Toon posts:

Printerserver voor Laserjet 6 p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om een Laserjet 6 p aan een (klein) netwerk te hangen. Het is een oude printer en hij wordt ook niet zo veel gebruikt dus het moet wel een goedkope oplossing zijn. Een Jetdirect is dus geen optie. ;)

Nou heb ik de volgende printerservers geselecteerd:
+ Edimax PS1202M
+ Sweex TA100010
+ Sitecom LN-307
+ E-Tech PSU201
+ CNet CNP410S

Ze zien er allemaal hetzelfde uit, hebben ongeveer dezelfde specificaties en kosten ook allemaal rond de €70-80.
Nou is mijn vraag wie er ervaring heeft met zo'n printerserver en vooral in combinatie met een Laserjet 6 p.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:05
Is het niet een optie om naar een of andere pc dumpdag of iets dergelijks te gaan bij je in de buurt?

Ik heb op de rommelmarkt voor 10 euro een oude HP JetDirect gekocht en daar draait nu een Deskjet 950C op.

Dan ben je een stuk goedkoper uit. Ook willen routertjes wel eens een printserver hebben.

edit:
heb even gekeken het is een Jetdirect Ex Plus uit 1998 maar hij werkt nog perfect met printers van tegenwoordig

[ Voor 18% gewijzigd door Spixo op 26-08-2004 15:23 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:38
Ik heb thuis een printerservertje liggen van Sercom. Printmate+ dacht ik. Die heb ik een tijdje gebruikt icm een LJ 5L.
Werkt wel simpel, gewoon printertje instellen op de pc, utp'tje inpluggen en hop, lekker printen. :)

die's trouwens te koop (cheapo) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 26-08-2004 15:22 ]

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 09:53
Ricardo87 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:20:
Is het niet een optie om naar een of andere pc dumpdag of iets dergelijks te gaan bij je in de buurt?

Ik heb op de rommelmarkt voor 10 euro een oude HP JetDirect gekocht en daar draait nu een Deskjet 950C op.

Dan ben je een stuk goedkoper uit. Ook willen routertjes wel eens een printserver hebben.
Die HP JetDirects kosten op een dumpbeurs bijna niets.

Enige nadeel is dat je nog een printerkabel blijf houden,
zo'n kleine printerserver prik je zo op de printer.

Ik heb beiden en beiden werken goed.

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele fabrikant geeft namelijk een lijstje met compatible printers. :?
Dus vandaar dat ik dit vroeg.

Ik koop liever nieuw en die Edimax is de goedkoopste die ik kon vinden. Deze moet dus gewoon werken onder Windows XP met m'n Laserjet 6 p?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Die 6P heeft volgens mij gewoon een EIO/MIO slot, waar je zo een interne jetdirect in kan stoppen...

Die dingen zijn (imho) redelijk onverwoestbaar, en dan meteen je RJ45 in je printer.

Bij alle andere opties houd je toch kabels enz, een externe printserver heeft eigen voeding nodig. Verder heb je aan een mini printding niets, zo'n centronics plug is leuk, alleen is de invoer bij de 6P verzonken achter een klepje dus past dat never-nooit-niet

edit: dat Edimax ding, hoe-the-f*ck wou je die in je 6P krijgen.... links-achter zit centronics, achter een klepje, en daar past dat ding natuurlijk niet

edit: vraag me ff af of de 6P wel een uitbreidingsslot heeft..

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 26-08-2004 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 6P heeft volgens mij gewoon een EIO/MIO slot, waar je zo een interne jetdirect in kan stoppen...
Ik heb die printer hier voorlopig nog niet bij de hand dus ik weet het niet zeker maar volgens mij is alleen een externe Jetdirect bruikbaar.
... alleen is de invoer bij de 6P verzonken achter een klepje dus past dat never-nooit-niet ...
Daar had nog helemaal niet aan gedacht... :X Is daar iets over te vinden op internet, want ik kan geen manual ofzo vinden.

edit: Hier staat een vage afbeelding van de aansluitingen. Zo'n printerservertje is toch niet veel groter dan een stekker? :? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:46 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:06
We hebben hier ook een HP LaserJet 6P, als je wilt neem ik morgen voormiddag enkele piccies

Verwijderd

Topicstarter
Bashrat schreef op 26 augustus 2004 @ 19:49:
We hebben hier ook een HP LaserJet 6P, als je wilt neem ik morgen voormiddag enkele piccies
Net een plaatje gevonden, volgens mij van een 6 p.

Afbeeldingslocatie: http://thelaserguys.com/6p2.jpg

Wordt inderdaad nog lastig. |:( Maar als een externe Jetdirect werkt, dan moet zo'n ander printerservertje toch ook werken? :?

Iemand met een Laserjet 6 aan z'n netwerk?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:55:
[...]
Net een plaatje gevonden, volgens mij van een 6 p.

[afbeelding]

Wordt inderdaad nog lastig. |:( Maar als een externe Jetdirect werkt, dan moet zo'n ander printerservertje toch ook werken? :?

Iemand met een Laserjet 6 aan z'n netwerk?
Dat picje is idd de 6, ik heb zelf een 6MP gehad.

In netwerk is geen punt. Ik had m zelf op een Intel Netportexpress, maar hij hoort met elke printerserver te werken.
Enige wat bij mij wel een aardige snelheidsboost opleverde was een uitbreiding van geheugen. Met de standaard 3Mb duurde het wel een minuut ofzo voor ie ging printen (foto a4), toen ik 16Mb erbij zette begon ie direct ;)

Zijkant eraf halen, zelfde zijde als de connector voor LPT, gaat gewoon normaal EDO in, kwestie van ff proberen met oude reepjes.

Verwijderd

Topicstarter
Moet zo'n kastje direct op de printer worden aangesloten? Is het niet mogelijk om een (verloop)kabeltje tussen de printer en zo'n printerservertje te zetten? :?

Deze printerserver werkt ook met een gewone printerkabel tussen de printer en de server.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:23:
Moet zo'n kastje direct op de printer worden aangesloten? Is het niet mogelijk om een (verloop)kabeltje tussen de printer en zo'n printerservertje te zetten? :?

Deze printerserver werkt ook met een gewone printerkabel tussen de printer en de server.
Verloopkabeltje kan wel met zo'n mini ding, alleen is een centronics VERLENG (die je dan dus nodig hebt) meteen lang meestal (1.8m ofzo) en amper te krijgen. Daarnaast heb je dan zo'n klein kastje tussen je kabelbende hangen. Kun je beter een normale kastje kopen en die fatsoenlijk monteren/wegleggen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

op de HP site ondersteunt de eio xxx printer server geen LJ 6p, met andere woorden geen jetdirect interface aanwezig

ik heb zelf een MicroNet SP733(erg onbekend ding) zonder voeding van 2 euro op de kop getikt :P
die is aangeslopten op een HP Laserjet 4P en draait als een zonnetje :)
werkt op DHCP (kan geen ip instellen)
via de standaard jetdirect poorten:
LPT1 9100
LPT2 9101
COM 9102

[ Voor 19% gewijzigd door ThaHandy op 26-08-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik geloof wel dat alle parallelle printerservertjes werken. O-)

Maar welke fysiek past is nog het probleem. 8)7

Die Edimax is 25 mm dik en die CNet 22 mm. Van de anderen kan ik geen maten vinden.
Dat moeten toch wel passen? :?

Afbeeldingslocatie: http://thelaserguys.com/6p2.jpg

Als ik dit plaatje zo bekijk is er toch best ruimte voor zo'n overmaatse stekker?

Is er iemand die een Laserjet 6 naast zich heeft staan?

• Wim Leers
Iemand die nog een printserver heeft liggen? Ik geef er 5€ voor excl verzendingskosten.

Als je nog iemand / een winkel weet die er nog een heeft liggen, laat het me aub ook weten!

Verwijderd

Ter info: Wij hebben hier die sweex printerserver, 5 bij 5 cm zo'n beetje, en die klik je zo achter in de printer. Netwerkkabeltje erin, even installen en iedereen kan erbij.

• Wim Leers
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 08:43:
Ter info: Wij hebben hier die sweex printerserver, 5 bij 5 cm zo'n beetje, en die klik je zo achter in de printer. Netwerkkabeltje erin, even installen en iedereen kan erbij.
Wie is 'wij'? Welke winkel?

(Staat niet in je profiel..)

En hoeveel kost die?

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Wij hebben verschillende HP laserjet 5 toestellen met via een Netbox 1000 in het netwerk hangen.
Werkt perfect.

Because Great minds Think alike

Verwijderd

http://www.veilingkijker....en&zoekopdracht=jetdirect

Via de link vind ie niet al teveel. Zoek op veilingkijker maar eens op 'jetdirect'.
Dan krijg je alle printservers van HP. Waarschijnlijk ook wel een voor de 6P.

Echter niet altijd duur. +/- 20 Euri is toch een mooir prijsje

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 09:01 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

JetDirect geen optie... Check Marktplaats eens voor de 170x :)
Pagina: 1