Toon posts:

[WinXP] Error Loading OS na installatie Fedora*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb gezocht in de GoT search, en er waren meer mensen met dit probleem, alleen kwam er niet echt een antwoord uit rollen waar ik wat aan had, daarom open ik even een thread met mijn situatie. Ik heb gisteren een poging gedaan om Fedora Core 2 op m'n werkstation te zetten, zodat het systeem een WinXP/FC2 multiboot werd. Normaal gaat dit allemaal ok, maar deze keer opeens niet. Als ik de pc aanzet gaat het fout bij de bootloader, na het selecteren van Windows XP kreeg ik een "Error while loading Operating System". Dus ik heb daarna de hele schijf volledig geformatteerd naar NTFS, fixboot en fixmbr gedaan, maar het wil niet helpen, als ik nu m'n pc aanzet krijg ik meteen na de bios checks "Error loading Operating System". Er zijn geen hardwarematige veranderingen geweest. Weet iemand wat het kan zijn?

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Je boot partitie is verrot (Linux heeft de nare eigenschap dit te doen)

Check maar even met partition magic

en anders met het magische dos commando FDISK /mbr

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Alpha_Mouse schreef op 27 augustus 2004 @ 10:32:

Als je het niet goed installeert heb je daar idd kans op. Wat goed werkt is je xp installatie op de eerste partitie te zetten en dan FC2 op de tweede en fedora zijn bootinfo op de tweede partitie ( /dev/hda2 ) te laten zetten ipv mbr. Dan kun je met een windows tooltje je bootoptie's regelen.......

Verwijderd

Topicstarter
Alpha_Mouse schreef op 27 augustus 2004 @ 10:32:

Zoals in m'n eerste post staat dat ik al fixmbr en fixboot heb uitgevoerd, beide zonder succes (fixmbr geeft wel steeds aan dat de mbr record niet ok is, ook als ik het programma meerdere keren uitvoer) de windows xp herstelconsole die ik elke keer laadt met de winxp setup cd ondersteunt het commando FDISK niet, maar ik denk dat het hetzelfde zal uithalen als fixmbr. Ik begrijp hier echt niks van.. ik heb meerdere keren volledige NTFS partities aangemaakt, maar het wil niet helpen, elke keer "Error loading Operating System" (En soms na het blauwe scherm van winxp setup "Problemen bij laden van Besturingssysteem...).

zijn er nog mensen die weten hoe dit op te lossen is? low-level format misschien? :|

• Alpha_Mouse
Nooit low levelen.

Heb je niets aan. Het is duidelijk dat je bootpartitie naar das kloten is :p

Probeer bij de buurman een ordinare WIN98 BOOTDISK (-> MOEHAHAHA O-) _/-\o_ ) te krijgen (eentje met FORMAT.EXE en FDISK.EXE

Je kan ook een bootdisk neerladen van www.bootdisk.com

In ieder geval probeer dan je master boot record te maken. En anders start FDISK op en kijk voor een stomme partities er aangemaakt zijn. (Mark my words NON-DOS ;) ) (maar goed NTFS is ook NON-DOS)

Die programmatjes die op de XP-cd staan zijn lame. Try the real DOS shit :p

succes

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha_Mouse op 27-08-2004 18:34 . Reden: moehilijk ha tiepen ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal dat eens ff proberen dan.. :) bedankt voor de hulp iig _/-\o_

[Edit] hmm wil niet werken.. er zit geen A drive meer in deze pc.. en win98 cd wil ook niet booten, ik zal het dus echt met de winxp cd moeten doen... ik begrijp hier echt niks van, ik heb de harde schijf meerdere keren volledig geformatteerd en meerdere keren MBR en opstartpartitie overgeschreven met winxp herstelconsole.. won't do... ik kan dus helaas niet bij een DOS command-prompt komen... iemand nog suggesties? :/

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 18:47 ]

• Alpha_Mouse
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:28:
ok ik zal dat eens ff proberen dan.. :) bedankt voor de hulp iig _/-\o_

[Edit] hmm wil niet werken.. er zit geen A drive meer in deze pc.. en win98 cd wil ook niet booten, ik zal het dus echt met de winxp cd moeten doen... ik begrijp hier echt niks van, ik heb de harde schijf meerdere keren volledig geformatteerd en meerdere keren MBR en opstartpartitie overgeschreven met winxp herstelconsole.. won't do... ik kan dus helaas niet bij een DOS command-prompt komen... iemand nog suggesties? :/
fik een bootflop van win98 op CD -> werkt en is MEGA snel

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Alpha_Mouse, zou je wat aan je stijl van reageren willen doen? Iets als "moehahaha _O_ O-) " voegt weinig tot niets toe aan je reactie en je strooit wel erg riant met smilies. Daarnaast ben je wel erg overhaast met het continu aandragen van dezelfde oplossing (de bootflop), want Romaniak zegt toch echt:
er zit geen A drive meer in deze pc..

Verwijderd

Topicstarter
[Update] ... ik heb er redhat 9 overheen gezet, schijf volledig ext3 gemaakt, alles werkt goed, grub loader werkt ook goed nu, dus ik douw de winxp boot cd er weer in om setup de schijf weer uitgebreid naar NTFS te converteren, setup files erop te gooien, maar weer na de reboot "Error loading operating system"

Ik begrijp er echt niks van....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Nog een update] Ik heb ergens gelezen dat het toch een beschadigde MBR moet zijn, en dat "fdisk /mbr" het zou moeten kunnen fixen. De fixmbr tool op de winxp bootcd haalt dus niks uit, maar om fdisk uit te kunnen voeren moet ik eerst in een DOS prompt zien te komen... alleen hoe.. :/ ik heb geen A: drive om een DOS diskette te booten oid... Iemand suggesties?

[Edit] Ik heb een low level format gedaan en alles werkt weer...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:51 ]

Pagina: 1