Windows installatie herkent harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 13:07

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Topicstarter
In een nieuwe computer met ASUS P5GD1 zitten 2 cd drives (brander en dvd spele) op de primary IDE, Verder zijn er alleen PRI_RAID en SEC_RAID beschikbaar dus heb ik op de PRI_RAID 1 verse harde schijf van 160 gb (WD)

Tijdens het opstarten zoekt de onboard RAID controller naar de vaste schijven en vind die ook succesvol.

In de BIOS staat de schijf echter niet tussen de cd spelers. Maar onder het kopje boot waarin je o.a. de bootvolgorde aan kunt geven staat heel netjes als optie WDC1600** oftewel de harde schijf.

Als je windows installatie start geeft hij echter aan geen harde schijf te kunnen vinden. Ik heb al geprobeerd tijdens de installatie op F6 te drukken maar windows loopt dan gewoon door en trekt zicht er niks van aan. Terwijl hij wel op de F2 toets reageerd.

Heb ik de boel uberhaupt wel goed aangesloten ofzo, of zijn er andere tips?

De komst van S-ATA en dat soort sjit maakt het allemaal wel behoorlijk lastig!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Lijkt me toch dat je eerder en flink vaak op de F6 toets moet drukken tijdens install; als ie je RAID controller niet kan vinden, vind ie je harddisk ook niet..

Mijn 120GB schijf herkende ie ook niet, voordat ik de Promise drivers geinstalleerd had..

Pvouput live

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Als je op F6 druk gebeurt er in eerste instantie niks (lijkt het) als je ff wacht zie ja later dat je een floppy met sata drivers moet gebruiken hiervoor.

S-ATA is toch echt wel veel makkelijker hoor :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:14

Arjan A

Cenosillicafoob

Wellicht helpt het als je op de website van de fabrikant van je controller kijkt of er een aparte driver is die je op een flop kan zetten. Dan kan je tijdens de installatie mbv F6 (als dat onderin het scherm staat aangegeven) die driver selecteren.
Dat is de normale procedure (ik heb zelfs al eens gehad dat de Microsoft-driver het niet deed, en de driver van de website v/d fabrikant wel).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
AHAAAAA... na een tijdje komtie pas!

Uhm, nu heb ik de driver van de site van ASUS gehaald (onboard RAID ding) maar.. daar doet windows niks mee.. hij scant de floppy drive even en geeft vervolgens weer aan dat je een diskette moet plaatsen.

Doe ik het goed?

[ Voor 82% gewijzigd door HyperActivE op 26-08-2004 16:40 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HyperActivE schreef op 26 augustus 2004 @ 16:10:
AHAAAAA... na een tijdje komtie pas!

Uhm, nu heb ik de driver van de site van ASUS gehaald (onboard RAID ding) maar.. daar doet windows niks mee.. hij scant de floppy drive even en geeft vervolgens weer aan dat je een diskette moet plaatsen.

Doe ik het goed?
staat de SATA-raidcontroller driver in de root van de floppy? Dus echt op a:\ ?

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
ja, de winxp drivers voor die controller, een *.cat, *.inf en *.sys..

Ik heb zelf ook een sata schijf, maar daar had ik niet dit soort sjit mee.. troep.. :P

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
iemand?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Volgens mij probeer jij raid drivers te installeren terwijl je gewoon S-ATA drivers nodig hebt. Niet ergens een optie op het MoBo of in het BOIS om RAID uit te schakelen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
Ik probeer ook Raid drivers te installeren, en geen SATA, en in de bios heb ik raid al uit staan, tenminste, gewoon op normale IDE functie, er zit namelijk slechts 1 PRI-IDE op het mobo.

Dus wat ik wil is zeg maar de cd spelers op de PRI-IDE, en de vaste schijf in zijn eentje op het RAID geval, of gaat dat niet werken... en wat doe ik dan fout..?
Pagina: 1