Toon posts:

Microsoft Wireless Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

Hier in het bedrijf hebben we allemaal dezelfde Microsoft Wireless Desktop setjes. Zodra ik actief bezig ben met mijn muis of toetsenbord, dan begint bij de ander tegenover mij (ca. 3 meter verderop) zijn wireless desktop set te storen.

Als diegene dan aan het typen is vallen letters weg, en bij het muizen begint deze te happeren.

Kan het zijn dat de hardware van mij niet in orde is, of zou het kunnen komen doordat we allemaal op hetzelfde kanaal/frequentie zitten met onze sets?

Heb al gekeken of ik het kanaal kon veranderen, maar hiervoor is geen optie zover ik kon zien.

Verwijderd

duidelijk gevalletje van hetzelfde kanaal. In kantooromgeving is Wireless Desktop absoluut niet aan te raden. Thuis heb je geen storing van andere...

Heb geen idee onf je de kanalen kan aanpassen, hoop het wel voor je want anders zit je straks met een zooitje Waardeloos Desktops in je maag...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb ooit begrepen dat die draadloze sets 4 kanalen tot hun beschikking hebben. Hij zou zelf de juiste moeten vinden, zodat storingen niet voorkomen.
Probeer eens beide sets gelijktijdig opnieuw te connecten, misschien dat ze dan doorhebben met zijn tweeën te zijn en ieder een ander kanaal pakken?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen morgen.

Houdt jullie op de hoogte.

Verwijderd

En? Al een oplossing gevonden voor je probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Nou 2 collega's (die dat probleem hadden) zijn op dit moment op zakenreis, probeer het wel weer als ze terug zijn (jaja geweldige mentaliteit :+ ).

Als ik er uit ben zal ik in ieder geval mn bevindingen posten.

Verwijderd

Topicstarter
* Nog even een update *

De heren zijn weer terug, en somehow hebben we geen last meer van het probleem met de wireless desktops!

Ik heb nix aan de instellingen veranderd, het blijft me echt een raadsel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De wind is gedraaid ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:55
Toen ik nog bij Microsoft werkte had ik een case met precies hetzelfde probleem.
Het komt namelijk omdat de wireless desktops maar 2 kanalen tot hun beschikking hebben.
In mijn geval had de klant wel 30 desktops staan die wireless uitgevoerd waren...
Op advies van zijn pc leverancier....

Wil je echt wireless werken, schaf dan de bluetooth versie aan, aangezien die digitaal zijn kanalen gescheiden kan houden.

De wireless versie die jij hebt is 99% zeker de analoge versie....en die doet zijn kanaalscheiding middels verschillende frequenties...

Dus in het kort:

Analoog is leuk en werkt goed als je thuis achter je pc zit en dus maar voor een PC gebruikt.

Digitaal is de oplossing voor een bedrijfsomgeving waar meerdere wireless desktops staan.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Pagina: 1