Toon posts:

XP Accounts Beperken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik ben hier nieuwe op het Tweakers forum en meteen met een vraag.
Ik wil een XP Account beperken zodat deze gebruiker geen software mag installeren, geen gegevens wijzigen, geen bestanden openen etc.

Je ziet het vaak in internet cafe's dat het startmenu bijvoorbeeld heel beperkt is en je kan ook niet in de bestanden komen van de hard disk, nu wil ik dat dus ook doen maar ik weet (nog) niet hoe dat moet, bestaat er hier een programma voor ? Ja in XP zit ook zoiets dan kan je kiezen tussen admin en geen admin dacht ik maar dan kan je alsnog de bovengenoemde acties uitvoeren.

Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van XP ? Home of Pro?

Met NTFS kan je toegang tot bestanden beperken. door de user geen admin maar een user of guest te maken worden mogelijkheden om instellingen te wijzigen al een eind ingeperkt.
Ook zou je in secpol.msc nog wat kunnen editten :)

Denk dat dit, met Windows Operating Systems - FAQ en GoT search al heel veel zelf had kunnen vinden :) welkom op GoT!
CoRrRan schreef op 26 augustus 2004 @ 12:57:
sanfranjake bedoelt deze link voor GoT-Search
Hmm blijkbaar wordt "/forum/find" niet goed geparsed ....

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2004 13:02 . Reden: linkje search gefikst :) ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 16:52
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:08:
Hallo mensen ik ben hier nieuwe op het Tweakers forum en meteen met een vraag.
Ik wil een XP Account beperken zodat deze gebruiker geen software mag installeren, geen gegevens wijzigen, geen bestanden openen etc.

Je ziet het vaak in internet cafe's dat het startmenu bijvoorbeeld heel beperkt is en je kan ook niet in de bestanden komen van de hard disk, nu wil ik dat dus ook doen maar ik weet (nog) niet hoe dat moet, bestaat er hier een programma voor ? Ja in XP zit ook zoiets dan kan je kiezen tussen admin en geen admin dacht ik maar dan kan je alsnog de bovengenoemde acties uitvoeren.

Alvast bedankt
start--->uitvoeren---->gpedit.msc
user configuration--->administrative templates--->start menu ans taskbar

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

sanfranjake bedoelt deze link voor GoT-Search

Oh ja: ook welkom op GoT gewenst Wesuzuki...

-- == Alta Alatis Patent == --

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :Y)

Lullig, maar ik ga meteen je eerste topic sluiten :o

Dit omdat er al een hele waslijst aan tips is geschreven in Howto's & Guides (in Windows Operating Systems, waar dit beter past :) ). Omdat alles dubbel vertellen niet handig is, sluit ik dit topic.

Policies is inderdaad wat je zoekt. Gebruikersgroepen, NTFS rechten en rechten wil je ook naar kijken. Onder een andere account dan admin kan je ook alles: zet die gebruiker in een andere grioep dan admin. User of Guest.

Overigens loop je wel tegen het probleem aan dat in XP home veel minder kan (het is dan ook geen Pro versie). Dus ik hoop voor je dat je Pro hebt, anders is het lastiger te doen. Check ook anders losse programma's om Windows te beveiligigen, er staan er heel wat in de GoT-search, zeker als je je beperkt tot Software Algemeen en Windows Operating Systems door enkel deze te selecteren in het zoekvenster.

Lees wat over policies etc, "speel" wat en als je uiteindelijk vastloopt en je geen antwoorden kunt vinden in eerdere topics: open gerust in WOS een nieuw topic waar je aangeeft hoe en waar je strand zodat we je verder kunnen helpen. Succes & have fun :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.