Toon posts:

XFree86, welke videokaart selecteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van KDE op mijn debian computertje. Maar nu heb ik een probleem met het instellen van mijn videokaart. Mijn videokaart (VIA tech vt8501) staat niet in de lijst van de te selecteren drivers. En als ik een andere driver kies doet hij het niet.

Ik heb al een hele tijd zitten zoeken naar wat ik nu moet doen. Maar omdat ik nog maar een beginneling ben met linux kom ik er maar niet uit!

Kan iemand mij hier mee helpen??

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

zijn er geen via tech vt8501 linux driver?

Zoiets als dit? http://www.treiberupdate..../treiber-VIA-linux-0.html

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Jah sorry dat ik jullie hier mee lastig val hoor, het zal allemaal heel simpel zijn. Maar ik weet er nog niet zo veel van. Ik hoop dat jullie me wat op gang kunnen helpen!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 21:36
Welke versie van Debian ben je aan het installeren? Testing of woody? Ik denk dat je het best testing kan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:18:
Welke versie van Debian ben je aan het installeren? Testing of woody? Ik denk dat je het best testing kan installeren.
Ik heb woody erop staan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels naar wat prutsen kde aan de gang. Ik heb de kaart geinstalleerd als een trident kaart. Maar nu werk het verder wel, ik krijg alleen een soort van streepjes code aan mijn muiswijzer....

Waar kan zoiets aan liggen?

Verwijderd

Debian Woody gebruikt nogal oude software, ik vind ook dat je het best testing kunt installeren: Woody vindt bij mij bijv. de geforce 4 4200 ti niet en daarom kan X niet opstarten, maar onder testing werkt alles bij mij wel.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 21:36
Als je net begonnen bent kan je beter even een testing cd downloaden en opnieuw beginnen (heb je ook gelijk een 2.6 kernel als je daarvoor kiest).
Als je al heel veel geinstalleerd hebt kan je ook in /etc/apt/sources.lst woody/stable veranderen naar testing en dan apt-get update, apt-get dist-upgrade doen.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bovendien gaat Sarge binnenkort naar stable en zal woody op dezelfde stapel als potato komen. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:04:
Ik heb inmiddels naar wat prutsen kde aan de gang. Ik heb de kaart geinstalleerd als een trident kaart. Maar nu werk het verder wel, ik krijg alleen een soort van streepjes code aan mijn muiswijzer....

Waar kan zoiets aan liggen?
Option "hw_cursor"

Toevoegen in je XF86Config bij je muis sectie.

edit:

Even wat duidelijkheid voor je gezocht:
Try adding a:

Option "sw_cursor"

or

Option "hw_cursor"

to the 'Device' section of your /etc/X11/XF86Config fi

[ Voor 21% gewijzigd door DeMoN op 27-08-2004 09:50 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

sw_cursor wil je niet. Da's trager en bovendien, mijn amiga500 ondersteunde hw-cursors. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1