Een idee om mensen snel op de regels te kunnen wijzen

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
kzag dit filmpje op www.neowin.net miss is et geen gek id om dit ook te maken voor tweakers.net aangezien de laatste tijd nogal veel mensen zomaar een topic maken.
http://projectboil.pixel10.co.uk/posting/Posting.html
ik wil wel meehelpen:)

[ Voor 6% gewijzigd door wvdburgt op 26-08-2004 12:05 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuk filmpje, maar meer iets voor LA dan FA :) .

FA >> LA

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 26-08-2004 19:48 . Reden: BTW ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk filmpje, maar denk je werkelijk dat 't nut heeft? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Osiris schreef op 26 augustus 2004 @ 12:38:
Leuk filmpje, maar denk je werkelijk dat 't nut heeft? :)
ik denk dat het weinig nut heeft.
Mensen moeten gewoon eens de faq goed doornemen, dat doen ze blijkbaar te weinig .
That's all :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DinX
  • Laatst online: 05:35

DinX

Motormuis

Geweldig filmpje, en o zo toepasselijk ook op GoT :D

Maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. De mensen die de faq niet lezen, willen hem gewoon niet lezen.

Wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mensen lezen de faq niet idd en zo'n filpmje zou dan dubbel op zijn. Maarrr kan je mensen niet dwingen dit filmpje iig 1 keer te bekijken bv tijdens registeren als nieuw gebruiker? zo'n filmpje is veel betekenis voller dan een lap tekst . Verwijs naar de faq in dat filmpje e.d.

lijkt mij dat de makers van dat filmpje ook een forum hebben met faq's en dat ze wellicht hetzelfde probleem hebben met dat filmpje als een nieuw middel om probleem aan te pakken... O-)

mja en mensen die het niet willen doen het ook niet nee. waar deden die makers van het filmpje het dan voor? gewoon voor de lol?

* ROFLASTC mailt ze maar es

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 26-08-2004 14:06 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mensen krijgen nu bij het registreren de registratie-voorwaarden en een FAQ ofzo voor de kiezen..

Volgens mij kun je gewoon beter die paar items die in 't filmpje genoemd worden (goed nadenken voordat je een topic opent, searc) kórt samenvatten bij 't registreren, zodat dat in 1 oog-opslag te zien is :)

• DinX
  • Laatst online: 05:35

DinX

Motormuis

En dan klikken ze nog maar gewoon op "bevestig" (of wat het ook alweer was) in plaats van het te lezen. Die gaan hun domme vragen toch weer stellen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Osiris schreef op 26 augustus 2004 @ 12:49:

Volgens mij kun je gewoon beter die paar items die in 't filmpje genoemd worden (goed nadenken voordat je een topic opent, searc) kórt samenvatten bij 't registreren, zodat dat in 1 oog-opslag te zien is :)
mja zo iets is wellicht handiger maar dan nog blijft het dubbel op.

(het filmpje is zo'n 1,5 MB moet je geen 56,6 modem bij hebben bedenk ik mij nu :X )

desalniettemin toch maar gemaild en gevraagd waar ze het voor hebben gedaan. en of het nut heeft als ze het bij de steam fora gebruiken

And it goes BRAAAAAPP!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, leuk filmpje :P

Maar, als je zoiets in het NL's probeert te maken dan komt dat ws extreem oubollig over. Nog even afgezien van het feit dat het nogal copycat-like overkomt. En het ergste, de n00bs die het moeten horen snappen de lol niet en vinden het maar bullshit, en herinneren zich 5 secs later al niet meer wat er is gezegd ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
lammmetak schreef op 26 augustus 2004 @ 12:04:
Ik zag dit filmpje op www.neowin.net. Misschien is het geen gek idee om dit ook te maken voor tweakers.net aangezien er de laatste tijd nogal veel mensen zomaar een topic maken.

http://projectboil.pixel10.co.uk/posting/Posting.html
Ik wil wel meehelpen. :)
Ik mis nog een aantal dingen in het filmpje :)
a) gebruik een goede spelling, zodat iedereen begrijpt wat je schrijft
b) Hoofdletters, punten, komma's zijn er niet voor niets.

Topictitel ook aangepast.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik denk dat als je mensen dwingt om em iig een keer te kijken met alle dingen die nodig zijn om een goede post te krijgen dat et veel scheelt. de meeste mensen zijn niet zo nouw met de faq lezen. ( ik spreek uit ervaring)
regels zijn goed maar op got nogal langdradig. het leuk me juist een een goed idee om een filmpje te maken omdat et simpel en snel te berijken is. mensen willen niet eerst een uur lezen voor wat regeltjes. en spelling is niet mijn sterkste kant:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is gewoon puur ludiek en leuk voor de regulars, misschien is het linkje daar zelfs een standaard dooddoener in topics.

Maar het is te omslachtig en beperkt tegelijk, je kan een ander venster openen/geluid uitzetten, het is moeilijk te onderhouden, het is onpersoonlijk en het bevat puur common sense.

Dit verplicht kijken is voor de nieuwe users met een natuurtalent (lees: mensen met een normaal gevoel voor (n)etiquette en orde) een crime.
En het filmpje dekt niet alles, dus zeggen mensen weer "goh, dat liet het filmpje niet zien" als excuus omdat ze weigeren de FAQ te lezen. BeleidFAQs zijn nu eenmaal saai, maar gewoon nodig.

En op deze FAQs wordt imo al genoeg gehamerd en anders heeft GoT alsnog een hele nette persoonlijke benadering jegens de users. Hier wordt tenminste niet (zomaar :P ) met dooddoeners gesmeten.
lammmetak schreef op 26 augustus 2004 @ 16:27:
ik denk dat als je mensen dwingt om em iig een keer te kijken met alle dingen die nodig zijn om een goede post te krijgen dat et veel scheelt. de meeste mensen zijn niet zo nouw met de faq lezen. ( ik spreek uit ervaring)
regels zijn goed maar op got nogal langdradig. het leuk me juist een een goed idee om een filmpje te maken omdat et simpel en snel te berijken is. mensen willen niet eerst een uur lezen voor wat regeltjes. en spelling is niet mijn sterkste kant:D
Het filmpje dekt niet alles, maar als iemand alle hints richting FAQ negeert, dan negeert hij ook de hint in het filmpje.

{signature}

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zoals met veel van dit soort dingen, het schiet niet op, het gaat om de houding van de gebruiker: wil ik mijn best doen op een post of niet. De exacte regels doen dan minder ter zake, aangezien die allemaal logisch zijn :) . De enige manier waarop dit zou werken is als je er echt een vet cool filmpje van maakt waar de boodschap in 'verstopt' zit, maar dat loont de moeite niet denk ik zo...

DM!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik vind et gewoon jammer dat we de techinieken van 1997/ 1998 gebruiken terwel we toch al in 2004 leven. natuurlijk wil ik niet dat de regels verdwijnen maar we kunnen toch wel eens wat nieuwere technieken gebruiken

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het filmpje laadt overigens nogal langzaam, ik heb 'm gemirrored: http://crew.tweakers.net/oisyn/Posting.html

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
lammmetak schreef op 26 augustus 2004 @ 18:25:
ik vind et gewoon jammer dat we de techinieken van 1997/ 1998 gebruiken terwel we toch al in 2004 leven. natuurlijk wil ik niet dat de regels verdwijnen maar we kunnen toch wel eens wat nieuwere technieken gebruiken
Dat is een heel ander onderwerp waard. (niet dat ik het ermee eens ben)

Ik denk dat GoT juist overzichtelijk is op deze manier, zonder allemaal filmpjes en andere multimediaspul.

{signature}

• Outerspace
  • Laatst online: 07:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

had jij in 1997/1998 ook al zo'n moeite met typen :X :P

Iig, ik denk niet dat het juist is om dit toe te passen in een forum.
Dit voorbeeld geeft imo een beetje een heeeel erg sarcasische wijze hoe je je moet gaan gedragen op een forum.
Het komt imo zelfs zo over, dat het wel een beetje sarcastisch is om iets te posten. Het word gewoon een beetje te overdreven gedaan.

En het is nog kinderachtig ook, terwijl de meeste mensen hier op dit forum toch wel ouder zijn dan 8. De meeste mensen kunnen dan ook gewoon lezen, en dat moeten ze dan ook doen.

wie niet luisteren wil, moet maar voelen lijkt mij heel toepasselijk hier.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:11
Of je laat het filmpje (optineel) zien en vervolgens stel je 10 vragen over het belied, waar max 1 fout in mag zitten, anders kun je niet inloggen :+ (kan ook zonder filmpje) dan moet je de faq wel een keer lezen :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
outerspace schreef op 26 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

had jij in 1997/1998 ook al zo'n moeite met typen :X :P

Iig, ik denk niet dat het juist is om dit toe te passen in een forum.
Dit voorbeeld geeft imo een beetje een heeeel erg sarcasische wijze hoe je je moet gaan gedragen op een forum.
Het komt imo zelfs zo over, dat het wel een beetje sarcastisch is om iets te posten. Het word gewoon een beetje te overdreven gedaan.

En het is nog kinderachtig ook, terwijl de meeste mensen hier op dit forum toch wel ouder zijn dan 8. De meeste mensen kunnen dan ook gewoon lezen, en dat moeten ze dan ook doen.

wie niet luisteren wil, moet maar voelen lijkt mij heel toepasselijk hier.
ik weet dat ik nogal moeite heb met talen . ik haalde niet voor niets een 2,3 voor duits 2 jaar geleden. ook frans was niet om trots op te zijn. ik mag blij zijn dat ik dit jaar voor nederlands een 6 haalt maar dat terzijde. er zijn genoeg mensen die die faq niet lezen om de simpele reden dat mensen ook geen handleiding lezen want de meeste dingen zijn nogal simpel. ik ben met je eens dat et eigelijk wel moet. zoals ik heb geleerd , leer je sneller door visueel en doen. niet door lappen text te lezen. misschien is et eens tijd om verder te kijken dan text. ik vind et persoonlijk heel moeilijk texten te lezen alleen voor een forum. je komt om mensen te helpen voor je plezier. je komt toch niet in een bibliotheek terecht waar je eerst 1000 faq's moet door spitten ik kom hier vaak voor problemen die niet standaard zijn. dingen die ik zelf met mijn ervaring niet kan verklaren. dus vaak heeft zoeken niet heel veel zin meer

Verwijderd

lammmetak schreef op 26 augustus 2004 @ 22:06:
er zijn genoeg mensen die die faq niet lezen om de simpele reden dat mensen ook geen handleiding lezen want de meeste dingen zijn nogal simpel. ik ben met je eens dat et eigelijk wel moet. zoals ik heb geleerd , leer je sneller door visueel en doen. niet door lappen text te lezen. misschien is et eens tijd om verder te kijken dan text.
als mensen het echt niet willen; doen ze het toch niet. Ook al is het in text vorm of video of animated whatever.

het hele FAQ-gedoe is meer voor mensen die ook een instelling hebben van ''eejj ik wil toch wel ff weten hoe dit en dit in elkaar steekt na het reggen''; of leuk naslagwerk voor iemand die het ook echt wil

dus voor mij part zet je er een happy educatief filmpje neer, het word toch niet opgenomen door mensen die anders ook niet de FAQ lezen (ene oor in; andere uit)

enige wat helpt is dat forummeubels de nieuwkomers op een goede manier erop wijzen wat ze fout doen en suggesties geven hoe het wel moet. gaande weg gaat zo'n luie gebruiker (die zich in eerste instantie niet in de regels heeft verdiep maar wat aanmoddert) zich gedragen hoe het moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 22:20:
[...]

als mensen het echt niet willen; doen ze het toch niet. Ook al is het in text vorm of video of animated whatever.

het hele FAQ-gedoe is meer voor mensen die ook een instelling hebben van ''eejj ik wil toch wel ff weten hoe dit en dit in elkaar steekt na het reggen''; of leuk naslagwerk voor iemand die het ook echt wil

dus voor mij part zet je er een happy educatief filmpje neer, het word toch niet opgenomen door mensen die anders ook niet de FAQ lezen (ene oor in; andere uit)

enige wat helpt is dat forummeubels de nieuwkomers op een goede manier erop wijzen wat ze fout doen en suggesties geven hoe het wel moet. gaande weg gaat zo'n luie gebruiker (die zich in eerste instantie niet in de regels heeft verdiep maar wat aanmoddert) zich gedragen hoe het moet.
Daar is dus een hele discussie over geweest een tijdje terug :) Hier is toen voorgesteld om zogenaamde Regulars/mentoren terug te laten komen, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan om een aantal hele goede redenen... Onder andere omdat je als mentor dan eigenlijk een deel van de crew wordt dus dan kan je net zo goed gelijk mod worden :)

Als je de discussie na wilt lezen dat kan hier: Zijn regulars of mentoren nodig?

En de gewone mensen die regelmatig in een bepaald forum komen die moeten dat juist niet doen.. Gaat erg wannabee-mod achtig overkomen, dus je moet er OF een status voor maken OF het moet gewoon niet gebeuren.. Ik ben voor het laatste :)
Want hoe geef je b.v aan dat je een forum regular bent?? Is dat als je meer als 1000 posts hebt, of is dat als je elke dag minstens 2 uur op GoT te vinden bent, of is dat als je User ID lager is als 35000 ofzo, of gaan de modje's dat aangeven, jij bent nu een forum regular dus jij mag wannabee-mod reactie's gaan plaatsen?? Lijkt me niet :+

[ Voor 13% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-08-2004 11:29 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 27 augustus 2004 @ 11:27:
En de gewone mensen die regelmatig in een bepaald forum komen die moeten dat juist niet doen.. Gaat erg wannabee-mod achtig overkomen, dus je moet er OF een status voor maken OF het moet gewoon niet gebeuren..
Als jij_toevallig_in een thread zit en je ziet wat gebeuren waarvan je denk 'eejj dat kan ik mogelijk bijstellen'; dan gewoon doen! Dus beetje je sociale plicht vervullen; iemand op iets wijzen en suggesties geven. Maar meer ook niet.

Jij bedoeld iets waar meubels echt_bewust_elke thread langs gaan om te bekijken of ze wat kunnen uitspoken :p Krijg je idd die wanabee-mod achtige taferelen van.
Ik kan me daar vaag incidenten van herinneren a la SP help crew :X Dat moet je dus ook weer niet hebben dat het te gestructureerd raakt (kleine kinderen die denken dat ze opeens macht hebben, als ik ff naar dat SP help gedoe kijk :X)

Maar goed, ik zal er niet verder op ingaan aangezien er al een discussie over is/was.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toevallig (?) zijn er een aantal mensen die hier reageren die niet begrijpen dat posten óók betekent dat zinnen beginnen met HOOFDLETTERS en eindigen met een PUNT. Wat een alinea is hebben ze ook nog nooit van gehoord óf ze trekken er zich niets van aan. Ook kom ik er weer tegen die na elke zin op de entertoets rammen. En dan zeuren over slechte postings. :X

Dan lees ik toch echt liever een leesbare maar wat knullige posting dan het (voor mij en anderen) in o.a. dit topic onleesbare gebrabbel.

offtopic:
Zo, dat lucht op

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik denk dat et gewoon goed is om mensen toch nog eenig sinds wat regels bij te leren door per see te laten zien voordat je kan registreren. het hoeft niet alles te bevatten maar gewoon van : eerst zoeken dan posten , houd et netjes en omschrijf het zo goed mogelijk. kijk ook de faqs. klaar. het hoefd ook niet alles te bevatten maar gewoon simpel een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
lammmetak schreef op 27 augustus 2004 @ 13:22:
ik denk dat et gewoon goed is om mensen toch nog eenig sinds wat regels bij te leren door per see te laten zien voordat je kan registreren. het hoeft niet alles te bevatten maar gewoon van : eerst zoeken dan posten , houd et netjes en omschrijf het zo goed mogelijk. kijk ook de faqs. klaar. het hoefd ook niet alles te bevatten maar gewoon simpel een paar dingen.
dat staat al op de got-zoekpagina, al die waarschuwingen; en dat lijkt mij een betere plaats. je word er vaker mee geconfronteerd.

bij het reggen is het gewoon steeds op 'next' drukken voor vele.

[ Voor 56% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan natuurlijk ook op de registratie pagina een aantal vakje's zetten achter de regels, dus na elke regel een vakje wat aangevinkt moet worden van "Ik heb deze regel gelezen" Als ze dan een vakje overslaan dan kan er niet geregistreerd worden, en om te voorkomen dat de mensen dan gewoon domweg overal dat vakje aanklikken er halverwege 1 regeltje bij maken met "Ik ben een klojo die overal vinkjes neerzet zonder te lezen en hoor niet op GoT" ertussen, als ze deze aanvinken dat kunnen ze dus ook niet registreren want ze geven zelf al aan dat ze niet op GoT horen >:)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

apen-nootjes schreef op 27 augustus 2004 @ 13:59:
Je kan natuurlijk ook op de registratie pagina een aantal vakje's zetten achter de regels, dus na elke regel een vakje wat aangevinkt moet worden van "Ik heb deze regel gelezen" Als ze dan een vakje overslaan dan kan er niet geregistreerd worden, en om te voorkomen dat de mensen dan gewoon domweg overal dat vakje aanklikken er halverwege 1 regeltje bij maken met "Ik ben een klojo die overal vinkjes neerzet zonder te lezen en hoor niet op GoT" ertussen, als ze deze aanvinken dat kunnen ze dus ook niet registreren want ze geven zelf al aan dat ze niet op GoT horen >:)
Ook dit (en andere dingen hierboven) lijk(t)(en) mij weer een overdreven en onzinnig iets (zaken) :) . Het gaat om de intentie van de gebruiker, niet om de kennis van de aanwezige regeltjes, imo. Als een gebruiker zijn best wil doen op een post, zonder enige kennis van de regels hier, zal de startpost toch iniedergeval acceptabel zijn, hij zal gezocht hebben, en goed uitgelegd wat het probleem is. Als er iemand is die niet zijn best wil doen, omdat hij daar "geen zin in heeft", zal hij ook als hij de FAQ uit zijn hoofd kent geen mooie startpost produceren, de search overslaan etc.

Het is naar mijn mening niet de "taak" van GoT om haar gebruikers op te voeden, maar de gebruikers te weren die niet aansluiten bij de doelstelling, d.w.z. de mogelijkheid bieden mensen op een hoogwaardige niveau over computer- (technologie-) gerelateerde zaken te laten discussieren. Dat lukt ook nu al door de ïntensieve usercontrole" door het snel plaatsen van slotjes, PM'en, mailen, etc. Hier wordt niet alleen gefocused op het gedrag, maar ook op het aanspreken van de users.

Juist de sfeer (cultuur) waar soms (vaak) over gezeurd worden, ("te veel slotjes") draagt imo juist bij aan het niveau van GoT, wat uiteindelijk bestaat uit de gebruikers, door een bepaald type gebruiker zoveel mogelijk te weren, dan wel bij te sturen. En bijsturen gaat niet lukken door mensen een filmpje te laten zien, alle registratievoorwaarden te laten aanvinken, of iets anders soortgelijks :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 27-08-2004 16:37 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

JHS schreef op 27 augustus 2004 @ 16:37:
[...]

Ook dit (en andere dingen hierboven) lijk(t)(en) mij weer een overdreven en onzinnig iets (zaken) :) . Het gaat om de intentie van de gebruiker, niet om de kennis van de aanwezige regeltjes, imo. Als een gebruiker zijn best wil doen op een post, zonder enige kennis van de regels hier, zal de startpost toch iniedergeval acceptabel zijn, hij zal gezocht hebben, en goed uitgelegd wat het probleem is. Als er iemand is die niet zijn best wil doen, omdat hij daar "geen zin in heeft", zal hij ook als hij de FAQ uit zijn hoofd kent geen mooie startpost produceren, de search overslaan etc.

Het is naar mijn mening niet de "taak" van GoT om haar gebruikers op te voeden, maar de gebruikers te weren die niet aansluiten bij de doelstelling, d.w.z. de mogelijkheid bieden mensen op een hoogwaardige niveau over computer- (technologie-) gerelateerde zaken te laten discussieren. Dat lukt ook nu al door de ïntensieve usercontrole" door het snel plaatsen van slotjes, PM'en, mailen, etc. Hier wordt niet alleen gefocused op het gedrag, maar ook op het aanspreken van de users.

Juist de sfeer (cultuur) waar soms (vaak) over gezeurd worden, ("te veel slotjes") draagt imo juist bij aan het niveau van GoT, wat uiteindelijk bestaat uit de gebruikers, door een bepaald type gebruiker zoveel mogelijk te weren, dan wel bij te sturen. En bijsturen gaat niet lukken door mensen een filmpje te laten zien, alle registratievoorwaarden te laten aanvinken, of iets anders soortgelijks :) .
Het was dus ook iets sarcastisch bedoeld... is niet helemaal duidelijk overgekomen geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lammmetak schreef op 26 augustus 2004 @ 22:06:
ik weet dat ik nogal moeite heb met talen . ik haalde niet voor niets een 2,3 voor duits 2 jaar geleden. ook frans was niet om trots op te zijn. ik mag blij zijn dat ik dit jaar voor nederlands een 6 haalt maar dat terzijde.
offtopic:
Doe dan in elk geval je best; hoofdletters gebruiken, evenals correcte interpunctie, is iets dat iedereen die er de moeite voor neemt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Sorry hoor, maar wordt er nu niet een beetje overdreven gereageerd? Ik snap ook wel dat er het een grote irritatie kan zijn dat sommige mensen niet alle regels naleven. Maar kunnen we het ipv tegenhouden, niet een beetje toleranter zijn voor deze groep?

Just a thought.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

apen-nootjes schreef op 27 augustus 2004 @ 16:42:
[...]

Het was dus ook iets sarcastisch bedoeld... is niet helemaal duidelijk overgekomen geloof ik :+
:+ ach, uiteindelijk is het allemaal duidelijk geworden :+

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Illegal_Alien schreef op 27 augustus 2004 @ 21:05:
Sorry hoor, maar wordt er nu niet een beetje overdreven gereageerd? Ik snap ook wel dat er het een grote irritatie kan zijn dat sommige mensen niet alle regels naleven. Maar kunnen we het ipv tegenhouden, niet een beetje toleranter zijn voor deze groep?

Just a thought.
Wil je een kort of een lang antwoord ?

Kort antwoord:

NEE

Lang antwoord:

Nee dat kan niet, dan zou het binnen de kortste keren een rotzooi worden op GoT... We kunnen hier juist een wat hoger niveau bewaren als b.v beginnersweb omdat er niet voor elk klein probleem een topic gestart mag worden als er niet door de gebruikers zelf gezocht is....

Zouden we tolleranter worden, dan zou het dus juist inhouden dat topics die normaal gesloten zouden moeten worden nu opeens open blijven enzo.. hierdoor zal het niveau een stuk dalen wat dus NIET de bedoeling is :)

Overigens is hoe ik dit allemaal neerzet hoe ik het als User ervaar... hoe de crew hierover denkt zou ik niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

apen-nootjes schreef op 28 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Wil je een kort of een lang antwoord ?

Kort antwoord:

NEE

Lang antwoord:

Nee dat kan niet, dan zou het binnen de kortste keren een rotzooi worden op GoT... We kunnen hier juist een wat hoger niveau bewaren als b.v beginnersweb omdat er niet voor elk klein probleem een topic gestart mag worden als er niet door de gebruikers zelf gezocht is....

Zouden we tolleranter worden, dan zou het dus juist inhouden dat topics die normaal gesloten zouden moeten worden nu opeens open blijven enzo.. hierdoor zal het niveau een stuk dalen wat dus NIET de bedoeling is :)

Overigens is hoe ik dit allemaal neerzet hoe ik het als User ervaar... hoe de crew hierover denkt zou ik niet weten :)
Ok, daar heb je ook wel een goed punt, maar je kan het gewoon niet tegenhouden, en al helemaal niet zoals in de startpost aangegeven flashfilmpjes o.i.d. en een lijst van vragen helpt ook niet mee.

Ik bedoel dus; geef de users een schop in de goede richting met eventueel een copy uit de faq oid van datgene wat hij vraagt en stuur hem netjes door naar beginnersweb. Ipv van (onderstaand stukje tekst is fictie)
Zeg luilak :| Gebruik google eens ff of ga naar www.beginnersweb.nl
Maarja, dan nog heb je van die mensen zitten die dan gelijk weer een nieuw topic openen. (Mischien een soort van slotje/topic openen achtige iets maken zoals de moderater punten op de FP. Dus dat als je binnen zoveel minuten ene slotje krijgt dat je dan gene topic kan openen ofzo.

Zijn paar gekke ideeen, alleen ik denk dat deze mening alleen van mij komt en dat ik geen mensen heb die hetzelfde denken.

Of je geeft aan als je een nieuwe post wilt maken dat ze (als ze in een bepaald subfora zijn) een tekst krijgen met links naar de faq/guides en
of beginnersweb. (Die tekst wat er nu staat valt gewoonweg niet op)

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-08-2004 16:05 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Illegal_Alien schreef op 28 augustus 2004 @ 16:03:
[...]

Ok, daar heb je ook wel een goed punt, maar je kan het gewoon niet tegenhouden, en al helemaal niet zoals in de startpost aangegeven flashfilmpjes o.i.d. en een lijst van vragen helpt ook niet mee.

Ik bedoel dus; geef de users een schop in de goede richting met eventueel een copy uit de faq oid van datgene wat hij vraagt en stuur hem netjes door naar beginnersweb. Ipv van (onderstaand stukje tekst is fictie)

[...]
Mja.. is wel leuk die mensen een schop in de goede richting geven en dat gebeurt ook wel vaak genoeg... Alleen dit wordt heel snel Wannabee-mod gedrag van een aantal users :)
Maarja, dan nog heb je van die mensen zitten die dan gelijk weer een nieuw topic openen. (Mischien een soort van slotje/topic openen achtige iets maken zoals de moderater punten op de FP. Dus dat als je binnen zoveel minuten ene slotje krijgt dat je dan gene topic kan openen ofzo.
En dat gaat dus niet werken omdat als je een topic opent en die gaat op slot je nog wel de mogelijkheid moet hebben om een andere vraag te stellen toch?? Als je een nieuw topic opent dan gaat dat toch niet altijd over hetzelfde onderwerp?? Zou een mooie boel worden als ik alleen nog maar draadje's mag openen die over Waterkoeling gaan b.v :o
Zijn paar gekke ideeen, alleen ik denk dat deze mening alleen van mij komt en dat ik geen mensen heb die hetzelfde denken.
Mja.. gekke ideeën zijn af en toe ook goede ideeën... Alleen je ideeën zijn nog niet uitgedacht of het ook wel haalbaar is zoals ik hierboven probeer aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat doet dat af aan duidelijkheid? Het filmpje druipt letterlijk van de betutteling, wat ook niet iets is dat je moet willen vind ik. Of je nou een hypermodern (?) flashfilmpje (is imho niet zo modern dit filmpje - een jaren '30 propaganda film maakten ze in de jaren '30 ook al :+) of een goeie, duidelijke tekst gebruikt doet niets af aan de boodschap.

Waarom moet alles tegenwoordig toch zo fancy, knipperend en flitsend? Een mooi stuk goed geschreven tekst dat vlot leest heb ik veel liever dan een of ander duf flash filmpje dat betuttelend op me overkomt. Dan zie je tenminste dan men er echt moeite in heeft gestoken om een poging te doen de boodschap over te brengen. Een goed stuk tekst blijft sowieso beter hangen en is niet zo irritant opdringerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

G33rt schreef op 28 augustus 2004 @ 16:29:
[...]

Waarom moet alles tegenwoordig toch zo fancy, knipperend en flitsend? Een mooi stuk goed geschreven tekst dat vlot leest heb ik veel liever dan een of ander duf flash filmpje dat betuttelend op me overkomt. Dan zie je tenminste dan men er echt moeite in heeft gestoken om een poging te doen de boodschap over te brengen. Een goed stuk tekst blijft sowieso beter hangen en is niet zo irritant opdringerig.
Helemaal mee eens... Grappig trouwens dat in de Topic Titel snel staat en vervolgens een movie wordt voorgeschoteld die veels te lang duurt...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

van de maker(s)
Heya,

Glad you liked it! Sadly I don't think it's made much of an effect on the forums (you'd need a miracle to sort those forums out), and nope it isn't mandatory to watch it before signing up. ^_^ But it is a little gem of fun! Hopefully it'll spread around the forums enough to have an effect though. ;)

Thanks for you feedback!

- Chris
wel duidelijk dat het niet enig effect sorteert en dat het uiteindelijk meer als filler functioneert dandat het wat kan toevoegen. Vooral omdat mensen die faq niet willen lezen het niet doen en ook beetje lak hebben aan een dergelijkfilmpje etc. maar goed..

(rapenburg concert zuigt....)

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 29-08-2004 01:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

@Illigal Alien:
M.b.t. dat fictieve voorbeeld: imo is dat wel heel fictief en worden gebruikers, zeker als het hun eerste / een van hun eerste post(s) is en ze daarin de regels overtreden daar in het algemeen zéér vriendelijk op gewezen :)

DM!

Pagina: 1