Toon posts:

[XP & SP2] Booten blijft hangen op systemdrivers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik SP2 uitgevoerd. Mijn systeem wil nu niet meer opstarten.

Telkens blijft mijn systeem hangen bij .sys files. eerst was het agp440.sys. Die heb ik met mijn Windows XP cdrom en de Repair optie kunnen disabelen. Daarna viel hij over mup.sys, daarna ndis.sys en nu ntfs.sys.

Weet iemand hoe dit kan? Het lijkt mij toch gek dat dit nu op eens niet meer zal werken? Bevat SP2 verkeerde drivers ofzo?

Groeten,
Michiel

shit topic fout :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:10 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

Dat zijn allemaal modules van windows zelf wat je daar opnoemt, en niet zozeer drivers van één of andere producent. Lijkt me meer dat je hele windows naar de haaien is, en dat het niet zozeer van bepaalde hardware afhankelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
Ajunne schreef op 26 augustus 2004 @ 17:11:
Dat zijn allemaal modules van windows zelf wat je daar opnoemt, en niet zozeer drivers van één of andere producent. Lijkt me meer dat je hele windows naar de haaien is, en dat het niet zozeer van bepaalde hardware afhankelijk is...
Als eerste kwam ik agp440.sys tegen. Microsoft zegt hier het volgende over:

CAUSE
This issue may occur if Windows XP tries to use an incompatible video driver during startup.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324764

Probleem is dat ik nu niet verder kom. En dit is de tweede keer. En ik heb geen zin om weer XP opnieuw te installeren. In iedergeval ga ik dan geen SP2 installeren.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit - verder het blijven hangen op system drivers betekent meestal dat er hardware matig iets mis is met je PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag opnieuw mijn systeem geinstalleerd.

Een CLEAN systeem met alle juiste drivers tot/met SP1 loopt goed. Als ik SP2 ga installeren en ik doe daarna een reboot dan blijft de pc hangen. Ik kom op geen enkele mogelijkheid meer in XP. Bij het opstart scherm van XP blijft het 'night rider' blauwe balkje hangen. En is het over verhaal.

Ik vermoed dat er een foute driver in SP2 zit. Helaas kan je niet aangeven wat hij wel/niet moet installeren.

Mijn Specs:

Asus P4P800-E Deluxe, S478, i865PE,1394,SATA,GLAN,RD
Intel P4, 2.8 GHz, 800 Mhz, S-487, 1mb cache
Maxtor DiamondMax Plus9, 160GB, SATA150
Asus RADEON A9200SE, 128 MB
Dane-Elec Dim 512 MB DDR SDRAM PC3200
Lite-on DVD/CD Recorder 8x4x12x DVD+/- RW

Nu ga ik weer windows opnieuw installeren maar dan zonder SP2. Heeft iemand een oplossing? Of heeft iemand dit probleem ook?