Toon posts:

[Winxp] BSOD: 0xA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en sorry dat ik mijn vorige topic fout maakte, dat was mijn eerste post/topic en ik wist nog niet hoe het werkte.
Ik heb een probleem met mijn windows xp (denk ik). Ik heb op google al verschillende sites bezocht maar ik word er niet veel wijzer van.
ik hoop dat een van jullie misschien een tip heeft of mij verder kan helpen, het probleem heb ik hier onder beschreven.

Ik zat rustig te internetten en ineens kreeg ik een BSOD daarna startte mijn pc opnieuw op. Toen ik weer in windows zat, kreeg ik opnieuw een BSOD (in dit scherm stond: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met de code:
0x0000000A (0x020704cc, 0x00000002, 0x00000000, 0x807c9b7d)).
Ik kon dus helemaal niets meer doen, zelfs in veilige modus kreeg ik meteen een BSOD.
Hierna heb ik geprobeerd windows opnieuw te installeren, maar tijdens de installatie krijg ik ook een blauw scherm met dezelfde code en daarom kan ik windows dus ook al niet meer installeren.

ik las dat het probleem defecte hardware of een foutieve driver kan zijn, dit vind ik erg vreemd omdat ik al een maand of 2 dezelfde hardware en drivers gebruik.
Kan iemand mij misschien helpen of tips geven?

alvast bedankt!

ps. mijn systeem:

athlon xp 2400
a7n8x deluxe moederboard (geluidskaart ingebouwd)
ati radeon 8500
2x256 mb ram (kingston)
2xibm deskstar 40 gb harde schijf

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:50:
Hallo en sorry dat ik mijn vorige topic fout maakte, dat was mijn eerste post/topic en ik wist nog niet hoe het werkte.
Dat snap ik niet :?

http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/79509/topics

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Windows XP en 2000 BSOD guide

Inderdaad foutieve drivers oid
Ontkoppel eens alle hardware, en start dan je pc.
Dan langzaam alles weer inbouwen, en als er plotseling weer een bsod komt, weet je waar het aan ligt.
Succes ;)

Wauw, een sig!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Al eens op de Microsoft site gekeken :? oftewel: http://www.microsoft.com/technet/default.mspx

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer gehad.
Vanalles geprobeerd tot ik inderdaad mijn hardware eens ging checken

Daaruit bleek dat mijn power connector naar mijn rode lamp in de kast aardig los zat en dat mijn videokaart er niet goed in zat.

Kleine tikjes zijn hiervoor al genoeg namelijk.

Mijn tip is dan ook om dus net als in de FAQ. alle hardware loskoppelen, nalopen en 1 voor 1 weer inpluggen.

vergeet dus vooral niet de power en videokaart ;)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle hardware "afgesloten" en stuk voor stuk alles opnieuw erop gezet,
ik zag geen blauwe schermen meer en windows is opnieuw geinstalleerd. Het lijkt er dus sterk op dat alle hardware nog in orde is.
Pagina: 1