Inventarisatie met aida 32

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Hallo, na veel zoeken hier naar programmatje's die ik wil gebruiken voor de inventarisatie van ong 50 win2000 pc's leek me het beste om aida 32 te gebruiken, ook heb ik hier een inlog script gevonde namelijk de volgende:

net use x: \\atlt51\aida$\reports
if not exist x:\%atlt51%.mht goto mhtm
if not exist x:\%atlt51%.csv goto csv
goto end

:mhtm
\\atlt51\aida$\AIDA32 /R \\atlt51\aida$\reports\$HOSTNAME /MHTM /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:csv
\\atlt51\aida$\AIDA32 /R \\atlt51\aida$\reports\$HOSTNAME /CSV /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:end
net use x: /delete /yes

In principe werkt dit goed alleen geeft hij enorm veel informatie over de computers in het rapport, is het mogelijk om bijvoorbeeld alleen de hardware informatie te laten zien in het rapport? Kan het ook nog anders dan via een inlog script? Dat kon ik nameljik niet vinden met de searc en aangezien de site van aida gesloten is is daar ook geen informatie meer te verkrijgen

Alvast bedant _/-\o_

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check trouwens Eveerest van lavalys.com voor een "nieuwere AIDA".

Anders dan loginscript: tuurlijk, alle manieren waarop je een batch of andersoortig script kan runnen. Wat bedoel je precies? :P

Info beperken:
/HW - Report will only include the pages related to hardware components. This is sufficient for a hardware audit, but not for a full audit because it doesn't include the list of installed software and detailed information about the operating system.
Uit de handleiding, al stond die los te downloaden dus heb je vast niet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ah da's mijn login script :+

Uhm je kan zelf die .rpf aanpassen en alleen de info includen die je zelf makkelijk vindt. Ik heb trouwens zelf een mega informatiesysteem hier uit opgebouwd met mooie grafiekjes van welke pc's er hoeveel geheugen hebben enzow :Y)

Stop uploading passwords to Github!

• Ora et Labora
Tnx voor de reactie

Wat ik bedoel is er in aida (of everest) een andere manier om computers op afstand te inventariseren behalve een script

Info beperken, ik wist dat je met \hw of \sw info kunt beperken, maar als je bijvoorbeeld \sw (rapport over software van die computer) doet krijg je nog hele bakken met informatie, ik wil bijvoorbeeld alleen weten welke programma's er op die computer zijn geinstalleerd.

bvd

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:15

McMiGHtY

- burp -

WMI Scripting niks voor je? Daarmee krijg je met een regel of 6 alle software die geinstalleerd staat

• Ora et Labora
WMI is best nog wel ingewikkeld, ben er wel intussen achter dat je met \sum een globaal overzicht van de pc krijgt, alleen zou hier de geinstalleerde software van de pc nog bij moeten staan.

Verder als je \sw doet krijg je wel informatie over de software maar ook veelste veel, bijvoorbeeld ook alle dll's

In de handleiding van aida32 kon ik dit niet vinden
Als je Aida32 gewoon lokaal opent kun je dit wel beperken maar in het script voor de pc's op het netwerk zou ik het niet weten, iemand anders weet dit wel?

bvd :?

Pagina: 1