Toon posts:

EWS 64 XXL of Platinum 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Digitale HDD recording doen.
Dus gewoon een 18bits digitaal audio signaal van mijn DCC recorder naar m'n computer sturen en deze op mijn CDRW als een volwaardige audioCD er weer uit hoesten.

Nu heb ik twee opties,
Terratec EWS 64 XXL en de Creative Platinum 5.1 .

De guillemot ISIS valt af omdat ik de aansluiting in een 5'25 bay wel handig vind en tevens ziet de aansluiting van hun patchpanel (extern rack zo als ze het zelf noemen) naar de geluidskaart er een beetje knullig uit. (zo op het oog)

Nu speel ik ook graag spellen en beide kaarten ondersteunen MS directsound en Directsound3D.
EAX vindt ik niet echt een enorm voordeel omdat ik de kwaliteit wat bedenkelijk vind.

En daarnaast vraag ik mij ook af of het mogelijk is om een tweede geluidskaart in je systeem te hebben.
Ik heb nu een A3D 2.0 kaart en die zou ik het liefst willen houden.

Heeft iemand suggesties hoe ik dit alles goed kan combineren.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Het is mogelijk om 2 geluidskaarten in één systeem te hebben, zolang het niet twee dezelfde zijn.

Wat betreft die kwaliteitskaart: ik zou voor de TerraTec gaan.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

die terratec werkt alleen niet helemaal lekker met spellen, het is een isa kaart wat als voordeel eigen geheugen heeft, nadeel is dat hij wat trager is en al enige jaren oud, die SBlive is vrij nieuw maar is kwa kwaliteit een stuk minder, hij heeft wel weer goede ondersteuning voor spellen

er zit echter weer geen a3d op
mijn advies: haal die terratec en stop hem bij je oude kaart, heb je alles wat je wilt

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Ik wist alleen niet dat de terratec een ISA uitvoering was. De aanschaf was gepland voor Q2 2001. Ik vraag me alleen af of er dan nog steeds moderne moederborden zijn met ISA slot. Maar als ik er een vind dan wordt het zeker de Terratec in combinatie met mijn huidige MX300.

Iemand trouwens nog ervaring met de Guillemot ISIS ?
Die aansluiting van de geluidskaart naar het patchpanel, hoe is dat precies gedaan. Op het oog lijkt het alsof je er een PCI slot uitgang voor moet gebruiken (en dus kwijt bent). Is het gewoon een extra uitbreidingskaart die op op de geluidskaart wordt geplaatst en dan via het naast gelegen slot de PC verlaat ? Dus een nette montage zoals ook een videokaart vastzit ?
Afbeeldingslocatie: http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/son/msisis/images/rack.jpg

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Er is wel een PCI EWS kaart, ik weet zo niet hoe ie heet en wat de specs zijn, maar daarvoor zou je even op www.terratec.net moeten kijken.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nog de EWX 24/96. Dit is een PCI kaart met digitale optische ingang.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

de terratec EWS 64 XXL is inderdaad isa. Dit hoeft geen nadeel te zijn. Ik heb zelf een Abit KT7 RAID moederbord en deze heeft nog 1 ISA slot ... dus daar zit mijn EWS64XL in. Die extra X in de XXL staat voor de Microwave XT synthesizer die erbij zit. Dat is een synthesizer voor MIDI en is niks voor harddiskrecording dus.
Koop gewoon een 2dehands EWS64XL, die kosten tegenwoordig nog maar 500 gulden ofzo.

24bit/96 Khz komen leuke PCI(!) kaarten van Terratec in zicht, maar deze zijn ALLEEN bedoeld voor audio en niet voor midi (hebben daarom ook geen synthesizer aan boord).
EWS 88 MT, kost ongeveer 1100 gulden nieuw, heeft een breakout box met 1spdif, en 8 cinch analoog in/out
EWS 88 D, kost ongeveer 800 nieuw (budget versie van 88MT meen ik)
EWX 24/96 kost ongeveer 450

voor meer info zie http://www.terratec.net
Pagina: 1