Toon posts:

[Flash] probleem met variabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben sinds kort weer eens aan de slag gegaan met flash Actionscript maar stuit nu op een probleem. Ik ben bezig met een muziek speler te maken voor op een bepaalde website. Deze speler heeft 4 nummer die hij, wanneer je op de site komt, begint af te spelen in de volgorde: 1,2,3,4,1,2... Wanneer een gebruiker echter een ander nummer kiest dan bestaat die volgorde niet meer maar wordt het huidige nummer telkens herhaald.

Ik wilde dit aanpakken door middel van een variable "altered", een boolean. Wanneer iemand op een cijfer ( een lied kiest ) klikt dan veranderd altered van default false naar true. Flash moet dan door middel van een if statement weten dat hij het nummer moet herhalen ipv de normale volgorde te volgen.

Het klinkt allemaal leuk en aardig maar het probleem nu is dat hij de variable niet kent. Ik denk ( google gebruikt ) dat het probleem ligt in het feit dat sommige variablen met de hoofdtijdlijn mee gaan en sommige alleen geldig zijn in bijvoorbeeld een movieclip event.

Mijn vraag nu dus is: "Hoe zorg ik dat ik in een movieclip event een variable ' altered' kan gebruiken die ik ergens anders gedeclareerd heb?"

Alvast bedankt,

Michel

Edit: Typfout in de topic.. Variabel = Variable. Kan een mod dit even aanpassen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 16:45 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif <-- kan je gebruiken om een request aan te vragen voor een titel change.

Maar ik denk dat je eens moet zoeken naar Globale variabele of hoe je bepaalde variabele (op de hoofdtijdlijn of van een MC) kan addresseren.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

het is jammer, maar dat kan namelijk niet in Flash 3...
of gebruik je een andere versie?!

*hint 1*
je kan beter dit voor flash gebruiken en daarna google

*hint 2*

Verwijderd

offtopic:
[dumbo-mode-on] he,.. dat zie ik wel eens voorbijkomen, help effe wat betekent HTH???[dumbo-mode-off]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:43:
[knip]
Het klinkt allemaal leuk en aardig maar het probleem nu is dat hij de variable niet kent. Ik denk ( google gebruikt ) dat het probleem ligt in het feit dat sommige variablen met de hoofdtijdlijn mee gaan en sommige alleen geldig zijn in bijvoorbeeld een movieclip event.
[/knip]
Je kan alle variabelen in Flash vanuit elke movieclip bereiken. Je moet alleen het goede path weten. Als je vanuit een movieclip een variabele wilt gebruiken in de root gebruik je:

_level0.variabelenaam

en volgens mij werkt

_root.variabelenaam

ook.

Voor een variabele in de movieclip "liedjes" kan je

_level0.liedjes.variabele of
_root.liedjes.variabele

gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 10:12:
[...]

_level0.variabelenaam

en volgens mij werkt

_root.variabelenaam
Dit heeft inderdaad gewerkt voor mijn probleem. Bedankt, en de rest natuurlijk ook voor het antwoorden!
Pagina: 1