Toon posts:

Outlook Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem betreffend Outlook Express (6.0)

Het verzenden/versturen heeft het altijd al gedaan, maar na de installatie van Norton IE. Security en ZoneAlarm Pro was dat tog fftjes anders.

Het ontvangen werkt nog gewoon zoals normaal, maar het verzenden niet meer... Ik krijg nu deze fout bij het proberen te versturen:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxxx@zeelandnet.nl. Onderwerp 'test', Account: 'www.zeelandnet.nl', Server: 'mail.zeelandnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 <xxxxx@zeelandnet.nl>: User unknown in local recipient table', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Alle instellingen staat gewoon nog steeds goed (pop3 adres etc)

Ik heb Zonealarm ook opengezet voor outlook express (Access en Server settings), maar zonder geluk.

Als iemand een idee heeft of iets ziet waar ik overheen kijk...reageer alstublieft _/-\o_

Bij voorbaat dank _/-\o_ :*)

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Heeft niks met je lokale setup te maken, wil gewoon zeggen dat het adres waar je naar stuurt niet bestaat, en dan weigert de mailserver dat.

Dit trucje werkt overigens alleen maar als de uitgaande smtp server die jij gebruikt om mail te zenden dezelfde is als diegene waar de mail heen moet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ajunne op 26-08-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook dat het lag aan het email adres, maar als ik email naar een van mijn eigen emails (cncpo.net) dan geeftie presies hetzelfde aan. En aangezien ik weet dat dat adres wel 100% bestaat snap ik het juist niet.
Ik heb ook geprobeerd om naar mijn msn adres te versturen maar tevergeefs.

Dus wat kan het wezen ? |:(

• Ajunne

Ajunne

Uitje

Kan ook zijn dat de uitgaande mailserver controleert of de From-header van de mail juist is, dus als je een vals e-mailadres hebt opgegeven in je Outlook-instellingen kan het zijn dat de mailserver dat ook blokkeert.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar luister...hij heeft het altijd gedaan en een vals email adres is duidelijk niet van toepassing. Als dit het geval zou zijn dan had outlook het al vanaf het installeren/instellen niet meer moeten doen.

Ik heb nu net opnieuw geprobeerd om een email te sturen naar een bestaand email adres maar helaas weer tevergeefs. Ik ga proberen om een nieuwe outlook versie eroverheen te gooien en kijken wat er daar uit voortkomt.

• Ajunne

Ajunne

Uitje

Ik heb het over JOUW email adres. Wat je ingesteld hebt in Outlook. Wat dus in de From-header terecht komt. Als dat niet klopt kan het ook zijn dat hij de mail niet accepteert.

Dus controleer effe of dat nog juist is (misschien is dat veranderd ofzo weet ik veel)

Voor alle duidelijkheid: het adres waar de mail vandaan komt en niet waar hij naartoe gaat

[ Voor 17% gewijzigd door Ajunne op 26-08-2004 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begreep wat je bedoelde, maar zoals ik al zei het klopt allemaal...ik heb alle instellingen opnieuw doorgekeken maar er is gewoon niks verandert.

En vergeet niet dat hij WEL ontvangt, dus daaruit kon je al opmaken dat het email van mijzelf gewoon klopt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem eindelijk gevonden 8)

Er was een *ikweetallesvancomputermannetje* langsgekomen en heeft dus een paar instellingen verandert in de firewall |:(

Dus ik heb hem opgegeten en het probleem verholpen >:)

In iedergeval bedankt voor de hulp Ajunne. _/-\o_

:*)
Pagina: 1