[access] password

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Bij een bestaande access-applicatie die ik moet gaan bewerken , zit er op de verwijzingen een paswoord.
Ik kan de database gewoon openen , bewerken, opslaan etc.
Naar mijn weten zijn er 2 soorten access-paswords.
Een database-pasword en user-paswords.
De database die ik gebruik, heeft zelf geen paswoord. Ik heb een programmaatje gedraaid , access pasword recovery, en deze geeft ook aan dat er geen paswoord op de database zit.
Wellicht verwijst deze database naar een andere database, welke wel paswoord beveiligd is ? Graag wil ik de verwijzingen zien, nu wordt er om een paswoord gevraagd. Kan iemand mij verder helpen, zodat ik toch de verwijzingen kan zien. Zonder dat er om een (voor mij onbekend) paswoord wordt gevraagd ?

zie screenshots hier beneden.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vanberkel/scr1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vanberkel/scr2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vanberkel/scr3.jpg

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit lijkt me eerder omgaan met MS Access dan echt een programmeerprobleem.

>> Software Algemeen

Zie trouwens ook **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 **** ; "password" is nu niet echt een duidelijke titel. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Die zwarte balkjes... Je bent er een vergeten. Wat is er zo geheim aan EOMM? :+ Anyway, je kunt de verwijzingen gewoon enumeren met:
code:
1
2
3
4
    Dim ref As Reference
    For Each ref In Application.References
        Debug.Print ref.FullPath
    Next ref

en ja, er is dus nog een wachtwoord: eentje voor de weergave van het project... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 26-08-2004 15:40 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dus op het moment dat je de menu-optie 'verwijzingen' anklikt moet je een wachtwoord ingeven?

Dat ben ik echt nog nooit tegengekomen in Access...

Misschien een optie om een nieuwe, lege database te maken en daar alle objecten in te importeren?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Boss schreef op 26 augustus 2004 @ 18:11:
Dus op het moment dat je de menu-optie 'verwijzingen' anklikt moet je een wachtwoord ingeven?

Dat ben ik echt nog nooit tegengekomen in Access...
Moet je eens een projectwachtwoord instellen en project vergrendelen voor weergave niet aanvinken. Dan krijg je exact de situatie die TS beschrijft.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland