren om deze als proxy te gebruiken.

Normaal gesproken zou ik de Duron als primaire computer kunnen gebruiken en de oplossing die ik hier zag staan om ADSL dan op zowel de Duron als de P2 te kunnen gebruiken was in de P2 één netwerkkaart en in de Duron twee netwerkkaarten te zetten: de ene netwerkkaart verbind je dan met het ADSL modem en de andere via een crossover utp kabel met de P2.

Normaal gesproken zou ik dit wel willen doen, maar het probleem is dat die Duron al propvol PCI kaarten zit, en ik heb nou al nauwelijks IRQ's over. En de VIA KT133 chipset heeft al zoveel problemen met het uitdelen van IRQ's, waardoor het me al eeuwen gekost heeft om het geheel aan de praat te krijgen. TWEE netwerkkaarten daar in zetten zie ik dus niet zitten.

De twee netwerkkaarten in de p2 zetten is ook niet handig, want die staat in een ongunstiger deel van het huis en staat bovendien een heel stuk minder vaak aan (terwijl Duron vrijwel 24/7 aan is).

Daarom zat ik te denken aan de volgende oplossing: ik koop voor de P2 een gewone 10mbps netwerkkaart, en voor de Duron koop ik óf een netwerkkaart met een ingebouwde hub (zoals deze: www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=1967) of een gewone netwerkkaart met een losse hub daar aan verbonden.

Mijn idee was dan om zowel het ADSL modem als de pentium 2 op de (al dan niet in

netwerkkaart ingebouwde-) HUB aan te sluiten en dan vervolgens de Duron te gebruiken als
proxy (met behulp van ICS of WinGate of iets dergelijks).

Is er iemand die weet of zo'n opstelling zou werken?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Waarom geen USB netwerkkaartje voor die Duron?

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Arthur
Zelf had ik ook al overwogen om dat USB modem van kpn te nemen, maar dat werd in andere topics afgeraden.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik denk toch ddat het de enige oplossing is in jouw geval. Zo'n ding met ingebouwde hub werkt niet. Als je ADSL wilt delen heb je ALTIJD 2 netwerkkaarten nodig. Eentje voor internet en eentje om je pc met het netwerk te verbinden. Je kan ook een kleine router kopen maar dat zal niet goedkoop zijn denk ik.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Arthur
Ok bedankt voor het advies, wel klote dat dat met zo'n hub niet werkt (ook met een externe hub niet?). Maar goed, dan zal ik gewoon zo'n usb ethernet nemen. Iig bedankt :)