[MiniPCI] Verloop van MiniPCI naar PCI?

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:15
He,

Ik ben in het bezit van een Aldi PC (8080XL volgens mij) maar ben van plan te upgraden. Ander moederbord/kast/geheugen... Er blijft niet veel van over... Alleen is er 1 ding wat me tegenzit...

Het WiFi MiniPCI kaartje... Zijn er verloopjes voor te krijgen die je in een gewoon PCI slot kunt drukken? Zodat ik daar het MiniPCI kaartje indruk en het gewoon weer kan gebruiken? Of zit er niks anders op dan ook een losse WiFi kaart te moeten kopen?

Op Google en G0T search werd ik er niet veel wijzer van. Want als zoiets bestaat zal het wel niet gewoon een MiniPCI verloopje heten...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ze bestaan wel in elk geval, op veel normale PCI kaarten zit een mini-pci kaartje (W-lan kaartjes). Los heb ik ze niet gezien tot nu toe.
Dus is het misschien makkelijk een normale te vinden en die mini pci te verkopen aan iemand met een notebook.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 26-08-2004 17:03 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:15
Dus wat ik begrijp is dat op veel PCI WiFi kaarten gewoon een MiniPCI (dus notebook) WiFi kaartje zit in een verloopje?

Dan is het vast voordeliger gewoon een nieuwe wifi kaart te kopen dan te gaan prutsen met zo'n verloop...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten