Toon posts:

piepen bij aanzettten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wat ouder pc'tje met een ABIT BF6 MOBO met een celeron proc.
Als ik de pc aanzet, dan is het enigste dat hij doet een piep geven, dan is het een sconde stil, en dan weer een piep, en dat herhaald zich.

Ik heb al het geheugen vernieuwd, net als de videokaart. (zowel PCI als AGP)
Ook heb ik alle overige apperaten (cd-writer, cd-speler, en alle overige PCI kaarten eruit gehaald.
Tevens heb ik het bios gerest door het CMOS batt. eruit te halen.

Maar het mocht allemaal niet baten.

Heeft iemand een oplossing?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Is het een lange of een korte piep ?
Probeer je bios ook eens te clearen m.b.v. de jumper. Zet dan wel even het knopje van de voeding om of haal de stekker eruit. Na het omzetten van de jumper de aanknop indrukken en alles weer terug zetten. Dan is je bios zeker weten goed gecleared ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Thandor op 26-08-2004 17:25 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Scheelt van moederbord tot moederbord, en meestal betekenen die bieps dat er wat mis is. Normaal vind je wel een lijstje met error codes in de handleiding. Als je ze kwijt bent -> Google is uw vriend.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:24
Thandor schreef op 26 augustus 2004 @ 17:23:
Is het een lange of een korte piep ?
Probeer je bios ook eens te clearen m.b.v. de jumper. Zet dan wel even het knopje van de voeding om of haal de stekker eruit. Na het omzetten van de jumper de aanknop indrukken en alles weer terug zetten. Dan is je bios zeker weten goed gecleared ;)
ja zo'n piep kan je krijgen als er bijvoorbeeld een te hoge clock for geheugen/proc is bijvoorbeeld. Probeer inderdaad je bios te resetten mbv jumper of batterij er uit en zorgen dat de stekker er ook een tijdje uit is.

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Kan ook op problemen met de processor duiden... Zie Ajunne zijn reactie voor meer info, een ABIT BF6 is zeker weten nog iets over te vinden, want die heb ik zelf ook!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de jumper omgezet, en een tijdje de stekker uit gehouden.
Maar ook dit mocht niet baten.

Nu heb ik het CMOS bat. eruit, en ook de stekker er een tijdje uit...
Zal het nog even een paar minuten zou houden....

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:24
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:28:
Ik heb nu ook de jumper omgezet, en een tijdje de stekker uit gehouden.
Maar ook dit mocht niet baten.

Nu heb ik het CMOS bat. eruit, en ook de stekker er een tijdje uit...
Zal het nog even een paar minuten zou houden....
Ik zou inderdaad dan maar eens gaan googlen wat die piepjes betekenen. misschien proc kapot?

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 23:52
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een A-bit BE6-2. Bij mij ging de computer steeds vaker hangen (ondanks een verse Windows installatie) en op het laatst wou de computer helemaal niet meer opstarten, alleen nog maar irritant piepen. Lang zoeken op internet leverde het volgende resultaat op:

Het blijkt dat er destijds slechte condensators gebruikt zijn voor de produktie van moederborden. Deze condensators worden na een paar jaar slecht en dan werkt het moederbord niet meer lekker. Je kunt aan de condensators zien of ze niet meer goed zijn. Als de grote staande condensators in de buurt van de processor sporen van roest vertonen, of aan de bovenkant iets bol staan, dan heb je mogelijk last van slechte condensators. De enige oplossing is dan om het moederbord te vervangen.

<edit>
Er is meer informatie te vinden in de Google-groups, bijvoorbeeld: http://groups.google.com/...uf%25404ax.com%26rnum%3D1
</edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Malthus op 26-08-2004 20:44 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
handleiding van de Abit site
Hij heeft een Award BIOS

zoeken met Google naar: [google][u]Award beep code[/][/]
• 1 Long Beep: Memory problem
• Continuous Beeping: Memory or video problem

Zit je geheugen er goed in? is het niet compleet brak? wordt het wel ondersteund? zit er stof tussen je geheugen en geheugenbank?

Zit je videokaart er goed in? is die misschien kapot?

Probeer eerst eens ander geheugen

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 26-08-2004 21:45 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Hoe is het met je condesators gesteld bij je voedingsgedeelte.....die oude Abit slot 1 borden hebben nogal eens last van lekkende condesators

Liggen op m'n werk,3 rotte BX133-RAID borden,met die ziekte,hiero 3 BE6II en een langzaam aan het afsterven,speelt nog mp3 tjes....voor zolang het duurt

Leaking Capacitors Muck up Motherboards

En na flink zeiken bij Abit Nederland...kun je je bord voor ca 15€ laten maken.....als het aan de condensators ligt.

Adres staat ergens op de site....

[ Voor 44% gewijzigd door Akino op 26-08-2004 22:48 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Pagina: 1