Toon posts:

Cpu word niet echt warm is dit normaal???

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen

Ik heb weer iets te melden. Ik heb laatst men proc maar eens wat overgeclockt. Het bedraagt een 2.4C die ik overgeclockt heb naar 3.0.
Het systeem draait 5:4 divider en loopt dus 250 cpu en 200 mem.
Nou zijn mijn temps nogal laag. Met de torture test van prime95 waarbij je maximum power consumption en maximum heat hebt word de cpu na meer dan een half uur draaien maar 40 graden. Dit meet it met MBM 5 en met asus probe. Allebij geven ze 40 graden load aan. ik dacht dus het zal wel wat hoger zijn omdat het onnauwkeurig is maar toen ik helemaal onder aan de sink voelde bleek deze ook maar warm te zijn niet heet gewoon een beetje warm. Het bedraagt een CNPS7000B-CU die erop zit. Verder crasht het systeem niet en heb ik er geen problemen mee maar hoe komt et dat de temps zo laag zijn is dit wel normaal???

PS: alle specs

P4P800 e deluxe-->nieuwste bios versie
512 micron pc3200
512 twinmos pc3200 timings --> 3-3-3-8
2x 80 gig western digital 1-wd800bb 1-wd800jb
sapphire 9800 pro @ XT @ 440/390

De core en mem voltage staan op auto..

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 13:48

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zie het probleem niet van een goed draaiende processor met lage temps?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
Je hebt ook mensen die nooit tevreden zijn hè. Ja dit is normaal, je hebt een goeie CPU-koeler, bovendien heb je waarschijnlijk je kast openstaan (hoe kan je anders aan je heatsink voelen?)

Dus je CPU is ongeveer 20 graden boven kamertemp, wat héél normaal is...

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Gefeliciteerd, volgens mij is dit het doel van elke tweaker. Een CPU met lage temps.

Er is niks aan de hand, maar wat waren je temps toen je nog op 2.4 draaide?

Verwijderd

Topicstarter
Ik eigenlijk ook niet :) maar omdat allemaal anderen meestal met lucht veel hogere temps krijgen dan ik met een oc'ed P4 vind ik het wel raar...

EDIT: men temps toen ik nog 2.4 draaide waren 36 load dus het is maar iets van 4 graden meer en dat leek me raar. Maar ja ik denk dat ik dan wel één van die mensen ben die nooit tevreden is :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:33 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 22:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toen ik de topic titel las had ik al zoiets "nee, dit kan niet waar zijn" iedereen maakt zich zorgen om te hoge temperaturen en nu komt er één die zijn temperatuur te laag vindt :D _/-\o_ :D

Ik zou zeggen toppie toch, die lage temperaturen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op 26 augustus 2004 @ 13:31:
Toen ik de topic titel las had ik al zoiets "nee, dit kan niet waar zijn" iedereen maakt zich zorgen om te hoge temperaturen en nu komt er één die zijn temperatuur te laag vindt :D _/-\o_ :D

Ik zou zeggen toppie toch, die lage temperaturen.
Dat was nou juist de reden waarom ik het wreemd vond ;)
Iedereen heeft et allemaal over te heet en de mijne word helemaal neit echt heet.

EDIT: mischien wil ie de 3.2 nog wel halen op stock voltage >:)
Want hij loopt dus nog steeds op auto voltage :9
Hijs idle wel 29 graden 2 grade hoger als 2.4...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:36 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ook mn Pentium 4 1.7 met gemak naar 2.4 ghz kunnen overklokken, en daar werd ie ipv 32 graden, 52 graden. Niks aan het handje. En dan te bedenken dat de gemiddelde Amd Athlon XP al 47 graden wordt :+

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk is het wel mooi dan :)
Nog maar wat stress testen en er dan denk ik maar een schone windows install tegen aan gooien :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Deze topictitel is in ieder geval niet normaal :o

Titels dienen inhoudelijk te zijn, ipv 'is dit normaal???' had je [P4-2.4C op P4P800] kunnen zetten, veel beter ;)

Verder had je zelf kunnen nagaan met een GoT of Google search dat dit gewenst is. En tenslotte heb je geOC'd, dus moet je eens voordat je post een kijkje nemen in de DOC subforumFAQ.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.