[Win2003SBS] Gebruikers kunnen niet meer inloggen in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik heb hier het volgende probleem, bij het bedrijf waar ik nu ben hebben ze sinds kort een Windows 2003 SBS Server. Vandaag wilden wij alle gebruikers van het oude nt4 domein overzetten naar het nieuwe domein. Alleen kunnen er maar een aantal gebruikers inloggen. Bij elk systeem zegt hij dat het domein niet gevonden kan worden. Ik heb alle instellingen al doorgelopen en problemen met dns, dhcp zijn 100% uitgesloten. Tevens was het zo dat eerder deze ochtend we wel in staat waren om systemen aan te melden in het domein. Maar verder in de middag kunnen we geen nieuwe systemen meer aanmelden en krijg ik de melding dat het domein dus niet gevonden kan worden. Op de systemen die het vanmorgen wel deden kan er ook niemand meer inloggen. De mensen die op dit moment zijn ingelogt hebben wel alle functies. Ik denk zelf dat het iets met licenses te maken moet hebben, maar weet daar zelf niet genoeg van. Heb een paar uur geleden 30 cal`s toegevoegd maar dit wil niet werken. Weet iemand wat dit kan zijn ??

Server : Win 2003 SBS Standart 35cal`s
Workstations : Windows 2000 en Windows XP

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Heb je computer accounts aangemaak voor het domein in AD?
(En DHCP athenticated in AD)?

We have just one world, but we live in different ones...

• pizzaboertje
Nulnulnix schreef op 26 augustus 2004 @ 14:54:
Heb je computer accounts aangemaak voor het domein in AD?
(En DHCP athenticated in AD)?
Ja alle useraccounts staan in de AD. Het probleem ligt daar ook niet aangezien ik vanmorgen wel met een bepaalde useraccount in kon loggen en nu niet meer. Denk dat het te maken heeft met per-server en per-seat.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als het iets met licenses te maken heeft, staat dat in je event viewer. Heb je daar al gekeken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• pizzaboertje
Ja daar heb ik ook al in gekeken, maar er staat niks in. Nu kan ik ook nergens de licensing logging zien. Weet iemand waar je deze kan vinden ??

• pizzaboertje
Ok ben eruit wat het is, ben erachter gekomen dat ze de server hebben ingesteld met een per-server licentie. Dit moet dus per-seat zijn. Het stomme is dat je geloof ik (correct me if i'm wrong) bij win2003 sbs dit niet terug kan veranderen. Weet iemand of er toch een manier is ?

Dit topic gaat verder in [rml][ Win2003] Win2003 opnieuw installeren, zonder AD kwijt te zi[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door pizzaboertje op 26-08-2004 19:00 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

pizzaboertje schreef op 26 augustus 2004 @ 14:57:
[...]

Ja alle useraccounts staan in de AD. Het probleem ligt daar ook niet aangezien ik vanmorgen wel met een bepaalde useraccount in kon loggen en nu niet meer. Denk dat het te maken heeft met per-server en per-seat.
Ik heb het dus NIET over USERaccounts, maar COMPUTERaccounts.........
Wel ff lezen!

We have just one world, but we live in different ones...

• pizzaboertje
Nulnulnix schreef op 27 augustus 2004 @ 09:51:
[...]

Ik heb het dus NIET over USERaccounts, maar COMPUTERaccounts.........
Wel ff lezen!
Ja sorry je heb inderdaad gelijk. Computeraccounts staan inderdaad in de AD. Maar denk dat dit het probleem ook niet kan zijn, dit aangezien op hetzelfde systeem kan gebruiker1 wel inloggen en gebruiker2 kan niet inloggen. Bij gebruiker 2 krijg ik de melding dat het domein niet gevonden kan worden !

Verwijderd

Graag één topic per probleem per persoon. Dus niet direct een nieuw topic openen als je probleem een iets andere wending krijgt.

Deze dus dicht en verder in [rml][ Win2003] Win2003 opnieuw installeren, zonder AD kwijt te zi[/rml].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.