Toon posts:

Sitecom netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hier op dit forum en snap weinig van alle termen die er worden gebruikt.
Ik heb gezocht op de andere topics, op Google, bij Sitecom zelf maar heb niet de oplossing gevonden dus probeer ik het hier.

Het probleem:
Ik heb een draadloos netwerk met Sitecom router, 2x Laptop 1xPC WinXPpro en 1x PC met Win 98.
De laptops werken allebei goed en haal ik ook de snelheid van 250kb/s maar op de WinXPpro PC klopt er niets van, hij wijst een heel ander IP adres toe dat ook buiten de range van 192.168.0.2 tot 0.x ligt. Als ik dit dan handmatig instel werkt het internet wel maar gaat het maar 20kb/s, ik zet de standaard gateway dan op 192.168.0.1 (IP adres van de router).
Bij de laptops werkt alles prima in beide gevallen maar op de WinXPpro PC krijg ik het niet aan de praat. Misschien dat iemand op dit forum mij kan helpen
B.v.D

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Welk IP wijst ie dan toe als je 'm automatisch laat toewijzen?

Is je hele netwerk wireless? Heeft elke machine dus een wirelesskaartje ingebouwd of zijn er ook machines met een kabel verbonden aan de router.. Welk type sitecom router heb je, en welke wireless kaartjes gebruik je (merk+type)

maw. iets meer info is wel gewenst..

Welkom op GoT btw..

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 26-08-2004 13:28 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, hier is wat nadere informatie
Het hele netwerk is draadloos zoals je vraagt.
De kaart in de PC is WL-016 V2, en in de laptops WL-o11 V2 en de router is WL-025, alles is van sitecom.

Het IP adres dat de PC toegwezen krijgt is 169.254.176.202

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
169.254.x.x ip is een APIPA adres, dit krijg je als ie geen DHCP server kan vinden..
Lijkt erop dat er toch wat connectie problemen zijn; kun je met de tools van de sitecom drivers kijken hoe sterk het signaal is wat je ontvangt?

Installeer desnoods even Netstumbler, daarmee kun je het gemakkelijk zien. Hoever staat de desktop en de router uiteen?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft een sterk signaal aan, de desktop staat het dichtste bij de router, hemelsbreed maximaal 3 meter. Ik heb geen idee welke informatie je nog meer wil hebben, zeg het maar.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook is het raar dat de draadloze verbinding een sterk signaal aangeeft van 11,0 Mps Uitstekend maar dat het verder niet werkt.
Pagina: 1