Toon posts:

[2000] Vreemde error bij het installeren van windows*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze zomer even in Red Hat Fedora gewerkt, gewoon om het even te proberen. Maar nu het nieuwe jaar nadert wil ik terug naar windows omdat we Word namelijk erg veel nodig hebben en ales uitgewisseld wordt in Word bestanden, Word sjablonen etc...

Nu volgde ik (zoals altijd) de volgende procedure:

-Ik boot van de windows cd-rom
-In het installatiemenu verwijder ik al de partities en ik formatteer het als 1 ntfs partitie
-Setup kopieert de benodigde bestanden en herstart dan de computer.

Hier loopt het fout

Na het herstarten geeft de computer droogweg:

"Fout tijdens laden van besturingssysteem"

Identiek hetzelfde doet zich voor als ik windows 2k probeer te installeren ipv XP. Hoe vaag kan je zijn? Wat loopt er in godsnaam fout?

Als ik dan bv boot met een mandrake cd, ziet mandrake de ntfs partitie en kan ik mandrake probleemloos installeren. Dus enkel bij windows loopt het fout.

Ik heb zowat alles wat ik maar kon bedenken geprobeerd en heb de microsoft help grondig afgezocht maar er is niks dat me ook maar een stap dichter bij een oplossing bracht. Nu rust mijn laatste hoop op jullie GoT'ers.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Probeer eerst eens partities te maken in een ander programma (Partition Magic?) en dan alleen te formatteren in de Windows setup. Durft nogal eens lukken.

Verwijderd

mbr al geformateerd?

format /mbr denkik :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel je voor dat ik dat doe zonder windows? en van linux weet ik niet genoeg af om een partitie te maken.

@ Vermin: ik formatteer via het setup menu van windows. Als ik boot vanaf de win2k of winXp cd's heb je geen dos prompt. Ik heb ook geen oudere windows versies noch opstartdiskettes.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:05 ]

Verwijderd

Ik gebruik wel eens het programmaatje BootIT NG (even Googlen levert je wel een downloadlink op). Is oorspronkelijk een bootmanager, maar bezit ook partiemanagement. 30-dagen probeerversie moet genoeg zijn om wat te spelen met je partities. Je hoeft t trouwens niet eens helemaal te installeren, want voor de installatie kun je al voor partitiebeheer kiezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:06 . Reden: Taalstijl ]

Verwijderd

@ ArDvArK er zijn genoeg sites waar je nog een windows 98 opstart diskette kan zoeken.

Misschien even bij een vriend binnen springen of zo en daar even een floppy nemen en die formateren als opstart diskette?

1001 mogelijkheden om toch in dos te geraken hoor :) Desnoods met een win98 CD etc etc.

Verwijderd

1001 mogelijkheden om toch in dos te geraken hoor :) Desnoods met een win98 CD etc etc.
Met DOS alleen kun je nog niet zoveel. Je hebt eerst een programma nodig dat een beetje behoorlijk Linux-partities kan verwijderen en fat32 of ntfs partities aan kan maken

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:12 . Reden: foutje met quote ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:03:
Hoe stel je voor dat ik dat doe zonder windows? en van linux weet ik niet genoeg af om een partitie te maken.

@ Vermin: ik formatteer via het setup menu van windows. Als ik boot vanaf de win2k of winXp cd's heb je geen dos prompt. Ik heb ook geen oudere windows versies noch opstartdiskettes.
In die console van de WinXP cd zit toch die fixmbr?
Denk dat het daar toch wel mee moet lukken.

Punctuality is the politeness of kings

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:03:
Partition Magic werkt met zijn eigen opstartdiskettes (zijn er 2). Aangezien je nu op een PC met internet zit kun je vast ook wel even twee diskettes aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens opgestart met een heel erg oude win 95 boot diskette en fdisk /mbr gedaan. Dat haalde niks uit.

Hoe kom ik in de console van de winXp installer terecht zodat ik fixmbr kan proberen? ik heb de installer nog 2 keer gerund maar zag nergens hoe ik in een console terecht kan komen.
Pagina: 1