Toon posts:

Website niet meer te openen na aanmelden in een domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft thuis een server draaien. Deze server is DomainController (AD), DNS- DHCP- en File-server. De server draait op W2K Server SP4.

Het probleem:
De server draait als Domain Controller het domein nu.nl (heeft niets te maken met de nieuwspagina www.nu.nl). Wanneer ik vanaf deze server, of een client van de server, de website www.nu.nl probeer te openen krijg ik een melding van de msn search dat de website niet gevonden kan worden. Elke andere pagina kan gewoon worden geopend.

Ik heb het idee dat wanneer er geprobeerd wordt om de pagina www.nu.nl te openen het verzoek het internet niet bereikt maar dat er alleen op het domein binnen de server zelf wordt gezocht. Wanneer er een verzoek komt om de pagina www.nu.nl te openen zal dit dus door moeten worden doorgestuurd.

Op internet kwam ik een mogelijke oorzaak tegen:
- DNS opnieuw configureren
http://support.microsoft....d=kb;en-us;300202&sd=tech

Dit heb ik uitgevoerd maar dit had hetzelfde resultaat als voorheen. De site wordt nog steeds niet gevonden. Wanneer de pagina www.nu.nl wordt geopend door een computer die niet in het domein is aangemeld, werkt alles wel.

De naam van het domein veranderen op de server is geen optie.

De server, clients en het ADSL-modem zijn via een switch met elkaar verbonden. Alle clients draaien op Windows XP Professional met alle laatste patches en updates.

De clients krijgen de volgende IP-gegevens via de DHCP server:
IP: Tussen 10.0.0.51 en 10.0.0.100
Subnetmask: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.138 (adres van het ADSL-modem)
DNS: 10.0.0.50 (adres van de server)

Het hele netwerk werkt verder perfect, op dit probleem na.

Zou iemand mij kunnen helpen om een oplossing te vinden?

Groeten,
Marcel

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52
Dat komt omdat er eerst gezocht wordt naar www.nu.nl in de DNS server op de DC. En omdat die gevonden wordt, en verwijst naar de DC. Wordt er niet verder gezocht op de DNS server op het internet. Daarom moet je ook een domein gebruiken die OF van jou is of een fake zoals nu.lan oid

[ Voor 4% gewijzigd door Speedener op 26-08-2004 12:17 ]

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
een entry maken in je hosts file met www.nu.nl en het ip adres van de server is een mogelijke fix:

%systemroot%\system32\drivers\etc\
bestand hosts
openen met notepad

62.69.168.12 www.nu.nl

[ Voor 36% gewijzigd door boiert op 26-08-2004 12:34 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52
boiert schreef op 26 augustus 2004 @ 12:31:
een entry maken in je hosts file met www.nu.nl en het ip adres van de server is een mogelijke fix
WS kan de client zich dan niet meer aanmelden op het domein...

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

kraats

Ik rol

je hebt niet toevallig een favoriet aangemaakt met precies de naam van het adres? dan wil het ook wel eens misgaan.
Dan komt 'ie in een loop doordat 'ie steeds weer als eerste de favoriet met die naam probeert te openen.

[ Voor 4% gewijzigd door kraats op 26-08-2004 12:34 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
WS kan de client zich dan niet meer aanmelden op het domein...
met www ervoor wel,
zonder www ervoor niet

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 18:23

Kabouterplop01

chown -R me base:all

of je mapt een poortje 53 (DNS ) (tcp) naar je domaincontroller zodat de DC netjes een DNS server query kan maken. Dan hoef je niet elke keer in je hostfile te gaan pielen. (stel em in als caching DNS)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 slaps een stuk of wat users hier
boiert schreef op 26 augustus 2004 @ 12:31:
een entry maken in je hosts file met www.nu.nl en het ip adres van de server is een mogelijke fix:

%systemroot%\system32\drivers\etc\
bestand hosts
openen met notepad

62.69.168.12 www.nu.nl
Wil je noooit meer zulke idiote suggesties doen als je een AD DNS server in je netwerk hebt?

Die entry stop je dus in de DNS zonefile op je Server.

[google=split dns]

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 26-08-2004 13:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1