toekomstige koelers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik wil eventueel een nieuwe koeler kopen voor op mijn Duron. Nu ga ik niet net als iedereen vragen welke.. Want de goede merken zijn tot in den treure besproken. Ik wil alleen graag weten , als het al bekend is...
Zijn de Socket A koelers van nu ook te gebruiken voor de aankomende generatie AMD CPU's + mobo ?
Want mijn Duron 600 draait al op 1000. Dus voor dat kleine beetje wat er nog extra inzit ga ik geen dure koeler kopen... tenzij ik die later ook gewoon kan gebruiken....

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
iemand die mij gelukkig maakt voor ik ga slapen ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Oeps, je hebt vast al geslapen :)

Nee, de projectie is dat de volgende serie Duron/Tbird naar de 80 watt hitte dissipatei gaat, nu zitten we rond de 35/60 respectievelijk.

De koeler heren zullen nog wat moeten doen, liefst i.s.m. de mobo fabrikanten, zodat er plaats voor grotere koelers is.

Een van de koelers die het wel aankunnen is een Alpha 80x80x40 koelblok met een 80mm fan erop. Dat ding koelt dus 2,5 maal zo veel (Thermische waarde onder de 0,2 i.pv. 0,4 tot 0,8 wat nu gebruikelijk is )
http://www.micforg.co.jp/c_fhe.html

Kijk naar de waardes voor de "Thermal resistance". De 6030 serie is waar we nu mee zitten, en we moeten dus naar de 8040.....

Maar jah, die dingen zijn wat moeilijk te plaatsen.. en niemand heeft ze te koop. :'(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dus als ik een winfop/silverado/alpha koop dan heb ik daar wat betreft de nieuwe amd chips , palomina of hoe gaan die heten... niks aan? :'(

Geen inspiratie

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ja er is net een nieuwe spire uit,
de MA324-20! Ding is alleen in bevesteging wat minder dan de MA324-15. De rest weet ik NOG niet.

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 19:25 schreef Ruben_Pruim het volgende:
ja er is net een nieuwe spire uit,
de MA324-20! Ding is alleen in bevesteging wat minder dan de MA324-15. De rest weet ik NOG niet.
:? :P Ook een goedendag Ruben..

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 11:36 schreef martijn12345 het volgende:
Dus als ik een winfop/silverado/alpha koop dan heb ik daar wat betreft de nieuwe amd chips , palomina of hoe gaan die heten... niks aan? :'(
Voor de nieuwe chips die moeten komen op 1,5 Ghz en zo niet nee.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Wat voor koeler heb je daar dan voor nodig ? Ik denk dat het max. van luchtkoeling wel zo'n beetje bereikt is. Je kunt wel fans maken die nog harder draaien. Maar dan is het geluid zelfs voor een tweaker niet echt leuk meer. Je zult dan dus of luchtkoelers+peltier moeten gebruiken ( dat moet met de hierboven genoemde koelers toch kunnen ) of waterkoeling moet standaard worden, maar dat zie ik niet snel gebeuren....

Maar aangezien Amd en Intell aan het expirimenteren zijn (waren ?) met een andere stof in de cpu of zoiets... waarmee ze zelfs al een amd 1,5 gh met alleen heatsink hebben laten draaien.. Zou het toch kunnen dat de bestaande koelers nog een tijdje mee kunnen.

Of zit ik er nu helemaal naast ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 09:17 schreef Hooi het volgende:
Oeps, je hebt vast al geslapen :)

Nee, de projectie is dat de volgende serie Duron/Tbird naar de 80 watt hitte dissipatei gaat, nu zitten we rond de 35/60 respectievelijk.

De koeler heren zullen nog wat moeten doen, liefst i.s.m. de mobo fabrikanten, zodat er plaats voor grotere koelers is.

Een van de koelers die het wel aankunnen is een Alpha 80x80x40 koelblok met een 80mm fan erop. Dat ding koelt dus 2,5 maal zo veel (Thermische waarde onder de 0,2 i.pv. 0,4 tot 0,8 wat nu gebruikelijk is )
http://www.micforg.co.jp/c_fhe.html

Kijk naar de waardes voor de "Thermal resistance". De 6030 serie is waar we nu mee zitten, en we moeten dus naar de 8040.....

Maar jah, die dingen zijn wat moeilijk te plaatsen.. en niemand heeft ze te koop. :'(
Zo'n grote heatsink heeft toch alleen nut als ze ook een grotere core maken... Terwijl juist de tendens is dat alles kleiner word ...

Geen inspiratie

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op vrijdag 29 december 2000 17:00 schreef martijn12345 het volgende:

[..]
Zo'n grote heatsink heeft toch alleen nut als ze ook een grotere core maken... Terwijl juist de tendens is dat alles kleiner word ...
Das niet waar, een grotere heatsink kan de warmte beter "verspreiden"... Als je snapt wat ik bedoel...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ja ok, dat is ook wel zo... Maar ja, probeer zo'n blok maar eens op je Kt7 te zetten... Maar ik verwacht niet dat moederborden HELEMAAL aangepast gaan worden voor die paar tweakers die een grote heatsink erop willen zetten. Dat zie ik niet snel gebeuren :'(

Maar om even tot een conclusie te komen in dit topic.
De koelers die nu te koop zijn... zullen niet gaan werken in combinatie met de toekomstige harde waren?????? Dus als je Duron600 al op 1000 draait loont het niet de moeite een andere (dure) koeler te kopen?

Geen inspiratie

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 07:51
Als ie al op 1000 draait heeft ut denk ik niet zoveel zin nee...

Trouwens over dat nieuwe soort silicium, ik weet niet of het waar is maar de palomino zou op 1,5 Ghz kunnen draaien met alleen een heatsink...

Als je daar je grote koeler op zet moet ie 2 Ghz kunnen halen >:) :9~

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
precies... maar passen daar dezelfde koelers op als op een Duron ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Extra casecoolers erin zetten helpt ook best veel, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het de afgelopen maand niet warmer dan 19C op mijn kamer is geweest, ik hou van fris.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
maar ik heb toch begrepen dat de komende amd cpu's ook socket a zijn. Dus kan iemand me nu uitleggen waarom de huidige GODE koelers niet zouden werken op de toekomstige cpu's

Geen inspiratie

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

dat maakt Hooi toch al duidelijk in zijn eerste post.
De koelers die we dan nodig hebben moeten dus meer koelen of in het geval van de Palomino die op 1.5 ghz zou draaien zonder koeler volgens AMD..

Don't You stare there, Operate!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ok tnx. topic can be closed 0+

Geen inspiratie

Verwijderd

spire heeft een nieuwe koeler voor de amd thunderbird\duron met een max can 1,5g
kost tussen de 60\100piek je kan hem kopen bij t.q.c computers in spijkenisse
als je de adres wilt weten email me maar kijk maar in mijn profiel

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
OK ik blaas dit topic toch maar weer even nieuw leven in aangezien ik in het NIEUWS heb gelezen dat de opvolger van de Duron nog gewoon in de oude socket A moederborden past. Met als voorwaarde dat die het benodigde Volt. kunnen geven. Want dit zal door de 0,13 m. erg laag liggen.
Nu dacht ik. Als het volt. laag is, word ie minder warm. Kun je waarschijnlijk toch de koelers van nu daar ook nog voor gebruiken ?
Of is er weer iemand die mijn hoop van de tafel af kan vegen????

Geen inspiratie

Verwijderd

Morgan zal geen 0,13µ processor zijn dat komt pas in 2002 bij AMD. wel wordt er msischien gebruik gemakt van SI28 een ander soort silicon dat beter warmte geleid, maar dat zijn nog slechts geruchten.
morgen kan op een KT133 bord draaien omdat het een socket A processor wordt een omdat hij een 200Mhz bus zal hebben.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Dus ze kunnen op een socket 7 Mobo?
op een KT7?

systeem specs

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ja ze passen in de KT7 en de A7V. Maar mijn vraag is. Welke koelers moeten hier dan op ? Ik wil graag een silverado kopen. Maar niet als ik die alleen maar voor mijn Duron kan gebruiken. Dus wil ik weten, past die koeler ook op de toekomstige Socket A Morgan ?

Geen inspiratie

• Dreamer
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

luchtkoeling heeft inderdaad geen nut meer voor de toekomst (tenminste deze koelers dan)

als je hem verder zou willen overklokken en toekomst wilt hebben met je koeling is denk ik waterkoeling enige oplossing (naar mijn mening)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1