[Aansluiten] Help ! Hoe moet ik dit aansluiten??

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 22:05

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Overal gezocht....hoe is dit aan te sluiten. Doelstelling is dat de DVD-recorder op kan nemen van de video. Maw dat een videoband op dvd over te zetten is. De aansluiting van beide videorecorders zit al jaren zo naar tevredenheid. Video 1 laat signaal door ook al staat deze uit dus als video 2 gebruikt word schakelt de tv direct naar het goede kanaal. Dit is ook als video 1 gebruikt word.

Het doel is overnemen van video 2 naar dvd recorder.
Misschien iets met een scart splitter box ofzo, maar het liefst zonder. Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.digismart.nl/aansluitschema2.jpg

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
En ik kom niet uit je tekening... :?
Waar staan de lijnen bijvoorbeeld voor. Een kabel, maar wat voor één? En waar naar toe? De VCR's zitten dus aan het beeld op één kabel, net als de DVD-spelers. Maar welke kan wat doorsuren?
Kortom, zou je iets meer/uitgebreidere info kunnen geven?
offtopic:
Sinds wanneer kan een FDD DVD's opnemen?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Als je de videorecorder óók aansluit op de home-cinema ben je er:
Dan lopen alle video en audio van àlle apparaten "over" je home-cinema.

(Zo ken mijn "home-cinema" de aansluitingen voor VCR en DVD: enige vraag die zich nu bij mij opdringt: is DVD niet in het verleden alleen als player geïnterpreteerd ? Zo ja, dan kan het zijn dat je de aanskluiting video/audio-out naar DVD mist)

[ Voor 50% gewijzigd door Brothar op 26-08-2004 15:46 ]

eagle

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
alle lijnen zijn scart kabels, behalve de optische verbinding. waar het lijntje naar toe gaat staat de aansluiting bij. aansluiten op de home cinema is geen optie, hierop zit geen scart aansluiting.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Maar waar slaan "scart 1" en "scart 2" dan op? Zijn dat de aansluitingen op het apparaat?
Wat dacht je er anders van om je Home Cinema op de scart 3 van het beeld te zetten En je DVD-recorder op scart 2? Dan zou de Video out over de TV naar de in van de DVD-recorder moeten kunnen gaan.
En anders de DVD-Recorder en de Home Cinema omdraaien. Dus de Home Cinema, via scrat, over de DVD-recorder. Dan zou het, zij het opnemen, het zelfde gaan als hierboven.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Scart 1 en Scart zijn de aansluitingen op het apparaat zelf. Ik denk dat het aansluiten van de Home Cinema op Scart 3 van de TV geen optie is. Scart 3 is alleen een ingang. dit betekent dat het afspelen van Dvd e.d. wel goed zal gaan, maar dat ik nooit het geluid van mijn tv over mijn home cinema heb.

je hebt ook van die switchboxen voor scart. dit zijn alleen meestal 3 ingangen en 1 uitgang. Als ik zo'n switchbox tussen de kabel van Video 1 en de TV in hang en dus verbind naar de tv en naar de dvd recorder dan zijn we er volgens mij. Ik denk wel dat er dan een schakelaar op moet zitten om het werkend te kunnen maken, maar met die schakelaar kan ik 1. of het signaal naar de tv laten gaan, of 2. het signaal naar de dvd-recorder, welke dit videosignaal kan opnemen. de rest blijft dan allemaal hetzelfde (zoals gewent).

Weet iemand zo'n switchbox? Of een andere suggestie?
Let-op: Scart switchbox moet dus 1x<- ingaand en 2x-> uitgaand signaal hebben.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Vraag: neem je dvd ook op video op?

zo nee haal de scart kabel uit je tv (scart1) en prik hem in scart 3 van je tv
hang dan je dvd-r aan de scart 1 en klaar

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
mmm zou ik even moeten proberen. ik weet niet of de tv signaal doorgeeft over de scart. het is een philips breedbeeld. iemand enig idee waar ik de tv opmoet zetten dan. Als ik de video dus op play zet geeft de tv dit signaal dan ook door op scart 1 die naar de dvdrecorder gaat?

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Zou volgens mij wel moeten, wellicht moet je in je menu iets aanpassen.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Misschien je heeft scart 2 (videorecorder2?) nog een scart out? of anders verdubbelaar erop zetten en dan doorlussen naar de dvdrecorder zodat de cirkel rond is :)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
thanx guidooo het is gelukt. home cinema op scart 1. dit is alleen IN dus dvd word dan goed weergeven. met apart audiokabel van tv naar home cinema aangesloten om tv geluid te kunnen horen. hierdoor is scart 2 vrijgekomen. dvd recorder neemt nu gewoon op wat op tv te zien is. perfect....

thanx

nu alleen nog de dvd recorder uit zien te vogelen hoe die werkt....:)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Mensen ik kom er nog steeds niet uit. Op zich is het een werkende situatie, maar omdat de tv nu alles regelt, moet deze op de zender blijven staan, anders gaat de dvd recorder wat anders opnemen. deze neemt namelijk op wat er op dat moment op tv is. Kan iemand mij helpen?? ik kom er niet meer uit.

Laten we de tweede video even achter wegen laten. die doet er ff niet toe.
Ik wil gewoon vanaf mijn video naar de dvd-recorder kunnen opnemen, maar ook vanaf mijn dvdspeler (home cinema) naar de dvd-recrder, zonder dat ik de tv op een bepaalde zender moet laten staan. Daarnaast moet ik wel gewoon de functionaliteit behouden dat als ik op de video op play druk de tv direct netjes het beeld laat zien.

help.....

Pagina: 1