Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Ik heb zojuist naar FinnTax gebeld, het Nokia Servicepoint het dichtste bij mij in de buurt. Mijn 6210, (die jaren geleden al netjes is geunlocked met de door mijn provider geleverde codes) vertoont namelijk nogal wat kleine rare bugjes. Een van de meest irritante bugs is, dat deze niet op toetsblokkering gaat, nadat ik hem uit de carkit verwijder, als de keylock van te voren wel aanstond. Ik moet dan eerst handmatig nog een keer op de rode knop drukken, en dan staat de keylock ineens aan. Mijn zakelijke gsm doet dit namelijk wel netjes (6310).
Nu zegt men bij het servicepoint dat men de 6210 liever niet meer flashed, want vrij veel toestellen willen nadien het netwerk niet meer vinden. Omdat nokia zegt dat de software goed is, moet het toestel dan opgestuurd worden, en dat kost 160 euro. Samen met de kosten van de flash (15 euro want geen garantie meer) wordt dit wel een erg duur geintje.
Helaas lopen mijn kosten ook nogal eens uit de hand doordat het toestel al menig uurtjes ongemerkt in mijn zak heeft zitten bellen, door de niet werkende keylock. De andere bugs wil ik nog wel voor lief nemen.
Nu heb ik begrepen dat zelf flashen illegaal is, omdat de files niet legaal zijn, maar ik krijg het gevoel dat dit de enige optie is.
Het servicepoint zei dat het pas de laatste 7 8 maanden is, dus ik heb het gevoel dat het gewoon goed moet kunnen gaan als je er een flash van een jaar oud overheen gooit. Maar goed, Een kabel heb ik al wel gezien op internet, voor 34 euro gewoon te bestellen, maar liever zou ik een legale flash willen! En 34 euro ben ik ook kwijt voor een "nieuwere" 6210, bv zonder accu, of een met een defect display oid. Ik hoef immers alleen een printplaat met een nieuwere firmware.
Als hij door een flash ineens niet meer werkt, dan is dat toch het probleem van het servicepoint? Ze willen mij bij dit servicepoint zelf voor de kosten laten opdraaien. (dus de 160 euro indien de flash mislukt, kost een nieuwe 6210 overigens niet ca 150... 8)7 )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sorry hoor, maar die gasten bij het service point moeten gewoon je telefoon calibreren na het flashen. Zoals ook KPN Repair deed toen ik er nog werkte. En dat kunnen ze echt in een servicepoint. Ga trouwens naar een ECHTE nokia winkel, niet zo'n franchiser. 160 euro is overigens ook niet een reeel bedrag, voor flashen en calibreren rekende kpn zo'n 50 euro.

• Mistraller
Maar goed, deze staat gewoon op de nokia site. De enige echte nokia store die ik in de lijst zie is in amsterdam. Is ook lekker omslachtig. De stores in Den Haag en Rotterdam hebben @belcompany als email, dus dat zal ook wel francise zijn.
Zowieso vind ik het niet cool dat ik er voor moet betalen, het is gewoon bugfixing, Hotfixes voor windows zijn immers ook gratis.
Maar goed, volgens jou zijn dit dus prutsers die niet weten wat ze doen? Dan mag iemand daar wel eens voor naar nokia bellen om te zeggen dat ze geen nokiaservicepoint meer behoren te zijn. >:)
Als ik je goed begrijp moet ik maar naar Amsterdam dus. Of zijn er ook nog nokia winkels (Die dus volgens de lijst geen servicepoint zijn)?
KPN staat overigens helemaal niet als nokia service point in de lijst. Houdt dat dan in dat andere winkels ook kunnen flashen, LEGAAL welteverstaan???
softwareversie is overigens 3.01

Die 160 euro kostte het bij nokia om de boel weer te fixen zei hij.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 26-08-2004 20:13 ]

---------------

Verwijderd

beetje kort door de bocht om alles direct uit te maken voor prutsers. Ze zijn gewoon heel eerlijk door te zeggen dat een 6210 lastig te fixen is. Wat ze zeggen klopt inderdaad, net werk kan ie daarna moeilijk vinden. Ik werk zelf op Nokia repair center en weet hoe lastig het is. Voor 50 euri kunnen we toestel calibreren en updaten voor je. Dat is een redelijke prijs vind ik zelf. Weet wel dat als het me niet lukt het toestel moet opsturen en dan komen er extra kosten aan.......

• Mistraller
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:27:
.... Weet wel dat als het me niet lukt het toestel moet opsturen en dan komen er extra kosten aan.......
Maar daar zit em nu de kneep. Ik heb een toestel en wil er dingen mee laten gebeuren, bugs die erin zitten die ik niet besteld heb, deze moeten weg. Daar moet ik dan voor betalen. Ok, dat ik daar dan nu wel voor moet betalen, en als ik binnen een jaar een carkit had gehad, niet, dat is een punt van discussie.
Maar dat ik zelf opdraai voor de kosten als de techneut mijn "toestel-met-bug" verandert in een prul waar ik niks mee kan, dat lijkt mij een beetje van de zotte.

50 euro is overigens erg veel, gezien de huidige nieuwprijs van het toestel. (en de handelingen die verricht moeten worden.)

Laten we wel wezen, hier kan bv Microsoft nog wat van leren. Betalen voor je hotfixes! Wat zou een ServicePack kosten???

Mijn conclusie, ik zet mijn 6210 op marktplaats, en koop een andere onder voorwaarde van hogere softwareversie....

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 26-08-2004 20:58 ]

---------------

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

MisTraller schreef op 26 augustus 2004 @ 20:55:
[...]
50 euro is overigens erg veel, gezien de huidige nieuwprijs van het toestel. (en de handelingen die verricht moeten worden.)
Inderdaad, dat vind ik ook. Ik bedoel dat duurt een kwartier, maximaal een half uur. Even de nieuwe software erop en wat dingetjes aanpassen. Belachelijke prijs. Daarnaast moet Nokia gewoon een goed product leveren wat wel een lange tijd mee moet gaan. Een beetje meer klantvriendelijkheid mag wel vind ik.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Dan begrijp je me verkeerd, voor 50 euro doet ie ut goed!
Anders moeten we uhm opsturen en dat gaat meer kosten. Dat risico is er met elk toestel. En met de 6210 wil ut wat vaker voorkomen dan andere Nokia's. Meel me anders ff prive. Misschien zit je in de buurt! (a'dam eo)

• Mistraller
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 09:02:
Dan begrijp je me verkeerd, voor 50 euro doet ie ut goed!
Anders moeten we uhm opsturen en dat gaat meer kosten. Dat risico is er met elk toestel. En met de 6210 wil ut wat vaker voorkomen dan andere Nokia's. Meel me anders ff prive. Misschien zit je in de buurt! (a'dam eo)
Stel, ik breng mijn auto naar de spuiter om een krasje te verwijderen, ik krijg te horen dat de spuiter in een slechte bui is, en misschien een deuk in mijn auto gaat trappen. Het uitdeuken kost 2000 euro. Of ik vast rekening wil houden met die extra kosten.

Maw, voor 50 euro dient het gewoon goed te zijn, werkt het ding daarna helemaal niet meer, tja jammer, maar dat risico is dan echt voor de reparateur hoor!

Ik ga het denk ik eerst eens aan de consumentenbond voorleggen, voordat ik uberhaupt iets ga doen.

---------------

Pagina: 1