[alg] Applicatie opzet maken voor hoofd / subcategorieen *

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Beste tweakers,

Hier een misschien gekke vraag.
Ik werk momenteel als TD in een boekhandel.
Nu heb ik de volgende opdacht gekregen. Ik heb nu 2 lijsten met onderwerpen (van de boeken) de ene lijst bevat de hoofdonderwerpen en de andere de subonderwerpen.
Deze lijsten kan staan in .csv en kan ik dus makkelijk in acces of exel enz importeren. Tot daar geen probleem.
Maar nu moet er een applicatie gemaakt worden die deze 2 aan elkaar koppeld.

Volgen jullie het nog?

Ik zal het even werkend uitleggen.

(stel dat de applicatie gemaakt is)
De gebruiker opend de applicatie daarin staat de lijst met hoofonderwerpen (misschien in een soort van pulldown menu), zodra de gebruiker het hoofdonderwerp heeft gekozen krijgt deze alle subonderwerpen te zien die onder het zojuist gekozen hoofdonderwerp.
Zodra dan het gewenste subonderwerp is gekozen moet de gebruiker op een knop kunnen drukken die dan vervolgends de 2 onderwerpen naar het clipboard kopiert zodat dit ergens anders als combinatie geplakt kan worden. deze 2 onderwerpen worden nog wel even gescheiden door een teken.

voorbeeld; gebruiker kiest voor "lampen" krijgt dan verschillende lampen te zien en kiest dan voor "gloeilampen" en dan op Ok.
in het clipboard zet de applicatie dan "scheidingtekenlampenscheidingstekengloeilampenscheidingteken".

Ik hoop dat het een beetje te volgen is.

Ik denk dat ik de 2 lijsten het beste in een acces database kan zetten.
Ik kan dit geheel wel maken in ASP. maarja dan moet ISS draaien. Ik wil het liefste dus gewoon een kleine applicatie maken.

Maar waarmee kan ik dit dan het beste maken (welke taal) en heeft iemand misschien tips en hint.
Ik stel deze vraag dus omdat ik geen idee heb waar ik mee moet beginnen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon een MS Access databaseje?

Verder titel gewijzigd; "Applicatie maken" zegt niet zo veel. Zie ook **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

[ Voor 76% gewijzigd door gorgi_19 op 26-08-2004 14:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is in bijna alle talen wel mogelijk. Kies gewoon de taal die je het beste ligt.

En dit zal IDD wel mogelijk zijn met Acces zelf. ( Al weet ik niet in hoeverre je daarvandaan op je Clipboard kan schrijven ).

[ Voor 44% gewijzigd door Woy op 26-08-2004 14:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Predje
het lijkt me voor een programmeertaal toch een vrij simpel iets om dit te doen.
Maar is er geen taal die hiervoor meer geschikt zou zijn dan de anders?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Predje schreef op 26 augustus 2004 @ 14:33:
het lijkt me voor een programmeertaal toch een vrij simpel iets om dit te doen.
Maar is er geen taal die hiervoor meer geschikt zou zijn dan de anders?
Wat is er dan mis met MS Access / VBA? Je hoeft alleen nog te kijken of je via VBA het clipboard op kan, maar dat moet met Google wel te vinden zijn :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is ook een zeer eenvoudige applicatie die alleen wat data moet opzoeken en weergeven. Waarom zou je dan moeilijk gaan doen met een andere programmeertaal als Acces dit makkelijk kan. Als het met Acces niet mogelijk is om op het clipboard te schrijven kan je altijd nog naar een andere taal kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Predje
jullie hebben gelijk :p
ik zal eens gaan kijken hoever ik kan komen met acces en vba
Pagina: 1