[Idee] Faq voor betere productfoto's

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 22:30
Op Got zie je vaak mensen die foto's maken van bijv. hun nieuwe telefoon, monitor, mp3 speler, etc. etc. Nu zijn we natuurlijk geen profi fotografen forum, en dat is dus ook helemaal niet de rede waarom ik dit topic post.

Het valt mij op dat veel foto's er echt bagger uitzien, ze zijn danwel met goede camera's gemaakt, maar door foute instellingen, verkeerde achtergrond, etc. etc. voegt het weinig tot niets toe aan een topic.

Voorbeeldjes:
http://home.deds.nl/~erik1337/M3/5.jpg (gemaakt met HP Photosmart 735, 3.2 mpix)
http://www.dna-drivers.nl...mini-Xen-EMP-400/xen4.jpg

Mijn voorstel is dan ook dat er misschien een Faqje gemaakt kan worden (niet door mij, ik ben nml ook een van de velen die niet goed kan fotograferen) met wat basis info hoe je een PDA, GSM, videokaart of whatever er beter op kan krijgen (in ieder geval dus scherp, en met de details zichtbaar).

Dingen die ik daarin zou willen terugzien:
- Belichting (flits? lamp?)
- Achtergrond
- Afstand tot voorwerp

Misschien is het dus een ideetje?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht interessant voor jou om eens te gaan snuffelen in Fotografie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

er bestaat al een topic dat het daar over heeft

wasco [the brightest crayon in the box]

• jonggoud.nl
BtM909 schreef op 26 augustus 2004 @ 13:54:
Wellicht interessant voor jou om eens te gaan snuffelen in Fotografie?
Ik heb dus al gezocht, daar vind je alleen faqs voor bijv. macro foto's of stillevens. Echt een faq hoe je beter dit soort foto's kan maken (van producten dus) vindt ik niet.
wasco schreef op 26 augustus 2004 @ 13:56:
er bestaat al een topic dat het daar over heeft
Tell me!

[ Voor 20% gewijzigd door jonggoud.nl op 26-08-2004 13:57 ]

Verwijderd

Mijn mening : als je nu ook nog in een FAQ moet vastleggen hoe je een foto moet schieten... waar blijft de FAQ hoe je je pc aan moet zetten dan ? Mensen die zulke foto's posten horen niet eens zo'n toestel te hebben, en trouwens je krijgt er toch een gebruiksaanwijzing bij....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn inziens is 't een beetje mierenneukerij... Zulk soort foto's zijn niet cruciaal ofzo voor een topic, de poster wil gewoon beetje patsen.. Dat hij dan wil "patsen" met zn slechte fotografie-kunsten moet ie toch lekker zelf weten? :)

En voor de rest met de dommen boven mij :P

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 26-08-2004 13:59 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:57:
Mensen die zulke foto's posten horen niet eens zo'n toestel te hebben, en trouwens je krijgt er toch een gebruiksaanwijzing bij....
Daar ga je het niet mee redden hoor... Moet je maar eens in het tips en tricks topic in FG kijken. Die tips haal je echt niet uit je handleiding ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

BtM909 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:08:
[...]

Daar ga je het niet mee redden hoor... Moet je maar eens in het tips en tricks topic in FG kijken. Die tips haal je echt niet uit je handleiding ;)
Het zijn toch geen pats-foto-topics waar het hier over gaat ? Het gaat over topics met foto's ter ondersteuning. Als je niet eens een normale, scherpe van hetgeen je wilt laten zien kunt maken na het lezen van je handleiding, dan.... vul maar in.

• jonggoud.nl
Perfect dus! En nu een Faq ervan ;) Nah, inderdaad dekken deze topics de strekking wel, alleen is het nog niet echt makkelijk om 1-2-3 er iets mee te kunnen. Ik wil best die topics doornemen, en er een FAQ mee proberen te maken!

Idee?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

jonggoud.nl schreef op 26 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

Perfect dus! En nu een Faq ervan ;)
:X

Mijn bescheiden mening? Jij wilt een nette foto laten zien en gaat dus op zoek naar ervaringen/instellingen voor zo'n foto :) Een ander zal het worst wezen hoe het eruit ziet zolang je maar een idee krijgt wat er bedoeld wordt. Er een faq van maken zou wel erg zijn, dan is het net alsof mensen écht alles voorgekauwd moet worden :X

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
nou jah, zo moeilijk is het niet.. en het zijn eigenlijk maar een paar stappen namelijk:

*macrofunctie gebruiken

*macroafstand instellen wat ook de daadwerkelijke fysieke afstand tot object is

*camera niet bewegen (dus liefst op statief of andere stabiele ondergrond)

*geen flitslicht gebruiken, maar andere lichtbronnen zoveel mogelijk op object laten schijnen (bijv. gloeilampen erop richten)

*mooie achtergrond erachter plakken (bijvoorbeeld witte achterkant van bioscoop poster gebruiken)

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 26-08-2004 14:36 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Er een faq van maken zou wel erg zijn, dan is het net alsof mensen écht alles voorgekauwd moet worden :X
My thoughts exactly ;). GoT hoeft geen FAQ-central.com te worden, mensen mogen zelf heus wel wat moeite doen om ergens goede foto's van te maken, en anders kunnen ze naar die productfoto maken-topics verwezen worden in FG. Aardig idee, maar dit heeft wel een erg hoog handje-vasthoud-gehalte :P

LinkedIn
Instagram

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Silent Thunder schreef op 26 augustus 2004 @ 14:29:
*geen flitslicht gebruiken, maar natuurlijke lichtbronnen zoveel mogelijk op object laten schijnen (bijv. gloeilampen erop richten)
Er zit een mooie contradictie in je zin :P

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
BtM909 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:33:
[...]

Er zit een mooie contradictie in je zin :P
offtopic:
fixed ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Het is eigenlijk heel simpel zoals je ook in "mijn" topic kan lezen. Je moet gewoon voldoende budget hebben voor professionele verlichting. Dan heb je al 95% voor elkaar. De laatste paar %jes zitten inderdaad in de juiste camerainstellingen, etc.
Pagina: 1