PC start niet goed op, geen piep, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik kwam terug na mijn vakantie, en toen probeerde ik mijn pc'tje weer op te starten (laatste jaar niets qua hardware aan veranderd), mijn HD en cdrom's spinnen wel op, maar ik krijg geen beeld. Na meerdere keren poweroff/on komt de pc wel op. Dit heb ik in de laatste dagen regelmatig meegemaakt, en ook wilt de pc wel eens hangen na een succesvolle boot.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb ook al de gehele bios nagelopen en geheugen en pci kaarten eruit gehad. Het betreft ook een Abit VP6 board (+/- 3 jaar oud).

• ZeRoC00L
  • Niet online
Probeer eerst eens een andere voeding. Ikzelf had ook na m'n vakantie dat de pc compleet dood was :-> voeding overleden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• UTMachine
De pc spint wel op, en ik krijg uiteindelijk wel beeld (na 2-3x aan/uit), dus zou het volgens mij niet aan de voeding moeten liggen.... Correct me, if I'm wrong :)

Verwijderd

Haal de processor eens los en maak deze goed schoon!
(kun je ook met geheugen proberen)

• UTMachine
Die procs heb ik er nog niet uitgehad, dan vanavond maar is proberen. Zou het ook kunnen zijn dat de battery van het moederboard "leeg" is?

Verwijderd

UTMachine schreef op 26 augustus 2004 @ 14:13:
Die procs heb ik er nog niet uitgehad, dan vanavond maar is proberen. Zou het ook kunnen zijn dat de battery van het moederboard "leeg" is?
nee.. als die leeg is onthoud ie alleen de instellingen niet. Hij zou gewoon opstarten met default settings

• UTMachine
Kleine update, geheugen geswapt en cpu's eruit/in gedaan. Opstarten lijkt iets beter te gaan, maar zoals eerder, na een tijdje is de pc gewoon "dood" als hij maar lang genoeg aanstaat. Ik heb al 3dMark2001 en wat spellen gedraaid, en deze deden het allemaal gewoon goed zonder hangers (?)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Staan je geheugentimings niet te strak? Als je RAM niet meewerkt wil hij ook nog wel es zwart blijven en toch niet piepen zoals in 't mobo-boekje staat.

• UTMachine
Ik gebruik dezelfde geheugentiming al voor bijna 2 jaar, en ik heb ze nu op de traagste setting staan en ik heb nog steeds startup/hangup problemen :( Maar ik zal vanavond ook is geheugen reepjes eruit halen.

• UTMachine
OK, volgende dingen geprobeerd:

- memtest86
- geheugen timings op traagste gezet
- Cpu's geswapt
- Voeding vervangen
- Videokaar gewisseld

Maar het levert jammer genoeg niet het gewenste resultaat :(

[ Voor 8% gewijzigd door UTMachine op 27-08-2004 22:31 ]

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Grote kans dat je HD op sterven ligt. Ik heb ook eens gehad dat de pc niet aan wilde, lampjes gingen branden etc en dan deed 'ie niets meer. Na een tijdje proberen ging hij gewoon aan. Alles leek perfect. Start pc opnieuw op, doet hij weer niets. Ik ga naar een pc winkel: HD dood. Die problemen met opstarten waren bij mij gewoon de laatste 'stuiptrekkingen' van de HD. Misschien heb jij gewoon hetzelfde. Met de instellingen is iig niets aan de hand, als je de laatste 2 jaar niets hebt veranderd. Waarschijnlijk gewoon slijtage. Controleer je voeding toch nog es een keer, daar kan het ook aan liggen, ook al gaat hij na een tijd toch aan.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• UTMachine
Ik heb een Abit VP6, en ik vond de volgende link:

http://www.kabalsrealm.com/index.php?page=vp6_p1

En ik denk dat dat het is :( Balen :(

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44

Pocketware

heb ik dus ook.... na de vakantie niet meer aan te krijgen...

Vp6 van ongeveer 3 jaar oud.

alle condensatoren zien er wel goed uit.

Na het verwijderen van 1 processor kon ik 1 keer opstarten; daarna ook niet meer.

Ook het verwisselen van geheugen en processoren helpt niet.

• UTMachine
Volgens die ene web-pagina is het bijna niet te zien aan de condensatoren. Ik ga dus maar op zoek naar een ander merk s370 moedebordje. En anders bouw ik wel 2x 1Ghz machine'tjes, is niet anders :(
Gelukkig heb ik vandaag wel mijn nieuwe P4 binnen gekregen, en deze keer geen crap van Abit erin :)

[ Voor 22% gewijzigd door UTMachine op 27-08-2004 23:48 ]

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44

Pocketware

alles eruit gehaald en schoongemaakt;

draait nu op 1 proc (maakt niet uit welke van de twee) in het onderste socket.

als ik een proc in de bovenste doe werkt het niet meer (alleen of in dual)

denk dus dat 1 socket kapot is.......

Pagina: 1