Toon posts:

Wat is nou sneller

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen wat is nu sneller?

Intel Pentium 4 3.00Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box

OF DEZE?

Intel Pentium 4 3.00Ghz, 800Mhz, S-478, 1Mb, Box

De eerste is wel duurder als de 2e maar volgens mij is de 2e toch sneller!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Yep, die heeft meer cache. Dat hij goedkoper is komt misschien doordat 'ie meer verkocht wordt. :)

Verwijderd

Die 2e is toch ook prescott? Dus dat hij best wel warm word.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Die 2e is een prescott als ik me niet vergis. Die zijn idd sneller :).
Dat die eerste duurder is omdat er minder van zijn of omdat de productieksoten hoger waren, geen idee eigenlijk.

301SQN

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

die 2e is een prescot en die heeft geen enkel voor deel op de northwood
nog niet teminste de prescot is langzamer dan de northwood. dat meer geheugen doet er niet toe dat merk je nergens. de prescot gaat pas beber presteren als hij rond de 4 ghz gaat lopen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Bij gelijke mhz zal de Northwood (512) sneller zijn dan Prescott (1024). Voornamelijk door het fiet dat the Prescott een nog!! langere pipeline heeft.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

de eerste is in dit geval helaas sneller niet de tweede..

je zult denken dat de tweede sneller is vanwege de hoeveelheid cache het heeft. maar de eerste heeft een kortere pipeline en kan zich stukken sneller herstellen dan de 1MB prescott die langere pipelines heeft wanneer er een misprediction oploopt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks

Verwijderd

Topicstarter
nu vraag ik het ook aan een verkoper van een online winkel en die mailde dit:

Het prijsverschil is puur een kwestie van prijsstelling door Intel, maar het belangrijkste verschil is de hoeveelheid cache. De 1 MB versie heeft meer cache en dus is hij iets sneller.

:'(
nu snap ik het ook niet meer

Verwijderd

de northwood trekt die prescott er met gemak uit! de prescott heeft idd nog langere pipelines waardoor hij wel verder op te schalen is, maar zijn IPC lager ligt. De grotere hoeveelheid cache maakt hier niet genoeg op goed (ook sse3 niet).

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 13:48

PnD

like in Pinda ^_^

Trust GoT, niet verkopers :)

Verwijderd

Heb je überhaupt een begin van een poging gedaan om te zoeken of een artikeltje te lezen ?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
De mensen hier op GOT kun je eerder vertrouwen dan de meeste winkeliers:P. Dus geloof nou maar dat de 1e sneller is, je kan dit ook te weten komen als je even wat reviews bekijkt. Er stond er neem ik naam zelfs een op tweakers.net.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-08-2004 12:29 ]

Verwijderd

De bovendste.
Ik heb hier beiden van de hierboven genoemde cpu's en tijdens het oc'en en benchen komt het er uit dat rond de 3,8 Ghz de prescott sneller is :)
Cache zegt niet altijd wat ;)

offtopic:
He mockingbird! alles goed? stuur me es ff een mailtje :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:23 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Al naar benchmarks gezocht, die zullen jou het enige overtuigende antwoord gaan geven denk ik. :+

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Uhmmm, maar is 1mb cache niet juist wel sneller als je gaat renderen enzo? Of is dat ook alleen maar minders snel met die 1mb cache's tot 4 GHz??:?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

STIMPPYYY schreef op 26 augustus 2004 @ 12:22:
De mensen hier op GOT kun je eerder vertrouwen dan de meeste winkeliers:P. Dus geloof nou maar dat de 2e sneller is, je kan dit ook te weten komen als je even wat reviews bekijkt. Er stond er neem ik naam zelfs een op tweakers.net.
Je bedoeld de eerste... Want de 2e is de Prescott, en die is juist trager dan zijn oudere broertje de Northwood... ;)
[google=Prescott review]
[google=Prescott versus Northwood]
En zo zijn er nog wel meerdere dingen te bedenken...

De Prescott is niet voor niets goedkoper dan de Northwood... ;)
eerdepeer schreef op 26 augustus 2004 @ 12:26:
Uhmmm, maar is 1mb cache niet juist wel sneller als je gaat renderen enzo? Of is dat ook alleen maar minders snel met die 1mb cache's tot 4 GHz??:?
Grotere cache, is inderdaad 'beter' voor grotere berekeningen... Waaronder renders denk ik...

Maar geloof ook, dat de Prescott juist op hogere snelheden (welke weet ik niet meer...) juist sneller is dan de Northwood, dus de Prescott moet het echt hebben van MHz-en... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2004 12:28 ]

Verwijderd

http://www.hothardware.co...age=2&articleid=201&cid=1

Check dat artikel eens, is niet eens zo slecht :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
GJ-tje schreef op 26 augustus 2004 @ 12:26:
[...]
Je bedoeld de eerste... Want de 2e is de Prescott, en die is juist trager dan zijn oudere broertje de Northwood... ;)
[google=Prescott review]
[google=Prescott versus Northwood]
En zo zijn er nog wel meerdere dingen te bedenken...

De Prescott is niet voor niets goedkoper dan de Northwood... ;)

[...]
Grotere cache, is inderdaad 'beter' voor grotere berekeningen... Waaronder renders denk ik...

Maar geloof ook, dat de Prescott juist op hogere snelheden (welke weet ik niet meer...) juist sneller is dan de Northwood, dus de Prescott moet het echt hebben van MHz-en... ;)
Euh ja eerste sorry O+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:22:
[...]

Heb je überhaupt een begin van een poging gedaan om te zoeken of een artikeltje te lezen ?
Ik quote mezelf maar even.
In de link naar Anandtech staat ook uitgelegd waarom het Cache van de Prescott niet zaligmakend is.
Tip: lezen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Deze topistart slaat nergens op :(

Er zijn zowat BOEKEN volgeschreven met vergelijkingen tussen de Northwood en Prescott cores, er is niet één duidelijke lijn te trekken welke sneller is, het hangt af van de toepassing waar je het voor wilt gebruiken. En gezien je daar met geen woord over rept kunnen wij ook geen hulp bieden.

Graag voortaan de huisregels en PMG Beleid doorlezen voor je post om te voorkomen dat je in de toekomst ook zo de plank blijft misslaan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.