Beeldscherm coating kapot

Pagina: 1
Acties:

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:33
Hoi
Ik heb een iiyama HM704UC A monitor en nu heb ik die schoongemaakt met screen 99. Alleen nu is heel de coating slecht geworden. Er zitten allemaal grote krassen op mijn beeldscherm.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

ps. Ik zal nog eens kijken of ik een foto kan maken.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Is het soms 1 van de eerdere real flat crt monitoren?
Die schijnen een nogal zachte coating te hebben.

Oplossing (maar daar moet je zelf ff naar zoeken):

Je hebt speciaal transparant spul om krassen in de coating van een beeldscherm weg te werken.

ff googlen denk ik

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Alexio, bedoel je het spul wat je ook gebruikt voor GSM's? Dat moet je namelijk NIET gebruiken op je CRT scherm.

Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad met mn coating, heb nu maar een LCD gekocht.

Ik dacht, met kale plekken kijkt helemaal niet lekker, dus ik poets alles maar weg

Probleem: niet alles wil er vanaf :? Zitten nu dus nog kleine vlekjes coating op

Verwijderd

Ik hoor altij wel verhalen over coatings enzo maar waar is een coating nou voor? Is het zo'n ramp als je hem er gewoon helemaal afpoetst?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:12:
Ik hoor altij wel verhalen over coatings enzo maar waar is een coating nou voor? Is het zo'n ramp als je hem er gewoon helemaal afpoetst?
De coating is voor bescherming van de "glas" laag van de monitor en voorkomt dat er stoffen (vette rommel van handen, water etc) intrekt waardoor je monitor vuil wordt/het beeld vertekent en je scherm beschadigd.

Schijnt ook voor reflectie te werken.

Whoop!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
edit: te laat :(

[ Voor 26% gewijzigd door Solovine op 26-08-2004 16:18 ]

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Het is voornamelijk tegen reflectie en (heel belangrijk), statische elektriciteit (vroeger kon je twee keer per week je beeldscherm afstoffen, dat is nu bijna niet meer nodig).

http://www.boekel.nu

Pagina: 1