Toon posts:

www. mail. ftp. doormappen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen

Ik draai voor privedoeleinden een mail,web,ftp server en wat andere dingen. Mijn mailserver heeft een ingebouwde webserver voor uiteraard alleen de mail. verder heb ik nog een aparte web server en wat dingen zoals phpmyadmin.

Nu wil ik dus dat wanneer ik bijvoorbeeld www.mijndomein.nl intik hij uiteraard standaard naar mn webpage toegaat (dat doet ie dus ook)
maar als ik bijvoorbeeld mail.mijndomein.nl intik dat hij dan naar www.mijndomein.nl:'Poornummer' wordt verwijsd en als ik sql.mijndomein.nl intik dat hij naar www.mijndomein.nl/phpmyadmin gaat

Ik gebruik IIS en windows 2000 advanced server.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik doorgenomen maar ik ben bang dat ik het niet snap? moet ik een DNS server opzetten?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Als het goed is moet je gewoon sub-domains aanmaken die naar die poort van je server gaan

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Die doorverwijzingen naar poort of subdir zul je in IIS zelf moeten instellen, lijk me (aangenomen dat dat kan in IIS. In de Apache webserver kan het in elk geval wel, dus ik neem aan in IIS ook wel).
In DNS zal moeten komen te staan dat sql en mail subdomeinen naar hetzelfde adres als je www adres verwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik kon zien in IIS kan ik dat dus niet. ik kan alleen virtual directory's maken. dus dan moet ik alsnog intikken www.mijndomein.nl/mail o.i.d.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je kan IIS gewoon op host headers laten luisteren hoor doe ik hier ook. Bij web site identification staat op welk ip hij luistert. Druk daar voor de gein maar eens op advanced en dan op edit . . . .

There is no art to find the minds construction in the face

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is vaak zat voorbij gekomen.
Met apache zou je een proxy kunnen doen : [rml]Koffie in "[ Apache + Mdeamon]80 intern omzetten naa..."[/rml]

Maar idd, hostheaders e.d. is toch echt de truuk die je zult moeten gebruiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.