Toon posts:

Raid array aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit nu al een tijdje te prutsen met m'n nieuwe pc. Ik wil Windows XP installeren, alleen kan hij mijn SATA RAID hd niet vinden. Nou ja, ik heb op de VIA-site een guide gevonden waarin staat hoe het moet (ik heb de VT8237 controller) alleen snap ik het niet helemaal. Hoe kan je een RAID array aanmaken? De drivers heb ik al op diskettes gezet. Ik heb een MSI K8TM/K8MM-moederbord, en een Western Digital 160 GB SATA RAID hd.

http://www.viaarena.com/?PageID=310 hier staat die guide btw.

Alvast bedankt! :*)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"alleen kan hij mijn SATA RAID hd"

Je hebt dus maar 1 hdd? Dan heeft het op zich weinig nut om RAID te gaan draaien hè..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je kunt dus Windows niet installeren?
Controler drivers op diskette zetten en tijdens install ff op f6 rammen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat weet ik. Ik wist ook eigenlijk niet dat ik een RAID systeem zou krijgen, daar kwam ik pas later achter :P Ik wil eigenlijk gewoon Windows XP installeren, maar hij kan dus mijn hd niet vinden. Nu moet ik volgens die guide een Raid array aanmaken, en dan via f6 die drivers installeren. Als die Raid array niet hoeft, dan sla ik het natuurlijk liever over :P

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 14:57
Een sata raid hd?
Je kan sata raid draaien, maar dan heb je 2 hdd's nodig. :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:14:
Tja dat weet ik. Ik wist ook eigenlijk niet dat ik een RAID systeem zou krijgen, daar kwam ik pas later achter :P Ik wil eigenlijk gewoon Windows XP installeren, maar hij kan dus mijn hd niet vinden. Nu moet ik volgens die guide een Raid array aanmaken, en dan via f6 die drivers installeren. Als die Raid array niet hoeft, dan sla ik het natuurlijk liever over :P
Ik denk dat je in je BIOS RAID uit moet zetten.
MADG0BLIN schreef op 26 augustus 2004 @ 13:14:
Een sata raid hd?
Je kan sata raid draaien, maar dan heb je 2 hdd's nodig. :)
Spuit xx :) :P

[ Voor 17% gewijzigd door DeeJee op 26-08-2004 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat kan uitzetten? (voordat ik dadelijk verkeerde dingen ga afzetten ;) )

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan ook gewoon die diskette met drivers in je pc doen en tijdens de install van XP op F6 drukken. Daar hoef je niet perse een RAID array voor aan te maken. Vaak staat op de mobo-cd een tooltje om zo'n diskette aan te maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:16:
Ehm, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat kan uitzetten? (voordat ik dadelijk verkeerde dingen ga afzetten ;) )
Meestal staat er ergens in je BIOS SATA Raid aan/uit zetten. Zou je ff moeten zoeken.
fsfikke schreef op 26 augustus 2004 @ 13:16:
Je kan ook gewoon die diskette met drivers in je pc doen en tijdens de install van XP op F6 drukken. Daar hoef je niet perse een RAID array voor aan te maken. Vaak staat op de mobo-cd een tooltje om zo'n diskette aan te maken.
Dit kan iid ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn moederbord cd helaas niet. Maar ik heb dus de VIA-site gecheckt en daar vond ik 2 drivers die al op diskettes heb gezet. Als dat Raid array gebeuren helemaal niet hoeft, dat zou natuurlijk al helemaal mooi zijn

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:19:
Op mijn moederbord cd helaas niet. Maar ik heb dus de VIA-site gecheckt en daar vond ik 2 drivers die al op diskettes heb gezet. Als dat Raid array gebeuren helemaal niet hoeft, dat zou natuurlijk al helemaal mooi zijn
Blader ff door je BIOS.

Krijg je bij het starten niet ergens de mogelijkheid om in de RAID controller te komen

ctrl S ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door DeeJee op 26-08-2004 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zal het even proberen :P alvast bedankt voor de snelle reacties mensen!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
staat echt allemaal in de handleiding van je mobo

dun wit boekje kreeg ik totaal en alleen voor de raid controller. van via zelf....

[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-08-2004 13:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" en neem de handleiding van je moederbord gewoon rustig door :)

Basic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.