Toon posts:

wireless verbinding valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort een speedtouch 570. Deze werkt perfect icm netwerkkabel. Nu is mn notebook ook geschikt voor wireless gebruik. Dit werkt 10 min prima maar valt daarna uit. Dit gebeurt dus in elke sessie na 10 min. Hierna moet ik dus opnieuw verbinding maken en klaar. In mn note book zit een prism nitro 802.11g netwerkadapter. Verder gebruik ik Xp deze is up to date.
Als iemand de oplossing weet alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

IP vast zetten op computer en in modem.

Verwijderd

probeer het volgende eens:
open de wireless client manager;
klik op file;
kies disable zero configuration;
klik dan op actions;
kies add/edit configuration profile;
klik op add;
vul een mooie naam in;
klik volgende;
klik op scan;
selecteer je speedtouchxxxxxx netwerk (zie evt onderzijde modem);
klik ok;
klik volgende;
vink enable data security aan;
selecteer use hexadecimal;
vul bij key 1 de wep-key in (zie onderzijde modem);
klik volgende;
klik voltooien;
klik ok;
klik ok.

nu moet het opgelost zijn. probleem is waarschijnlijk die zero configuration, gebeurd vaker bij netwerken die de ssid uitzenden. zou opgelost moeten zijn in 1 van de upadtes voor windows, maar ervaring leert dat het soms nog steeds voorkomt. succes iig

Verwijderd

Topicstarter
Mn systeem bestaat uit een medion notebook met xp home. We zijn hier druk aan het kijken geweest naar wireless client manager. Kbegrijp alleen niet wat je hier mee bedoeld of waaronder deze valt. Sorry

Verwijderd

sorry....ik las st570, en ging er meteen vanuit dat je ook een speedtouch wireless adapter had (ook al stond er een andere in je startpost genoemd; wat je noemt slecht lezen).
in dat geval: stel je de verbinding in via de windows xp software, of via de software van je kaartje. dat laatste verdient de voorkeur (en daar sloeg mijn vorige bericht ook op, uitgaande van de speedtouch)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt inmiddels perfect. Ik heb alles geinstalleers mbv de bijgeleverde cd. Dit was ook de oorzaak die ie er elke10min (exact) er uit kegelde. En de functie draadloos netwerk auto. configureren uitgeschakeld onder eigenschappen voor draadloze netwerkverbinders. bedankt iig
Pagina: 1