Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
ja hij moet van rechts naar links inplaats van links naar rechts.... nou ja, eigenlijk van boven naar benedenGX schreef op 26 augustus 2004 @ 15:08:
Of bedoel je dat ie vanaf rechts moet vollopen?
Humankind… be both.
Euh... GDIquesta schreef op 26 augustus 2004 @ 15:24:
Dan schrijf je toch iets met GDI?
Humankind… be both.
De ProgressBars moeten dus van boven naar beneden uitslaan. (Helemaal leeg bij klein waarde en daarna gelijdelijk aan naar onderen vollopen naarmate er een hogere waarde komt.)
Dan neem ik aan dat je de kleuren blauw als 'vol' wil hebben en de grijs/wit als 'leeg' wil, en dit momenteel andersom is.
Klopt dit allemaal?
Heej.. daar zeg je wat... alleen zitten er nu lege streepjes tussen de bars (bars bestaan uit blokjes) maar die kan je natuurlijk zo weg halen...BestTested! schreef op 26 augustus 2004 @ 16:12:
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je hebt een aantal VU meters die verticaal op je form staan. ProgressBars dienen hier de VU meters te simuleren.
De ProgressBars moeten dus van boven naar beneden uitslaan. (Helemaal leeg bij klein waarde en daarna gelijdelijk aan naar onderen vollopen naarmate er een hogere waarde komt.)
Dan neem ik aan dat je de kleuren blauw als 'vol' wil hebben en de grijs/wit als 'leeg' wil, en dit momenteel andersom is.
Klopt dit allemaal?
als k die kleuren omdraai doet ie t zelfde ja ..... dat is helemaal geen slecht idee
hmm, net ff gechect. maar kijk ik ergens overheen of kan je gewoon de kleur niet veranderen van een progressbar
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 26-08-2004 16:57 ]
Humankind… be both.
Neem als min 0 en als max 100 geeft vervolgens de progressbar de waarde 100-X mee (waarbij X uit jouw programma komt)
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Op zich werkt dit wel. Je krijgt de inderdaad een ProgressBar die 'omgekeerd' werkt. Het probleem waar de TS nu nog mee zit is dat wanneer je dit toepast, de kleur van vol/actief nu grijs is en de kleur van leeg/inactief blauw. Dus de kleuren zijn omgekeerd. En omdat bij elke ProgessBar die je in Windows ziet de kleuren blauw voor vol/acties staan er grijs voor leeg/inactief krijg je een verkeerd beeld.Progressbars hebben toch meestal een max en min value?
Neem als min 0 en als max 100 geeft vervolgens de progressbar de waarde 100-X mee (waarbij X uit jouw programma komt)
De ProgessBar van Windows Common Controls 6.0 heeft inderdaad geen optie om even snel de kleuren in te snellen. Dit is echter wel mogelijk met API calls.
Volgens mij is de eerste hit al meteen raak:
[google=vb colors progressbar]
[ Voor 19% gewijzigd door BestTested! op 27-08-2004 21:00 ]
Met twee Shapes: Eén voor de omlijning en de ander voor de vulling.
Als je het nodig vind kan je er een Class van bouwen. (zodat je hem in andere projecten kan importeren)
Maar anders gewoon simpele berekening:
Shape1 = de omlijning
Shape2 = de vulling
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sub UpdateBar(P as integer) 'grootte berekenen P = (Shape1.Width/100)*P 'vulling sizen Shape2.Width = P Shape2.Left = Shape1.Width - P end Sub |
Met kleine aanpassing kan je hem ook van links naar rechts of van boven naar beneden laten gaan. Je kan ook Images gebruiken en er een plaatje op zetten.
Succes
P.S.
Mocht hij buiten de de lijntjes gaan dan kan je ScaleWidth gebruiken ipv Width.
[ Voor 4% gewijzigd door FTPlus op 27-08-2004 21:25 . Reden: typo ]
-=Waiz=-
OKay, klinkt leuk... maar euhh.. hebbie misschien wat meer codeFTPlus schreef op 27 augustus 2004 @ 21:23:
Ik zal dit erg gemakkelijk oplossen en een eigen progressbar maken.
Met twee Shapes: Eén voor de omlijning en de ander voor de vulling.
Als je het nodig vind kan je er een Class van bouwen. (zodat je hem in andere projecten kan importeren)
Maar anders gewoon simpele berekening:
Shape1 = de omlijning
Shape2 = de vulling
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Sub UpdateBar(P as integer) 'grootte berekenen P = (Shape1.Width/100)*P 'vulling sizen Shape2.Width = P Shape2.Left = Shape1.Width - P end Sub
Met kleine aanpassing kan je hem ook van links naar rechts of van boven naar beneden laten gaan. Je kan ook Images gebruiken en er een plaatje op zetten.
Succes
P.S.
Mocht hij buiten de de lijntjes gaan dan kan je ScaleWidth gebruiken ipv Width.
Wacht ff... k geloof dat k hem snap... ff prutsen met de code uit m'n progje
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 27-08-2004 21:57 ]
Humankind… be both.
Die twee shapes zijn dus je bar. Je sized ze ook in de vorm die je wil.
Hij gaat ervan uit de de bar zo groot word als je omlijning.
Als je de vooruitgang in de bar wil laten zien doe je bijvoorbeeld:
1
| UpdateBar(30) |
30 is dan het percentage en als je een bar van 300 Pixels hebt word de vulling 100 Pixels en schuift naar achteren.
Elke keer dat je een nieuwe update wil doen, herhaal je dit gewoon. Je zou het in een loopje kunnen zetten of gewoon na een event bv:
Nu zijn we op de helft dus UpdateBar(50)
Ik hoop dat ik nu wat duidelijker was
P.S.
Mocht je een andere eenheid willen gebruiken ipv uit de honderd, dan moet je ff die honderd aanpassen. Zijn 'gewoon' breuken
-=Waiz=-
Probeer die eens bij te werken. Erg simpel in gebruik, gebruik stukje code al jaren
Heeft voordelen en nadelen.
Shape maakt ook gebruik van die functies alleen heeft het het voordeel dat hij automatisch refresht.
Je zou het zelfde resultaat kunnen halen met een kleine mutatie op m'n vorige code:
- Verander Shape1 in een Picturebox
- Maak Shape2 in de Picturebox (Zet de Parent van Shape2 op Picturebox1 of hoe je hem ook noemt)
Dit scheelt nogal wat code volgens mij
Succes
P.S.
Als het vulvak niet zichtbaar is dan is de Picturebox waarschijnlijk niet de parent van de Shape.
-=Waiz=-

Ik heb hier momenteel geen VB tot m'n beschikking dus ik kan 'm niet testen. Maar volgens mij hoef je alleen nog maar de orientation te veranderen. Klikker-de-klik
* BestTested! agrees with Sponge. Op de een of andere manier ziet het er bij mij altijd zo onprofessioneel uit als ik met shapes ga werken. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.* Sponge is niet liefhebber om met shapes dingen te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door BestTested! op 28-08-2004 10:03 ]
Meestal gebruik ik ook drawfuncties maar voor een simpele progressbar ga ik niet meer lines coden dan nodig is.
-=Waiz=-