Toon posts:

[xp geen sp's] windows moet CD hebbem met boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, mn eerste dag op got dus ff jullie hulp gebruiken.

ik heb bij een vrienden van mn ouders windows moeten installeren. alles verliep perfect, ze hadden eerst 98 op de pc, deze is door de win xp installer geformateerd in NTFS (snel).

alles verliep perfect geen foutmeldingen niets. daarna even software geinstalleerd (ook geen problemen met gezeur over het windows logo)

maar dan... de reboot! ik haalde de cd eruit! en hij geeft aan dat er een boot failure is opgetreden en ik een normale boot ding (sorry kan niet op de naam komen) moet invoeren, voer je de win xp cd in dan start hij wel gewoon door.
en kan je hem er later uithalen
maar om nu te zeggen ik ga elke keer die cd erin doen is zwaar irritant en het hoort ook anders

nu was mijn vraag: kan ik dit oplossen ZONDER te formateren en herinstall of is een herinstall noodzakelijk?

ik heb google niet gebruikt want ik heb geen idee hoe ik dit moet formuleren.
mochten jullie geen zin hebben mij uit te leggen verwijs me dan iig naar een site waar het zonodig is uitgelegd.

ow het gaat om win xp prof.

(terug gaan naar de winkel kan niet want het is een kopietje O-) )

bijvoorbaat dank

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12

JohnD

Bernd

opstarten van CD --> naar herstelconsole gaan --> "fixboot c:" ingeven en dan kijken of het werkt

edit:
ik was net aan dit topic aan het denken(omdat ik er gisteren in gereplied had) en toen dacht ik.. hij heeft de bootvolgorde in de bios verkeerd staan.

maar je was er zelf al achter :)

[ Voor 55% gewijzigd door JohnD op 27-08-2004 15:37 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
helaas, man
heb het geprobeerd maar hij geeft aan dat de boot ar c: is gezet
en ik krijg de zelfde error

de error is trouwens:

code:
1
2
3
4
verifying DMI pool data
boot ce failura
boot cd failura (dit is dus dat ie van cd opstart)
insert system disk and press enter

geen idee wat het inhoud maar vanaf daar hangt ie gewoon

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen niet gaan lachen de n00b hemzelf had een fout gamaakt en over het hoofd gezien

ik had first boot CDROM en second de 2de hdd
niet de eerst :S dus vandaar sorry voor de overlast

toch bedankt :)