[Fedora Core 2] Wil niet doorgaan met installatie

Pagina: 1
Acties:

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Topicstarter
Ik ben beginnend linux gebruiker en heb dus kort gezegd nul kennis van linux. Nou werd mij door een vriend aangeraden om Fedora Core eens te proberen vanwege de goeie gebruiksvriendelijkheid.

Dus ik heb de DVD image gedownload en gebrand ik kom echter tegen een aantal vreemde verschijnselen die ik niet kan terug vinden.

De installatie start zonder problemen, loopt gewoon door en ik moet allemaal dingen kiezen zoals pakketten, partitioneren e.d.

Als de installatie op het punt is dat hij ook werkelijk gaat installeren, doet hij simpelweg niks. Hij blijft gewoon om het zelfde scherm hangen vertoont geen schijfactiviteit, niks. De muis reageerd wel gewoon dus het lijkt niet op een vastloper.

Ik heb al op meerdere malen de setupt opnieuw gestart het hele internet afgezocht naar oplossingen, er een aantal geprobeerd maar ik weet het niet meer.

Ik probeer een dualboot met windows xp te maken op een Sony Vaio laptop.

P4-m 2.0ghz
512 Mb ddr
dvd/cdrw combo
Ati Mobile Radeon m6 (16 mb)

40 gig harddisk:
18 gig voor windows
100mb /boot
5gig /
1024 swap
rest /home

Ik heb nog wel een werkstation over maar zit geen dvd in. Kan ik wel weer inbouwen maar lijkt me toch makkelijker op me laptop. En het zou toch niet uitmaken, of wel?

Iemand iets?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Hoe lang heb je gewacht? Ik had hetzelfde ooit eens in VMWare en ben intussen gewoon wat anders gaan doen. Na een tijd(je) bleek dat-ie wel verder ging.
Het is dus wel van belang dat je vertelt hoe lang je hebt gewacht :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
nou.. paar uurtjes, zonder grappen :)

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
iemand iets?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer de installatie eens in textmode te initialiseren. Dus zonder Anaconda. Heb je ook eerst je installatiemedium getest alvorens met de installatie te beginnen?

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
ja getest.. ik zal het eens in textmode proberen, zijn er nog ander opties..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik weet niet of je de releasenotes heb gelezen (probably not), maar ik kwam daar het volgende tegen:
#

Some Sony VAIO® notebook systems may experience problems installing Fedora Core from CD-ROM. If this happens, restart the installation process and add the following option to the boot command line:

pci=off ide1=0x180,0x386

This option allows the installation to proceed normally; any devices not detected due to the use of this option will be configured the first time Fedora Core is booted.
Ik zou dat maar eerst eens proberen (zie er geen vermelding van, dus ik gok dat je het nog niet hebt geprobeerd... )

http://fedora.redhat.com/docs/release-notes/

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
ja geprobeerd :)

Hielp niet, dat zou alleen helpen als je een kernel panic kreeg bij het starten van de installatie..

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook de text versie geprobeerd, maar hij blijft nog steeds hangen. Ook de optie noprobe e.d. wou niet helpen..

Zou het uitmaken als ik het met cd's zou doen ipv van een dvd?
Pagina: 1