[Win2K-outlook 2K] synchroniseren van personalfolders

Pagina: 1
Acties:

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Hoi mensen,

bij ons heeft elke gebruiker een mapping (y) als home directory. De gebruikers met een laptop synchroniseren de y mapping door rechts op de mapping te klikken en vervolgens op "offline beschikbaar maken"

Wij leren alle gebruikers om vooral niets op te slaan op de locale HD omdat daar geen backup van gemaakt wordt. Dus dit is een mooie oplossing voor laptop gebruikers. Als met offline werkt lijkt het alsof de mapping naar Y nog bestaat. Omdat de personal folders ook gebackuped dienen te worden staan die dus ook op de Y drive.

Maar het probleem is dat men offline niet bij de personal folders kan, simpel weg omdat Windows deze .pst files niet wil synchroniseren. Waarom niet? en is er een manier om dit toch mogelijk te maken? Alle PST files moeten op Y staan want anders wordt er niet gebackupt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fast_light schreef op 26 augustus 2004 @ 16:32:
Maar het probleem is dat men offline niet bij de personal folders kan, simpel weg omdat Windows deze .pst files niet wil synchroniseren. Waarom niet? en is er een manier om dit toch mogelijk te maken? Alle PST files moeten op Y staan want anders wordt er niet gebackupt.
Microsoft heeft dat opzettelijk uitgezet. PST files willen nogal groot worden en wijzigen vaak dagelijks. Het synchroniseren ervan zou aardig wat bandbreedte vreten. Je kunt dit veranderen door een registry setting aan te passen.

Daarnaast kunnen dit soort dingen eleganter opgelost worden in Outlook icm Exchange.

Gewoon even het bijbehorende Knowledge Base artikel zoeken dus.

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik heb een artikel gevonden, en het werkt perfect! ik kan nu gewoon een pst file offline beschikbaar maken. Standaard kun je deze: <*.slm; *.mdb; *.ldb; *.mdw; *.mde; *.pst; *.db?> extenties niet synchroniseren. ik heb gewoon een extentie die niet bestaat (iig een extentie waarvan ik het bestaan niet ken, en dus ook niet hoef te synchroniseren)in gevuld. (*.sss)

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prde_ffs_ypef.asp

Nu wil ik dit thuis dus ook gaan gebruiken maar het werkt niet onder XP! :/ Tenminste bij mij niet, ik heb mijn pc net helemaal opnieuw geinstalleerd, maar na het invullen van de extentie kan ik nog steeds geen PST file synchroniseren. Iemand een idee???