Toon posts:

InterBase - Php probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een interbase db te benaderen met php. Daarbij loop ik tegen het volgende probleem:

Ibase-functions worden niet herkent op mijn php-server dus moet ik php opnieuw compileren MET Interbase... zodat deze de functies wel gaat herkennen. De Interbase DB die ik ga benaderen staat op een andere server, dus ik wil dus geen Interbase op mijn Webserver. (--with-interbase /usr/interbase ??)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Arno

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

--with-interbase=/usr/local/share of zo?

Je kan beter gewoon modules gebruiken, die zijn handzamer en besparen je veel compileer-irritatie..

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Je zal zowiezo een InterBase client moeten hebben op je webserver. De InterBase server kan je eventueel draaien op een andere server.

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het eerst al uitgeprobeerd op mijn locale ontwikkel pc die onder windows draaid. Daar was het geen probleem. Alleen een interbase.dll aanzetten in m'n php.ini.

Hoe kan ik het dan installeren met modules?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 vindt het eerder een configuratieprobleem en gooit het naar Software Algemeen

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Ligt eraan welke distributie, debian biedt het gewoon aan via hun APT-engine, alleen zal je dan nog even de path en modulenaam er zelf bij moeten zetten in de php.ini.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai onder Linux Redhat 9. Ik zal nog verder zoeken naar het installeren van modules.
Pagina: 1