[C++/PHP] Koppeling C++ met PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ik heb even een vraag. Ik wil informatie die ik in C++ invoer graag op het web publiceren. Ik maak daarvoor een php pagina. Ik dacht dat ik misschien eerst de informatie in MySQL moet zetten en dat weer uitlezen met php. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om informatie van C++ naar PHP te krijgen. En hoe? Ik gebruik C++ builder 6 van borland.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kan een extention schrijven voor PHP. De Zend API is vrij, dus das geen probleem. Je zou ook kunnen werken met SOAP of gewoon XML files schrijven op het filesystem.

If you can't beat them, try harder

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als die C++ applicatie constant draait zou je ook kunnen overwegen een socket of een named pipe te openen, zodat je vanuit PHP met je C++ applicatie kunt verbinden en op die manier gegevens over kan sturen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• IJnte
dingstje schreef op 26 augustus 2004 @ 12:14:
Je kan een extention schrijven voor PHP. De Zend API is vrij, dus das geen probleem. Je zou ook kunnen werken met SOAP of gewoon XML files schrijven op het filesystem.
Bedankt voor je reactie, maar hiervan snap ik werkelijk waar niks. Ik ben wel een beetje bekent met PHP en C++ maar zowel API als SOAP zeggen mij niks.
Zou je misschien wat dieper hierop in willen gaan?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

API betekent Application Programming Interface, en is simpelweg een interface waarmee je iets kunt aansturen, een library dus. Aan een PHP extension heb je niet veel, aangezien je C++ applicatie een losstaande applicatie is, en niet onder php zelf draait.

SOAP is simpelweg een manier om objecten aan te spreken die in een ander proces (al dan niet op dezelfde PC) draaien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Je zou zelfs nog kunnen overwegen om de invoerapplicatie in PHP-GTK of PHP-CLI te maken. Of je genereert zoals hierboven al gesuggereerd word een XML file die je dan met PHP weer uitleest.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
de gemakkelijkste manier lijkt mij om gewoon met C++ naar een tekstbestandje te schrijven in de vorm van een array die PHP snapt en dat PHP die iedere keer uitleest wanneer de desbetreffende pagina geparsed wordt.
Dit is de snelste methode om te maken.

Meest efficiente methode wanneer informatiestroom wat groter wordt of als de pagina vaak opgevraagd wordt is echter een database als bijv. MySQL, maar dit maakt het allemaal een stuk gecompliceerder.

Edit:
Btw. als het je lukt om een PHP script aan te roepen via C++, dan kun je natuurlijk ook gewoon de info doorspelen als GET-variabelen!

[ Voor 14% gewijzigd door Paul C op 26-08-2004 15:14 ]

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

pcmadman schreef op 26 augustus 2004 @ 15:13:
Btw. als het je lukt om een PHP script aan te roepen via C++, dan kun je natuurlijk ook gewoon de info doorspelen als GET-variabelen!
Of als argc/argv in de CLI modus van php

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Als je wilt invoeren lijkt me het handig als het uiteindelijk toch opgeslagen wordt in een database? Waarom niet zo doen?

offtopic:
Misschien is dit interessant btw: http://www.coding-zone.co.uk/cpp/cgi/170401cgicpp.shtml

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[mod-mode]
En wat gaat ie daar nou in hemelsnaam aan hebben, leg me dat eens uit. Het is eigenlijk gewoon een loze reactie in een draad die je niet goed gelezen hebt, zeg dan niets. Daarnaast, al zou ie idd een PHP extension willen programmeren, dan heeft ie niets aan jouw reactie, aangezien het geen enkele nuttige waarde bevat.

[user-mode]
En voor de rest die praat over het aanroepen van PHP vanuit C++: Wat gaat dat php script dan doen? HTML outputten? Heeft ie weinig aan, aangezien die HTML niet naar die C++ applicatie maar naar de client moet. Er draait dus een C++ applicatie, waarvan bepaalde info moet worden gepubliceerd. Publiceren wil zeggen dat als een client een request doet op de server, dat hij die info voor z'n kiezen krijgt. De PHP op de webserver en de C++ applicatie die voor die informatie zorgt hebben dus weinig met elkaar te maken, en de een aanroepen vanuit de ander heeft dan ook geen enkel nut.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2004 18:18 ]

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 22:32
Je zou kunnen kijken of je een directe verbinding tussen je C++ app en de MySQL server kan maken.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Je zou rechstreeks je data in de mysql-db kunnen pleuren.. dat is 1 mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid zou zijn om een XML-file (die de data bevat), aan te passen naarmate de input. Deze XML-file naar de fileserver (of webserver) sturen via bijvoorbeeld FTP. Deze dan weer gewoon met de PHP-pagina parsen naar de client toe...

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
Mijn ervaring met de Zend engine is dat het ontzettend rommelig in elkaar steekt en je ongelooflijk moelijk moet doen om een beetje met PHP objecten (variabelen, classes, functies, etcetera) samen te werken; dit vergeleken met bijvoorbeeld de Python of Java API's.

Met een socketverbinding ben je waarschijnlijk een stuk sneller klaar. Het hangt er wel een beetje vanaf wat voor informatie je precies hebt. De informatie eerst in een database stoppen is trouwens ook helemaal geen slecht plan; je voorkomt een hoop eigen communicatiecode en omdat de C++ en PHP delen helemaal gescheiden zijn, zijn beide onderdelen minder foutgevoelig.

• Paul C
.oisyn schreef op 26 augustus 2004 @ 18:11:
[...]
[user-mode]
En voor de rest die praat over het aanroepen van PHP vanuit C++: Wat gaat dat php script dan doen? HTML outputten? Heeft ie weinig aan, aangezien die HTML niet naar die C++ applicatie maar naar de client moet. Er draait dus een C++ applicatie, waarvan bepaalde info moet worden gepubliceerd. Publiceren wil zeggen dat als een client een request doet op de server, dat hij die info voor z'n kiezen krijgt. De PHP op de webserver en de C++ applicatie die voor die informatie zorgt hebben dus weinig met elkaar te maken, en de een aanroepen vanuit de ander heeft dan ook geen enkel nut.
Niet helemaal correct, je zou natuurlijk een PHP bestand kunnen aanroepen dat geen output heeft, maar enkel iets in de database opslaat. Dat lijkt me nog niet eens zo'n gek idee om iets vanuit C++ in een MySQL db te krijgen in dit geval!!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou je dat doen als precies dezelfde mysql API ook gewoon voor C te gebruiken is? (PHP's mysql api is namelijk gewoon een wrapper om de mysql api voor C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Bedankt voor de reactie's. Ik zal even precies uitleggen wat wij gaan doen/maken:

Het is de bedoeling dat wij een C++ applicatie ontwikkelen die een SCSI apparaat gaat testen. Deze applicatie moet een bepaald testpatroon aflopenen op het device te testen. We hebben ervoor gekozen de status van het testen remote uit te lezen. Dit willen wij doen met een webpagina waarop heel simpel aagegeven wordt of een apparaat nog aan het testen is, klaar is of dat er een fout opgetreden is.
Er moet dus vanuit de C++ applicatie een koppeling worden gemaakt met PHP of met een database. Er moet een variabele van C++ gekoppeld worden aan een variabele van PHP of die met PHP uit te lezen is. We willen echt alleen werken met PHP/MYsql omdat hiervan onze kennis het grootst is. Ik hoop dat jullie nog meer nuttige informatie kunnen verschaffen over ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

IJnte schreef op 27 augustus 2004 @ 09:03:
Het is de bedoeling dat wij een C++ applicatie ontwikkelen die een SCSI apparaat gaat testen. Deze applicatie moet een bepaald testpatroon aflopenen op het device te testen. We hebben ervoor gekozen de status van het testen remote uit te lezen. Dit willen wij doen met een webpagina waarop heel simpel aagegeven wordt of een apparaat nog aan het testen is, klaar is of dat er een fout opgetreden is.
Tja, maar waar zit je probleem dan? Als je verstand hebt van mysql, cpp en php, wat houdt je dan tegen om gewoon af en toe de status van je scsi apparaat door dat cpp prog in de database te mikken, en gewoon bij een request op die php pagina het te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Dan lijkt het mij het makkelijkst om de status in een XML file op te slaan en via PHP uit te lezen. Simple, eenvoudig en snel.

edit:

DB lijkt mij beetje overkill.

[ Voor 15% gewijzigd door pjvandesande op 27-08-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
eamelink schreef op 27 augustus 2004 @ 09:35:
[...]

Tja, maar waar zit je probleem dan? Als je verstand hebt van mysql, cpp en php, wat houdt je dan tegen om gewoon af en toe de status van je scsi apparaat door dat cpp prog in de database te mikken, en gewoon bij een request op die php pagina het te lezen?
Dat is dus even de moeilijkheid. Ik heb wel enige kennis van de 3 talen, maar ook weer niet zoveel dat ik het even allemaal zo opnoem.
questa schreef op 27 augustus 2004 @ 09:40:
Dan lijkt het mij het makkelijkst om de status in een XML file op te slaan en via PHP uit te lezen. Simple, eenvoudig en snel.

edit:

DB lijkt mij beetje overkill.
Ik moet me dan eerst gaan verdiepen in XML. Dit is gewoon geen optie. Ik wil het gewoon doen met de talen die ik beheers.

Ik heb ook al iets gelezen van Mysql++. Dit werkt met een GCC koppeling? Ik vindt dit erg lastig en dat lijkt me ook erg lastig.

Wat vinden jullie van het idee om zoals al een paar mensen hebben aangedragen om vanuit C++ iets in een tabel te schrijven?
Nog een klein punt om misschien makkelijk om te weten: Alle software komt op 1 pc te draaien. Kan ik op een simpele manier dan gewoon globale variabelen doorsturen naar mijn PHP script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Waarom niet gewoon een textbestand lezen, het is toch alleen voor de status, verder niet voor klanten toch, alleen intern?

Dan zou ik niet moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Waarom doe je zo moeilijk? Waarom de Zend API gaan lastigvallen? Je hebt drie stappen:

1. Prog je SCSI-meet-software in C/C++;

2. Dump de resultaten (zoals Eamelink en .oysin al zeggen) in MySQL. Lees: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/C.html ter referentie (staat veel info in, alhoewel het wel C is ) , http://dev.mysql.com/downloads/other/plusplus/ en http://dev.mysql.com/doc/plusplus/en/4_Tutorial.html voor een tutorial;

3. Met PHP lees je de data uit en pleur je het in een HTML-doc. Ik neem aan dat je zelf kan uitvinden hoe. ;)

Easy as ;)

Een database is wel handig omdat je testresultaten kan opslaan en vergelijken. :z

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

RedRose schreef op 27 augustus 2004 @ 10:10:
...Een database is wel handig omdat je testresultaten kan opslaan en vergelijken. :z
He, zo had ik het nog niet bekeken RedRose! Dan lijkt me een DB het makkelijkste idd, zeker omdat je dan alles kan bijhouden en een querie'tje uitvoeren is niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Met een db is het misschien wel het handigste om later resultaten te bekijken, maar het makkelijkste is natuurlijk om je C++ prog een html bestand weg te laten schrijven naar de plek die bereikbaar is voor de webserver. (En met een beetje meer werk, kun je zonder db ook een overzicht van resultaten bijhouden).
Dan heb je geen php en geen db nodig.

Als het geen html hoeft te zijn wordt het nog makkelijker. Je logt naar een bestand wat je allemaal doet. Dit doe je door steeds een regeltje aan het logbestand toe te voegen. Dit logbestand vraag je dan op met de webserver. Klaar!

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaaky op 27-08-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Je kan ook je C++ programma wanneer er wat relevants gebeurd gewoon wat PHP code laten wegschrijven, en dit bestandje gewoon includen vanuit je PHP. In het weggeschreven php bestandje zet je gewoon de variabelen die je nodig hebt, en die gebruik je in de rest van je PHP. Het is niet netjes, maar je hebt geen XML of databases nodig als je je daar niet in wenst te verdiepen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Dan is gelijk HTML parsen makkelijker lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Dat ligt eraan wat je nog meer wil. PHP outputten is flexibeler, omdat je de webpage kan aanpassen zonder het programma aan te passen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

ATS schreef op 27 augustus 2004 @ 12:42:
Dat ligt eraan wat je nog meer wil. PHP outputten is flexibeler, omdat je de webpage kan aanpassen zonder het programma aan te passen.
Dan kan hij zich beter gaan verdiepen in iets van XML en dat lezen of toch voor een DB kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IJnte schreef op 27 augustus 2004 @ 09:52:
Ik heb ook al iets gelezen van Mysql++. Dit werkt met een GCC koppeling? Ik vindt dit erg lastig en dat lijkt me ook erg lastig.
GCC Koppeling :?
Mysql++ is gewoon een mysql library voor C++. Ik zou echter de gewone C library pakken (die kun je ook gewoon aanspreken vanuit C++), die lijkt enorm veel op hoe je in PHP met mysql omgaat en zit wat simpeler in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op 27 augustus 2004 @ 14:00:
GCC Koppeling :?
Mysql++ is gewoon een mysql library voor C++. Ik zou echter de gewone C library pakken (die kun je ook gewoon aanspreken vanuit C++), die lijkt enorm veel op hoe je in PHP met mysql omgaat en zit wat simpeler in elkaar.
Voor wat serieuze apps is een simpele wrapper om die library wel handig denk ik.
Zelfs in PHP is een wrapper om mysql_query erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Ik heb geen verstand van C++, maar heb ff een tutje gezocht en denk dat dit wel eens zou kunnen werken:
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/tut6-1.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
// writing on a text file
#include <fstream.h>

int main () {
  ofstream examplefile ("c:/Apache/htdocs/statchk/index.html");
  if (examplefile.is_open())
  {
    examplefile << "<HTML><HEAD></HEAD><BODY>\n";
    examplefile << "<H1>Status is:$status</H1>\n";
    examplefile << "</BODY></HTML>\n";
    examplefile.close();
  }
  return 0;
}

Of dat met dat $status zo mag weet ik niet en misschien moet je nog iets escapen, maar ik dat weet ik niet, maar zo hoef je alleen naar <domein>/status/ te surfen en je kunt zien wat de status is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op 27 augustus 2004 @ 09:03:
Er moet een variabele van C++ gekoppeld worden aan een variabele van PHP of die met PHP uit te lezen is. We willen echt alleen werken met PHP/MYsql omdat hiervan onze kennis het grootst is.
No offence, maar als ik de thread [rml][ php] Functie werkt niet[/rml] lees dan lijkt het erop alsof iniedergeval jouw kennis van PHP niet al te groot was. Tenzij je de afgelopen 2 maanden veel aan het leren bent geweest, zou het mischien niet een aanrader zijn om eerst een goede (php) cursus te gaan volgen en wat meer basis applicaties te maken alvorens je aan een toch wel wat gecompliceerder onderwerp als dit begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon de informatie via een GET cq. POST request van een specifiek PHP script laten versturen. Op die manier heb je een uniforme interface die je (in de toekomst) ook nog op andere manieren aan kan roepen.

Dat script werkt de database bij, en een ander script laat de resultaten van de database zien.

Direct aan MySQL connecten kàn, maar vaak staan MySQL servers zo ingesteld dat ze alleen verbindingen accepteren vanaf localhost. En met een PHP script kun je de database, of de locatie ervan, of de user/password-combinatie, volledig verbergen voor het aanroepende programma, en in de toekomst zelfs veranderen zonder dat er aan het C++ programma iets veranderd hoeft te worden.

Een denkelijk scenario, het aanpassen van de username en password (omdat deze bekend zijn geraakt of whatever), zou bij het PHP-script scenario 1 kleine aanpassing in 1 script met zich mee brengen. Bij het direct-MySQL-vanuit-C++ scenario moet je daarvoor je C source file aanpassen, opnieuw compilen, en opnieuw uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Wat een berg ingewikkelde oplossingen.

Mijn idee zou inderdaad net zo als hier boven staan zijn om een HTTP verbinding te maken en het PHP script gewoon met een POST te benaderen. Lekker makkelijk, en laat je gewoon alle 'ingewikkelde' database dingen door je PHP script doen..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

In een database zetten lijkt misschien overkill, maar wat als we eens gaan werken met SQLite. Ik ben zelf PHP-er (geen C-devver, alhoewel ik wel uit t hoofd helloworld programma's in C kan schrijven :+), en SQLite vind ik gewoon erg fijn werken. Daarnaast is het cross-platform dus waarschijnlijk wel bruikbaar in de meeste situaties.
De C applicatie zet zijn data in een SQLite database, eentje waar je PHP script bijkan (SQLite heeft geen server, maar maakt gebruik van bestandjes. De server zit dan zeg maar ingebouwt in je toepassing, en toch ook weer niet). PHP leest deze weer. Gaat n stuk sneller dan MySQL, en is minder intensief.
Voor informatie dus gewoon ff die site raadplegen, onder 'Documentation' is wel het een en ander te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 29-08-2004 14:07 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:53:
Een denkelijk scenario, het aanpassen van de username en password (omdat deze bekend zijn geraakt of whatever), zou bij het PHP-script scenario 1 kleine aanpassing in 1 script met zich mee brengen. Bij het direct-MySQL-vanuit-C++ scenario moet je daarvoor je C source file aanpassen, opnieuw compilen, en opnieuw uitrollen.
Er bestaat ook nog zoiets als .conf files waar je dat soort gegevens in kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 29 augustus 2004 @ 15:51:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als .conf files waar je dat soort gegevens in kunt zetten.
Dat is wel zo, en het is ook helemaal niet zo moeilijk om dat te doen. Je hebt zelfs complete libraries om nog makkelijker opties uit te lezen.

Toch is dat voor PHP toepassingen dikwijls al te veel gedoe. Het betekent dat je toch (minimaal) een beetje moet nadenken over de structuur van je applicatie. Het mooie van PHP is juist dat dat niet hoeft. Je kunt alles gewoon, wat wij als C++'ers 'hard-coded' noemen, in je code zetten en toch de flexabiliteit van config files houden. Je code is tegelijk een beetje je config file en daarom heet het ook een script taal i.p.v. programmeertaal. Natuurlijk moet je dit niet voor grotere projecten op die manier gaan doen, maar voor kleine simpele dingen is het voor veel mensen ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:04

CyBoB

.::BURB::.

als het allemaal toch vrij simpel blijft, prog je eigen webserver in je c++ proggie die altijd de juiste (en enige) pagina returned, bij een http request :)

http rfc is vrij simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:21:
[...]

No offence, maar als ik de thread [rml][ php] Functie werkt niet[/rml] lees dan lijkt het erop alsof iniedergeval jouw kennis van PHP niet al te groot was. Tenzij je de afgelopen 2 maanden veel aan het leren bent geweest, zou het mischien niet een aanrader zijn om eerst een goede (php) cursus te gaan volgen en wat meer basis applicaties te maken alvorens je aan een toch wel wat gecompliceerder onderwerp als dit begint?
Ik heb in de afgelopen 6 weken een complete urenstaat in php en mysql in elkaar geprogrammeerd. Nu wil ik niet zeggen dat ik programmeerskills heb van de hoogste klasse maar ik weet na deze kleine studie gelukkig wat meer van PHP.

Ik vindt het gewoon leuk om me te verdiepen in problemen en deze vervolgens op te lossen.
Het project wat wij gaan doen vereist geen mega programeer skils. Ik vindt het juist een uitdaging om binnen de opgelegde tijd een compleet programma te maken!

Een Project is iets wat (zoals mijn leraar zegt) niet tastbaar, en vooral moeilijke materie. Je gaat iets doen waar je weinig vanaf weet, en aan het einde hoop je gewoon een erg mooi product neer te kunnen zetten.

Dat topic wat ik toen geopend had, had betrekking op mijn online urenstaat, maar soms zie je gewoon even niet wat je fout doet O-) (daar is dit forum tenslotte voor bedoelt).

Ik hoop met mijn topic gewoon erg veel informatie te krijgen en daaruit ook te leren. Ik ben zeker niet beroerd om iets uit te zoeken. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te leren, maar daarbij heb je soms een steuntje in de rug nodig 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Subtiel schopje naar boven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:11

jw

Bij ons op het werk maken we oa. gebruik van COM in C++. Deze COM componenten zijn direct benaderbaar via javascript. Hierdoor is het zelfs mogelijk om dynamisch je webpagina aan te passen op het moment dat een test klaar is of fout gegaan is. Er hoeft dan niet gerefreshed te worden.

Zoek maar op C++ / COM en eventueel voor javascript op 'ActiveXObject'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jw schreef op 01 september 2004 @ 20:22:
Bij ons op het werk maken we oa. gebruik van COM in C++. Deze COM componenten zijn direct benaderbaar via javascript. Hierdoor is het zelfs mogelijk om dynamisch je webpagina aan te passen op het moment dat een test klaar is of fout gegaan is. Er hoeft dan niet gerefreshed te worden.

Zoek maar op C++ / COM en eventueel voor javascript op 'ActiveXObject'
Hoewel MS (en velen anderen) er ondertussen anders over denken, vind ik het COM mechanisme toch wel aardig.

Bedenk je echter wel 2x voordat je dit op een webpage gaat gebruiken. Een ActiveX object runned namelijk op de machine van de client en dient dus daar geinstalleerd te worden. Over het algemeen wordt dit als redelijk arrogant gezien: Je maakt namelijk de assumptie dat de gebruiker een Windows OS op een x86 CPU draait en maakt inbreuk op de privacy van een user. Hoewel mensen wel altijd gewone applicaties willen installeren (van vertrouwde bronnen) die vanzelfsprekend evenveel toegang hebben tot jouw systeem als een ActiveX object, zijn de meeste mensen toch een stuk huiveriger voor web pages die perse iets willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje een omweg. Je gaat een ActiveX control maken die op de client draait, zodat die aan de server kan vragen wat de status is. En die ActiveX control staat op een pagina die al van de server komt. Kun je beter gewoon direct de status met de pagina mee sturen.

Het "refresh" voordeel is ook wel gewoon met javascript en een iframe oid te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
COM is ook te gebruiken vanuit PHP (voorwaarde is dat je onder Windows draait) :)
Pagina: 1