Vraagje m.b.t. Windows 98se

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
Ik zat net eens ff te kijken hoe groot mijn windows directory wel niet was........en ik schrok er wel van.......maar liefts 847mb in 373 mappen (14.800 bestanden).

Dit is dus bij windows 98se........en ik heb nou niet direct veel programma's geinstalleerd (photoshop, autocad, virusscanner, firewall, kleine spelletjes en verder de standaard programma's).

Is dit normaal en moet ik het laten zo of moet ik eens windows opnieuw installeren (of harde schijf formateren) :?

Verwijderd

Install je fotosoep in de Windows-dir??

• MarcyDarcy
nee joh tuurlijk niet :) ...dat was ff om aan te geven wat ik allemaal op mijn harde schijf heb staan (mogelijk heeft dit betrekking files in de windows directory)........ik verbaas me alleen over die belachelijk grote windows directory (waar dus alleen maar windows 98se instaat)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat je Desktop directory ook in je windows dir. staat (c:\windows\desktop).

Dus als je veel op je desktop hebt staan is je windows dir. ook groot :)

Bovendien: als windows nogg lekker loopt, en je hebt genoeg HDD ruimte, dan is er toch niets aan de hand?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Check je temp directory je Temporary Internet Files want dat tikt lekker aan....gooi ze eens leeg ofzo >:)

• MarcyDarcy
dat heb ik dus allemaal al bekeken..mijn desktop is helemaal leeg (3 mb ofzo) en mijn tempery internet files waren 15 mb.

Ik kom net een file tegen genaamd Win386.swp van 72 mb.......iemand enig idee wat het is (het staat dus ook in de windows directory)

Als ik hanbdmatig alle files optel die ik zie (alle mappen en losse files) kom ik op een 500 mb....waar is dan die overige 300 mb?

• MarcyDarcy
Op donderdag 28 december 2000 01:58 schreef MarcyDarcy het volgende:
Ik kom net een file tegen genaamd Win386.swp van 72 mb.......iemand enig idee wat het is (het staat dus ook in de windows directory)
:?

Nu nog geen kwartier verder na nog wat zoeken blijkt dat bestandje inmiddels al 100 mb te zijn :(

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Die win386.swp is je swapfile van Windows. Kun je beter niet weggooien :) Wat betreft die 300MB die je niet kunt vinden, heb je wel aanstaan dat alle bestanden weergegeven worden? Anders laat de Windows Explorer bestanden als .dll niet zien. Lijkt me overigens sterkt dat dat je 300MB scheelt....

• MarcyDarcy
|:(

dom helemaal vergeten....snel ff aanzetten.

jep die verborgen bestanden zijn in totaal 300 mb...........vreemd.

maareh is zo'n 850 mb voor windows nou normaal?

Verwijderd

Ik zou zeggen van wel want ik heb 760mb met Win2k en ik denk dat het wel een redelijke aantal mb's zijn hoor.

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Mijn W98SE is 318MB groot. Maar ik heb alleen PowerDVD geinstalleerd en gebruik Win98SE ook alleen om DVD's te kijken (lang leven de SB Live! W2K drivers die geen AC-3 pass-thru ondersteunen :() Dus mijn 318MB is niet echt een goede maatstaaf ben ik bang.

PS: de WinNT directory waar W2K instaat is 803MB. Dan is 850 dus goed mogelijk.

• MarcyDarcy
okay.....thanks dan weet ik weer voldoende.....ben ik toch normaler dan ik dacht :D

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Valt weer mee dan >:)

Verwijderd

Kijk ff in \Windows\Temp en lazer alles weg wat daarin zit

Verwijderd

mijn Win directory is 877 MB groot ( win98se )
dus het zal wel zo horen :?
maar ik ga wel effe checken wat dat allemaal is

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Er staat bij mij echt een karrevracht aan programma's geinstalleerd maar mijn windows directory is "maar" 585mb groot met 8663 bestanden in 693 mappen. Gooi inderdaad je temp directory maar eens leeg. En dat je heel erg veel files hebt kan bijvoorbeeld komen door heel veel cookies, een grote history, veel files in de cache en dergelijke.

Verwijderd

Staan je cab files misschien nog in je windows dir ???

/windows/options/cabs

>:)

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Op donderdag 28 december 2000 02:52 schreef Ptah het volgende:
Kijk ff in \Windows\Temp en lazer alles weg wat daarin zit
Inderdaad, daar wil wel eens wat in blijven hangen. Ik heb al een keer meegemaakt dat in deze directory 700Mb aan rotzooi stond. Met dank aan een Epson kleurenprinter |:(

Linux is free, when time is no money...but still I try

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Mijn Windows Me directory is 250 meg >:)

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Fonts willen ook nog wel eens aardig in de MB's lopen. Misschien dat Photoshop een zooi van die dingen installeert?

Verwijderd

Mijn WINNT (Win2k) directory is 1.6 Gieg groot :r. Helaas kan ik daar niet veel van verwijderen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 december 2000 11:21 schreef Theeboon het volgende:
Mijn Windows Me directory is 250 meg >:)
Meen je dat? Kan dat zon kleine install? Zou dat draaien op een p1 166MMx met 113 mb ram?

Mijn 98SE dir is trouwenz 285 mb. Kheb zon prog die bijna alle onnodige shit verwijdert (maar dies een beetje illigaal) :)
Pagina: 1